Pagina 2 van 2

Re: opvoeren GOES220

Geplaatst: ma 01 mar, 2010 16:19
door Jazzy
mabu66 schreef:de GOES220 weegt ongeveer 185 kg. De (race) CDI is besteld, dus extra toeren tbv topsnelheid van 8.500 naar 10.000. tevens het luchtfilter voorzien van 2 extra gaten () 28 mm, dat moet de topsnelheid verhogen tot maar liefst 75 a 80 km per uur. :)
dit is pas mijn 1e quad, vandaar die 200CC, eerst "veilig" leren spelen en dan pas een echte quad aanschaffen .....
Toen ik in een vergelijkbare situatie zat heb ik er voor gekozen om geen geld te steken in mijn Barossa 250, die extra 5% kost veel en valt in het niet als je het vergelijkt met een sterkere quad van een goed merk. Dat geld voor een uitlaat en dergelijke heb ik apart gelegd tot ik een Raptor 350 kon kopen, ben achteraf blij dat ik mijn Barossa niet op ben gaan voeren.

Zou je dus ook kunnen overwegen, sparen voor een wat sneller type.

Re: opvoeren GOES220

Geplaatst: do 04 mar, 2010 19:06
door Kefke
Effe 1500 rpm bij? Lijkt me niet gezond om die veel te gaan benutten zonder enige motoraanpassingen.
Of is de CDI zo afgesteld om het vermogen te beperken?

En die gaten in je luchtfilterkast werkt alleen maar als je het mengsel mee aanpast hé...

Re: opvoeren GOES220

Geplaatst: di 09 mar, 2010 20:48
door sixman
beste mabu...

Ik heb ook gestart met een goes 220..
Ik wist immers niet hoe ik mezelf zou voelen op een quad, heb me dus een occasie aangeschaft...

Ik stel je voor om niet te veel veranderingen op een goes te maken want het blokje zal het niet houden !!!
bij mij was de Goes al wat geprepareerd en liep hij 80km....ik woog er dan ook 120kg..dus denk ook met een knaap van 60kg dat ie een beetje meer uit haalde...

Ik kreeg problemen met de moter door de te hoge snelheid en die dan ook constant te moeten aanhouden...
oliepeilglaasje sprong effenaf kapot......oliedop onderaan raakte overhit en tijdens een verversing had ik de dop in de hand en de schroefdraad bleef zitten in het blok....de moter zoog en verbruikte olie dat ik telkens om de 100km er een 200cc moest bijgieten....

mij was het genoeg toen ik een oud manneke voorbijstak die aan 50 per uur reed op een 90/u baan en toen ik naast hem kwam die meer gas gaf en mij niet wou voorbij laten..... ik hield dus in en reed weer achter hem...reed ie weer 50 :x

Ik heb hem overgelaten..... hij is achteraf verkocht aan een fransman die hem heeft laten rijden zonder olie...( hadden hem nochtans gewaarschuwd dat ie om de 100km moest checken! )

Nadien de quad tegengekomen op Kapaza en aan de prijs die ik hem kocht...( een persoon die hem kocht op een Franse site en al 800eu had aan uitgegeven om die weer op te knappen maar die er niet in geslaagd was en het project kotsbeu was...)

conclusie..... de quad ging in minder dan 4 maand 3keer van de hand

mijn raad tot u, geef er niet al te veel geld aan uit en koop u in Mei een degelijkere quad ( LTZ, Kfx, Raptor350, 660 )

mvg Sixman