Botsing tussen quad en paard
- technoflexer
 - Quadrider

Re: Botsing tussen quad en paard
de reactie's die je daar weer leest zijn toch echt wel zielig te noemen. overal gebeuren ongevallen mee auto's vrachtwagens vliegtuigen... eigelijk heb ik nog nooit van een dodelijk ongeval gehoord met een quad, iig als het gaat over degene waar de quad rijder tegen aan is gereden. meestal komt de bestuurder van de quad er slechter vanaf en zijn zij meestal de pineut.
de mensen van tegen woordig leven allemaal in hun eigen wereldje. als iemand iets anders doet als waar zij hun mee bezig houden dan is dit slecht en moet dit dus maar verboden worden.
ik zeg: fuck al those aso type's. en dat iedereen maar eens terug wat respect en begrip gaat tonen voor elkaar, het zou veel plezanter worden in dit wereldje waar we tegenwoordig in leven.

de mensen van tegen woordig leven allemaal in hun eigen wereldje. als iemand iets anders doet als waar zij hun mee bezig houden dan is dit slecht en moet dit dus maar verboden worden.
ik zeg: fuck al those aso type's. en dat iedereen maar eens terug wat respect en begrip gaat tonen voor elkaar, het zou veel plezanter worden in dit wereldje waar we tegenwoordig in leven.
yfz 450 ride it like you stole it

idd technoflexer daar volg ik je helemaal in!
ik heb ook dingen die me storen
zoals die elendige coureurs die overal in de baan rijden en met hele bendes zonder volgauto terwijl ze vanaf 10 man verplicht zijn om een volgautro te hebben
en dan die onozele wasmachines(ligier of aixam) die zou ik liever ook in de gracht duwen dan ze voor mij te laten rijden!
maar ik kanker daar nie over want da heeft toch geen zin!

ik heb ook dingen die me storen
zoals die elendige coureurs die overal in de baan rijden en met hele bendes zonder volgauto terwijl ze vanaf 10 man verplicht zijn om een volgautro te hebben
en dan die onozele wasmachines(ligier of aixam) die zou ik liever ook in de gracht duwen dan ze voor mij te laten rijden!
maar ik kanker daar nie over want da heeft toch geen zin!
Ik ben geen quad rijder, maar wel allroad motorrijder en passeerde net nadat het ongeluk was gebeurd op de onheilsplaats. 
Het is inderdaad frapant op de verschillende fora hoe iedereen direct in de verdediging gaat van zijn of haar hobby.
Maar in de eerste plaats is hier wel een beetje medeleven op zijn plaats vind ik. Als er maar een krasje op je quad zit begin je waarschijnlijk te janken. Dus stel u even voor wat een verlies het moet zijn voor de ruiter en dan spreek ik nog niet over het paard dat enorm afgezien heeft alvorens de veearts ter plaatse was.
Dus die "Fuck Off" mentaliteit is echt niet gepast.

Het is inderdaad frapant op de verschillende fora hoe iedereen direct in de verdediging gaat van zijn of haar hobby.
Maar in de eerste plaats is hier wel een beetje medeleven op zijn plaats vind ik. Als er maar een krasje op je quad zit begin je waarschijnlijk te janken. Dus stel u even voor wat een verlies het moet zijn voor de ruiter en dan spreek ik nog niet over het paard dat enorm afgezien heeft alvorens de veearts ter plaatse was.
Dus die "Fuck Off" mentaliteit is echt niet gepast.
Heren,
Ik begrijp uw frustraties maar al te goed. Maar een ongeval doet niemand met opzet. Wij zullen nooit weten wie er in fout was. Die quad is te herstellen, dat arme paard niet. Ik vroeg me af of we niets konden doen voor de ruiter, want voor haar is het immers ook een emotioneel verlies. Wij zijn niet allemaal cowboys, maar natuurlijk komen alleen zulke gruwelijke dingen in de krant. Dus heren, voordat jullie iemand veroordelen op dit forum denk er ook aan dat dit een open forum is en dat iedereen dit kan lezen! Als jullie iemand iets verwijten zijn jullie geen haar beter dan de mensen die zo belachelijk op het artikel in de krant reageren. Ik ben er trouwens ook zeker van dat de quadbestuurder vele slapeloze nachten tegemoet gaat. Hij heeft dit ook niet met opzet gedaan en is maar een mens zoals jij en ik.
Groeten,
Johan

Ik begrijp uw frustraties maar al te goed. Maar een ongeval doet niemand met opzet. Wij zullen nooit weten wie er in fout was. Die quad is te herstellen, dat arme paard niet. Ik vroeg me af of we niets konden doen voor de ruiter, want voor haar is het immers ook een emotioneel verlies. Wij zijn niet allemaal cowboys, maar natuurlijk komen alleen zulke gruwelijke dingen in de krant. Dus heren, voordat jullie iemand veroordelen op dit forum denk er ook aan dat dit een open forum is en dat iedereen dit kan lezen! Als jullie iemand iets verwijten zijn jullie geen haar beter dan de mensen die zo belachelijk op het artikel in de krant reageren. Ik ben er trouwens ook zeker van dat de quadbestuurder vele slapeloze nachten tegemoet gaat. Hij heeft dit ook niet met opzet gedaan en is maar een mens zoals jij en ik.
Groeten,
Johan
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!

Eat my dust!
Die ruiters zijn anders ook niet altijd even fijn. Die rijden midden op de wegen en denken dat alles van hun is. 
Zelf rijden hun juist altijd hard met die jeeps als je met de honden aan het wandelen bent. En als ze met die paarden lopen moet opeens iedereen rustig zijn en stil? Begin bij jezelf!
Ik heb totaal niks met paarden en vind het 3x niks maar zo had het niet hoeven gebeuren. Paard kan er niks voor. Maar ik denk dat de ruiter midden op de weg is blijven rijden om de quad rijder niet voorbij te laten. Ik ken dat soort gasten onderhand!

