Pagina 2 van 5

Re: Jazzy's Eton AXL50: Hij rijdt!

Geplaatst: ma 01 nov, 2010 12:02
door dieseltank
zal wel veel mais groeien of niet? al die modder die jullie maken :p

super mooi! ziet er leuk uit, zit er ook een kill swith op?

Re: Jazzy's Eton AXL50: Hij rijdt!

Geplaatst: za 12 feb, 2011 22:44
door yamahaleon
Heey,

Ik weet niet zeker maar dat lijkt een 90cc.

Een e-ton thunder 90 ? (e-ton AXL 90)
Ik heb ze volgensmij wel eens op marktplaats zien staan :d
De 50 heeft kleinere wielen.

GRTZZ

Re: Jazzy's Eton AXL50: Hij rijdt!

Geplaatst: do 22 sep, 2011 20:12
door Jazzy
Het is alweer even geleden, tijd voor een update. We zijn deze zomer druk geweest met van alles dus rijden met de kids is er niet echt van gekomen. En toen ik de Eton een tijdje geleden wilde starten bleek dat hij niet meer aan wilde slaan. Kreeg benzine en vonkte maar daar bleef het bij.

Inmiddels heb ik de carburatuer eens goed schoongemaakt, nieuwe bougie er in maar lopen ho maar. Om verder te werken moeten eerst de kappen aan de kant, je kunt werkelijk nergens bij anders. Helaas kan de voorkap niet los van het stuur, tenzij ik de spullen van het stuur schroef en los van het stuur door het gat in de kap haal. Rare constructie:
Afbeelding

Cylinder en zuiger zien er eigenlijk prima uit, wat aan de zwarte kant maar geen voelbare krassen. Verder zag ik dat de kabelhouder van het oliepompje afgebroken was, je zou zeggen dat hij al een tijdje te schraal heeft gelopen dus, maar alles was juist hardstikke vet van binnen. De olie droop uit de cylinder bijvoorbeeld. Komt warschijnlijk doordat ik al een tijdje probeer te starten maar zonder dat er verbranding is:
Afbeelding

Nu ik de boel toch los heb denk ik er over om een ander zuigertje te halen, maar zie dat er ook 70cc kitjes zijn van pakweg 100 euro. Zou dat een idee zijn? Weet iemand wat voor sproeiertje ik er dan in zou moeten doen? Voor zover ik weet is dit een standaard Minarelli horizintaal blokje.

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: za 24 sep, 2011 09:46
door sander.w
ja zou je zeker kunnen doen want zoon blokje zit ok onder een aerox en nog wat meer scooters zijn onderdelen zat voot te koop maar je moet wel op passen dat je wel met de goede pen maat koopt want anders moet je ook een langeren dijrfstang in je krukas laten persen dan dan wordt het wel een heel gedoe maar ik zou wel gwn voor een stalen cilinder gaan die gaan wel een stuk minder hard maar dan heb je niet dat hij eerst 5 tot 10 min warm moet lopen en snel avstloper + dat een stalen cilinder veel goedkoper is maar ik ehb geen idee wat voor sproeier er in zo moeten maar denkje ok niet dat je al gouw een ander crb nodig hebt al zet je er een 70 cc op ? nou ja ik hoop dat je zo een beetje mer weet :oops:

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: za 24 sep, 2011 11:52
door Jazzy
Een gewone stalen cylinder, zijn dat de goedkoopste toevallig? Ik zat naar deze te kijken bijvoorbeeld: http://www.cityparts.nl/racing-cilinder ... -4535.html" onclick="window.open(this.href);return false; Weet alleen niet voor welke zuigerpen de zuiger is.

Verder zit er al een 18 mm carburateur op volgens http://www.atvsource.com/manufacturers/ ... axl_50.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Hij gaat met 50cc ook al als de brandweer dus dat kan al kloppen. Zal er nog wel even naar kijken.

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: za 24 sep, 2011 12:48
door Jazzy
Heb al een DR gevonden voor een hele mooie prijs, denk dat dit hem gaat worden: http://www.scootparts.nl/Cilinder-DR-Mi ... uct/56180/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eh, nee want ik heb een 12 mm zuigerpen. Deze dan maar: http://www.scootparts.nl/Cilinder-DR-CP ... uct/74489/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder is de choke net afgebroken in de oude carb, zat muurvast. :( Dus ook maar een nieuwe carburateur uitzoeken. Aanraders voor bij een DR 70 cc? Ik rij met de originele uitlaat en zo'n sportfilterje.

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: zo 25 sep, 2011 08:19
door sander.w
DR cilinder is egt een spr cilindertje slijt vast gwn en top ding voort geld ik dnek als je weer een 18 mm kopt dat dat gwn goed genoeg is hoor ik zou persoonlijk wel een mooi dellerto kope zijn goede carb`s vind ik :oops:

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: zo 25 sep, 2011 12:59
door Jazzy
Tja, het moet een beetje low-cost blijven. Het is maar voor de kinderquad en hoeveel geld ik er ook in steek, hij ziet er nog steeds niet uit. :)

Zag dat TNT een mooie imitatie PHBG 19mm heeft voor een dikke 40 euro. Zit geen oliepijpje op maar die wil ik toch afblokken en zelf gaan mengen. Moet ik ook nog even uitzoeken of daar een afdekplaatje ofzo voor is.

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: ma 26 sep, 2011 18:11
door sander.w
tja aan dat uiterlijk kan je weinig doen he maar goed joh daar zie je tog weinig van als ej der op zit ag joh je kids hebbe der vast een hoop lol van en daar gaat het om tog maar ik zou nog we even kijke al je de ander cilinder de op zet of der nog een ring in de demper voor bocht zit want anders kost dat je natuurlijk ok een hoop power :wink:

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: ma 26 sep, 2011 20:37
door dieseltank
http://www.scootparts.nl/Carburateur-De ... uct/55458/" onclick="window.open(this.href);return false;
17.5 geeft weinig meerwaarde.. weet niet wat je nu rijd..?
19mm heeft andere opbouw en gasreactie en opbouw is gewoon beter.


ik raad wel aan om membraan carbonne klepjes in te zetten, of een goed membraan er in zetten.
ik heb nog een MotoTasuni V-force 3 liggen van minarelli horizontaal 300 km mee gereden. 35 euro mag je hem hebben.

heel de oliepomp mik mak moet je er gewoon uitgooien! niet te vertrouwen dat zie je maar weer... gewoon mengsmering rijden;)

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: do 29 sep, 2011 12:56
door Jazzy
ALs ik de oliepomp weghaal, weet jij toevallig of ik daar een afdekplaatje voor kan kopen? Of zal ik hem gewoon laten zitten?

Als ik Google op "minarelli horizontaal oliepomp" dan zie ik vooral dit type:
Afbeelding

Of kijk ik op die foto naar het stuk wat daar weer bovenop geschroefd zit?

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: vr 30 sep, 2011 21:06
door mx jake
stukje aluminium
2 gaatjes boren
beetje vloeibare pakking
klaar

Re: Jazzy's Eton AXL50: Rijdt niet meer, oliepomp stuk. (P2)

Geplaatst: wo 05 okt, 2011 18:53
door Jazzy
Heb net de DR70 cylinder gekregen en wilde hem even naast de originele houden:
Afbeelding
Afbeelding

Typisch gevalletje van goed nieuws en slecht nieuws. Om met het slechte te beginnen, deze DR70cc gaat dus voor geen meter passen en gaat retour winkel. Het goede nieuws is dat mijn AXL50 helemaal geen AXL50 is maar een AXL90 blijkt te zijn. :mrgreen:

Het eerste wat me opviel was het verschil in hoogte, en verder blijkt dus dat ik gewoon een 50mm diameter heb. Dan heb ik dus het blok met 82,5cc ofwel een AXL90. Dat verklaart wel waarom dat ding zo goed van z'n plek komt altijd, vond al dat hij best heel vlot is voor 50 cc. :)

Nadeel is dat ik op zoek moet naar een nieuw cylinder en dat de keuze nu een stuk beperkter is. Iemand een idee?

Re: Jazzy's Eton AXL50: Blijkt geen AXL50 te zijn :) (P2)

Geplaatst: wo 05 okt, 2011 21:45
door mx jake
het is een beetje moeilijk te zien op de foto
maar het lijkt mij een gietijzeren cilinder

als dat het geval is, kan je hem gewoon laten honen naar de volgende overmaat

Re: Jazzy's Eton AXL50: Blijkt geen AXL50 te zijn :) (P2)

Geplaatst: do 06 okt, 2011 21:03
door sjmallie94
Is een gegoten celinder , zie je aan de (braampjes) streepjes die je verticaal ziet midden van de koel ribben op foto 1
kun je zeker groter maken , maar op geven moment zal wel stoppen omdat je anders in de knoei komt met de wand dikte van de celinder vooral omdat het een 82 cc is in plaats van 50 , zit er wel een groot verschil in de diameter