Pagina 2 van 3

Geplaatst: do 20 mei, 2004 12:44
door coenquad
hij hoeft niet nieuw te zijn hoor 5 jaar oud is ook goed !
maar wat vinden jullie kan ik beter een merkquad kopen die wat ouder is dan een wat minder merk die een half jaar oud is ???

Geplaatst: do 20 mei, 2004 12:56
door L.D.
Merkquad die wat ouder is.

Geplaatst: vr 21 mei, 2004 02:00
door Street_Shee
Een Banshee is op zich redelijk comfortabel voor 2 personen dankzij de ruime zit. Het enigste nadeel is alleen wel dat je uitlaatsysteem standaard moet houden. Met een aftermarket systeem brand diegene die voorop zit anders behoorlijk z'n knieen (ik spreek uit ervaring(en)). :D

Geplaatst: za 22 mei, 2004 14:39
door Mika
Hoeveel topics zijn hier al wel niet over geweest...

En altijd maar komt het op hetzelfde neer, de Blaster of de Warrior als je budget wat groter is

Ook zal de Warrior aangenamer zijn om met twee op te zitten op de baan

Aan jou de keuze, maar ga liever voor een merk-quad!

Geplaatst: za 22 mei, 2004 17:12
door Bakker
ben het met mika eens !

Geplaatst: za 17 jul, 2004 00:48
door SyDrone
Hai,

Als je lekker wilt toeren op de openbare weg kan ik je sowieso al wel zeggen dat je beter af bent met een 4-takt.
Wil je lekker de ruimte hebben voor 2 personen dan is de eerste vraag; hoeveel heb je te besteden???
Er is namelijk veel keus maar aan alles hangt een verschillend prijskaartje. Ten tweede is het belangerijk of je ervaring hebt of niet.

Mijn eerste aanrader zou zijn een Barossa Cheetah 250cc.
Ik heb enorm veel verschillende quads gehad en sinds ik weer in nederland woon rijd ik een barossa. Deze machines zijn heel goed te betalen en presteren (prijs/kwaliteit/levensduur) enorm goed. Ook het uiterlijk is zeer compleet en stoer. Een 4-takt gaat erg lang mee met relatief weinig onderhoud. Een 2-takt daarintegen zal enorm veel onderhoud vergen en de slijtage is extreem te noemen. De prestaties van een 2-takt zijn wel makelijker te verhogen dan een 4-takt.

Als je iets meer geld heb dan 4000 of 5000 euro (voor een barossa) zodat je bijvoorbeeld tussen de 8500 en 10000 euro hebt dan zou ik direct voor een Yamaha YZF 450 4-takt gaan.
Dit is een echte topper en zeer ruim voor 2 personen. Zelfs de allersnelste Getunde Banshee 2 takt met 60pk zal het maar net kunnen winnen van een compleet standaard 450 viertakt.
Dat betekent dat als je een uitlaatje en misschien een andere carburateur set zou halen voor de 450 dat je een waar monster kan neer zetten.
Deze machines zijn overigens vrij nieuw en prijzig maar ze zijn in het bezit van zeer geavanceerde techniek en extreem veel vermogen zowel bovin als onderin.

Misschien heb je iets aan mijn advies/mening, ik hoop dat je in elk geval veel plezier zult beleven op je quad!!!

Laterzzz

Geplaatst: za 17 jul, 2004 09:01
door Ralph
Weer iemand die in die sprookjes gelooft, 2 takt is niet veel onderhoud als je er goed mee om gaat. Als je hem perfect afstelt kun je er jarenlang plezier aan hebben zonder dat je er omkijken naar hebt.
Ik spreek uit ervaring...

Geplaatst: za 17 jul, 2004 10:03
door SyDrone
Hey

Sprookjes? Nee hoor ruim 10 jaar ervaring zowel pro als prive.
En als we praten over slijtage dan praten we over de PIT van de motor.
Een 2-takt verliest de pit veel sneller als en viertakt en als je echt gaat racen in wedstrijd verband dan zul je inderdaad je blokje zeer regelmatig laten honen, als je tenminste elke race het onderste uit de kan haalt.
Buiten dat zul je steeds moeilijker met een 2-takt papieren krijgen voor de openbare weg omdat een katalysator verplicht is gesteld en dat gaat niet op een 2-takt.

Maargoed, misschien heb je nog nooit echt je quad op zijn donder gegeven en weet je daarom ook niet wat echte slijtage is.

Geplaatst: za 17 jul, 2004 11:25
door Ralph
Je weet niet op wat ik rij en wat er getuned is... :roll:

Ik moet toegeven dat in de race een 2 takt sneller slijt, maar bij normaal recreatie gebruik is er geen probleem. Het blok is zeer betrouwbaar en heel stevig gebouwd. Maar zoals met alles, als je gaat tunen vereist het wat meer onderhoud. Dat is een keuze die je moet maken.

Ik zou mijn Blaster niet graag inruilen voor een Barossa, maar ieder heeft zijn eigen voorkeur en daar valt eigenlijk niet over te discusieren :)

Geplaatst: za 17 jul, 2004 15:15
door SyDrone
helemaal met je eens, en ik moet zeggen dat een blaster absoluut leuker is op de baan en ook omdat je ermeer mee kunt doen (technisch gezien)

en over smaak valt niet te twisten... (misschien alleen bij de smaakpolitie dan?)

:lol:

Geplaatst: za 17 jul, 2004 18:02
door Frank MB
Als je een pro bent, wie ben je dan? Rijd je cross in Nederland?

Geplaatst: za 17 jul, 2004 19:39
door SyDrone
hehe, Ik heb 3 jaar lang wedstrijden gereden in Israel en amerika. Wie ik ben is privé...

Geplaatst: za 17 jul, 2004 20:58
door bansheefreak
vind je dat er op een 4takt motor minder slijt op zit dan een 2takt motor,haha.waarom moet je dan om de +- 50 uren de zuiger vervangen van een yfz? en een banshee wint nog altijd van een yfz(heb ik op video)

Geplaatst: za 17 jul, 2004 21:07
door yamaha4life
dat van de zuiger om de +- 50 uur te vervangen zou niet waar zijn volgens Marco dus ...

Geplaatst: za 17 jul, 2004 21:12
door Banshee-Boy
2 takt de best :twisted: