Pagina 2 van 2
Re: Barossa 250cc tikt
Geplaatst: do 20 mei, 2010 11:24
door dieseltank
ja achter zit zown gelijder ja.
en dan heb je voor nog een dikke rol in/op je achterbrug
en dan nog 1 onder en 1 boven net er na als t goed is;p
kan best zijn dat jullie dat niet hadden, maar dan is dat ijzertje ofsoo afgebroken, eerste model geweest?? of iets
ze horen er iig op te zitte
Re: Barossa 250cc tikt
Geplaatst: do 20 mei, 2010 19:33
door mrmarcellos
het was dat rolletje ja. Nu rijd hij weer zoals vanouds.
Tijdens de montage zag ik er nog 1 zitten die geen functie heeft.. zit er gewoon loos te wezen.
Iedereen bedankt voor de hulp en mocht je nog een optie hebben voor mijn tandwielen 14 voor en 32 achter + ketting dan hoor ik het graag ( waar te halen )
Re: Barossa 250cc tikt
Geplaatst: za 12 jun, 2010 19:10
door mrmarcellos
Even een update.
Heb ondertussen mijn olie nog maar eens laten vervangen.
Bougie's nagekeken en gelijk nieuwe in gezet.
Afstelling aangepast omdat ze "wit" waren.
Nu wil ik nog de tandwielen doen. Het advies wat ik gekregen heb is voor een tandje kleiner en achter 32.
Ik lees vaak dat er gezegd wordt voor 14 en achter 32.
Wat is verschil tussen voor 1 groter of 1 kleiner? Achter 32 dat staat toch al vast.
Ik wil dat de quad wat rustiger loopt maar snelheid mag niet omlaag.
( hij loopt nu 105 ong. )
Iemand nog een idee? Alvast bedankt!
Re: Barossa 250cc tikt
Geplaatst: zo 13 jun, 2010 08:02
door dieseltank
pak voor tandje 14 dan,
als je 13 of 12 neemt, trekt hij sneller op, langzamere top.
ik raad je dus 14 aan

Re: Barossa 250cc tikt
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 07:02
door mrmarcellos
standaard zit er ook 14 op mijn barossa.
kennis van me gaf aan dat 13 beter zou zijn omdat hij dan meer trekt.
ik ben benieuwd of hij extreem slechter zal trekken als ik van 38 naar 32 ga.
dus de beste oplossing is: 14 voor en 32 achter. Enig idee wat dit in snelheid scheelt?
Heb al navraag gedaan maar blijkbaar zijn de 32 kits gewild want niet voorradig dus mocht je een plek weten..
Re: Barossa 250cc tikt
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 08:36
door Mark_T
Achter kleiner is harder en voor kleiner is een lagere top, maar sneller optrekken.
Re: Barossa 250cc tikt
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 11:08
door mrmarcellos
14 / 32 kit besteld met nieuwe ketting met O ring.
Ben benieuwd...
Iedereen bedankt voor de hulp.