Pagina 2 van 2

Re: Bandenspanning?

Geplaatst: ma 07 feb, 2011 20:18
door FLIPmode
jadatis schreef:^
Maar voor het begrip voor de topicstarter , is het mogelijk beter, als je weet hoe men aan deze waarden komt.
En met deze formule kun je het ook voor iedere quad uitrekenen , ook als de fabrieksgegevens niet bekend zijn.
En je kunt zo fijntunen voor het gewicht van de bestuurder, bij de relatief lage gewichten van quads, legt de bestuurder veel gewicht in de schaal. Scheelt zo een tiende bar of 2 tussen een bestuurder van 60 kg of 120 kg.

Maar ik vond het zo mooi van mezelf ,dat ik deze formule ontdekt had en uitgewerkt, die dus wereldwijd gebruikt wordt, dat ik dat uit wil dragen. Daarom Google ik geregeld op bandendruk en bandenspanning om te zien of ik deze kennis nog ergens van nut kan maken. Maar er zijn veel reacties zoals ook hier , dat de bandenfabrikanten het toch wel beter zullen weten, en dat de kennis van de forumleden meer waard zijn dan al die berekeningen.
Met de formule berekenen voorkomt dat je het voor iedere nieuwe situatie weer op nieuw moet uitvinden.
Wel mooi dat je met de krediet van andermans werk gaat lopen, auteursrecht kan een bitch zijn. Ik zou ermee uitkijken :afgestudeerd:

Re: Bandenspanning?

Geplaatst: di 08 feb, 2011 08:02
door mrmarcellos
ok iedereen bedankt.

Zit nu 1.1 in de achterbanden en dat rijd wel lekker.

Re: Bandenspanning?

Geplaatst: di 08 feb, 2011 08:47
door Jazzy
Ik kocht mijn Barossa indertijd met 1,5 bar in die zelfde achterbanden, maar daarmee stonden ze echt helemaal rond. Zelf ben ik toen naar 0,8 gegaan omdat de meesten daar mee rijden. Beviel me prima.

Re: Bandenspanning?

Geplaatst: di 08 feb, 2011 20:54
door jadatis
@FLIPmode Sorry de eerste Gc is wat ik bedoelde en staat voor Gewicht constructie de Cg is een verschrijving.
Ik zal het in de eerste bericht veranderen.
Maar ik dacht dat er op formules en berekeningen geen patent aangevraagd kon worden, maar daarom heb ik ook mijn eigen letters gebruikt , en niet die van de bandenfabrikanten.