Zelf rijden hun juist altijd hard met die jeeps als je met de honden aan het wandelen bent. En als ze met die paarden lopen moet opeens iedereen rustig zijn en stil? Begin bij jezelf!
Ik heb totaal niks met paarden en vind het 3x niks maar zo had het niet hoeven gebeuren. Paard kan er niks voor. Maar ik denk dat de ruiter midden op de weg is blijven rijden om de quad rijder niet voorbij te laten. Ik ken dat soort gasten onderhand!
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Zolang er mensen zoals jij zijn, zal het conflict tussen de verschillende hobby's blijven escaleren.
Bovengenoemde veronderstelling is zelfs geen reactie waardig.

Bovengenoemde veronderstelling is zelfs geen reactie waardig.
- 
				tjobbie
 - Quadverslaafde

het is zeer te betreuren voor degene die het paard is verloren door de omstandigheden maar ik moet toch wel toegeven dat in belgie dit moment een razia op quads is want letterlijk niets is goed aan deze machines(volgens de media)
en zoals dit bericht is opgezet is er al weer een vooroordeel geveld.

en zoals dit bericht is opgezet is er al weer een vooroordeel geveld.

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Een meisje van 23? Yeah right, die gaat echt een quad uitdagen met een paard dat doodsbang is.kees schreef:Maar ik denk dat de ruiter midden op de weg is blijven rijden om de quad rijder niet voorbij te laten. Ik ken dat soort gasten onderhand!
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!

Eat my dust!
Dat weet je niet. Ik heb tot nu toe altijd slechte ervaringen met ruiters. En nee ik ben geen crosser ik rijd enkel onroad. Heel af en toe offroad daar waar het mag. Maar ik heb geen slechte ervaringen terwijl ik rijd, maar te voet.
En als ik rijd op de weg en er lopen paarden zijn ze je ook al vies aan het aankijken.
Iedereen geeft die ruiter gelijk, ik geef die quadrijder gelijk omdat ik uit eigen ervaring weet hoe ruiters zijn en ook meisjes van 23 juist die....

En als ik rijd op de weg en er lopen paarden zijn ze je ook al vies aan het aankijken.
Iedereen geeft die ruiter gelijk, ik geef die quadrijder gelijk omdat ik uit eigen ervaring weet hoe ruiters zijn en ook meisjes van 23 juist die....

ik vindt dat iedereen hier aan't overdrijven is!
ik geef niemand gelijk!
zolang de juiste fijten van het ongeluk niet bekend zijn kan iedereen speculeren!
er zijn cowboys tussen ons dat weet iedereen
maar ook tussen de ruiters zijn er cowboys die denken dat ze meer mogen dan een ander
ik vindt het spijtig dat dit gebeurd is zowel voor het paard,de ruiter en de quadrijder!
en laten we nu ophouden met ons als kinderen te gedragen en afwachten!
dank u!

ik geef niemand gelijk!
zolang de juiste fijten van het ongeluk niet bekend zijn kan iedereen speculeren!
er zijn cowboys tussen ons dat weet iedereen
maar ook tussen de ruiters zijn er cowboys die denken dat ze meer mogen dan een ander
ik vindt het spijtig dat dit gebeurd is zowel voor het paard,de ruiter en de quadrijder!
en laten we nu ophouden met ons als kinderen te gedragen en afwachten!
dank u!
Ja, het is erg genoeg. Ik vind het echt triest dat telkens quadrijders in een kwaad daglicht gesteld worden. Lees de reacties maar eens daar. Dit gaat helemaal verkeerd aflopen.

Ik houd m'n hart vast als het eerste kind wordt doodgereden door een quad. Het zal dan niks uitmaken wie in fout is. Het zal ook niks uitmaken dat het ook gebeurd met auto's en vrachtwagens. Het zal wel de doodsteek zijn voor de quads.

Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!

Eat my dust!
- technoflexer
 - Quadrider

JBX schreef:Ik houd m'n hart vast als het eerste kind wordt doodgereden door een quad. Het zal dan niks uitmaken wie in fout is. Het zal ook niks uitmaken dat het ook gebeurd met auto's en vrachtwagens. Het zal wel de doodsteek zijn voor de quads.
zo is het idd, ik denk er net zo over, en dat is dan ook net wat ik bedoelde met mijn vorige post het is erg zowiezo niemand wil dit meemaken van geen van beide partijen.
maar idd het gebeurd ook met auto's vrachtwagens, vliegtuigen .........
met vrachtwagens enz gebeuren heel dikwijls veel zwaardere ongevallen waar bij in een klap een hoop mensen en dieren sneuvelen. trekken ze die er ook zo door.
yfz 450 ride it like you stole it

die trekken ze er zo nie door
maar het nadeel is een vrachtwagen is er nodig een quad niet!
daar gaan die politiekers vanuit!

maar het nadeel is een vrachtwagen is er nodig een quad niet!
daar gaan die politiekers vanuit!
- 
				cilinderhead
 - Quad Master

kijk hier ook is : viewtopic.php?f=16&t=31244" onclick="window.open(this.href);return false; , discusieren op hierzo heeft niet zoveel zin pak het elk apart aan dan zal het langzaam verdwijnen! PRobeeer niet de hele wereld in 1x te verbeteren.  

CilinderHead- 
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team

Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl

Honda TRX450R
Donut ATV Racing team