Pagina 2 van 3

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 14:58
door cor
hey david bij jou in de buurt zit een motor sloop (cornet) heeft die niets liggen wat zou passen

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 16:52
door yamahakoppel
Verkeerd topic gepost :oops:

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 18:17
door davidg40
Ik heb vandaag een bus gemaakt voor onder de veer. De veer heeft nu 3'5 cm extra voorspanning. Hoop dat het probleem opgelost is

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 18:20
door bonzaiking
staat i nu hoger??

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 19:17
door davidg40
Dat zie ik volgend jaar wel of hij goed staat.haha

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 19:44
door Jason McCoy
Dat zou wel moeten he. Als je de hulpveer van een kw eraf haald moet de bus weer op lengte gemaakt worden van de orriginele veer. Anders krijg je speling.
Ik denk dat je de bevestiging aan de achterbrug ook had moeten verzetten

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 19:46
door bonzaiking
hij heeft de bus langer gemaakt als de hulpveer was :o

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 20:10
door Jason McCoy
Hulpveer ingedrukt is speling. hulpveer uitgerekt is orriginele hoogte.

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 20:33
door davidg40
De bus is langer als de hulpveer was. Dus de kw veer heeft meer voorspanning.
Daardoor word hij sterker. Eventueel kan ik de voorspanning nog groter maken omdat ik de 2 schroef ringen nog bijna 3 cm verder in kan draaien.
En de ingaande en de uitgaande schroef voor de schokbreker zelf staan ook op zijn hardst.
Dus het moet wel goed komen.
Van de week plaats ik wel een foto van de veer hoe hij nu is.

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 20:44
door Jason McCoy
Dan komt de kont van de quad dus op orriginele hoogte te staan. Dat betekent dat de neus ook omhoog moet omdat i anders voor geen meter rijd en alleen maar super nerveus stuurt enzo.
Ofwel de quad komt in zijn geheel op orriginele hoogte te staan. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Omdat je nu nog ruimte hebt tussen die 2 tussengelaste stukken kun je daar een bevestiging maken. Hierdoor komt de veer schever te staan en daardoor zakt de quad weer naar de gewenste hoogte. Vraag is alleen of dat weer mogelijk is met je luchtfilterhuis. Misschien dat je dan daar weer een stuk uit moet halen.

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 20:50
door davidg40
Er zit een verlagings link achter. En in principe moet de veer nu net zo sterk zijn als met hulpveer en dan zonder de verlengde achterbrug. Dus in principe is er niets veranderd. En zal de rij hoogte gelijk blijven als voorheen.

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 21:12
door Jason McCoy
Had je voorheen dan kw en een verlagingslink? Dat kan toch niet?

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 21:15
door davidg40
Ja ik had beide. Kw set rondom. Verlagingslink achter en verlatingsangst blokken voor.

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 21:25
door Jason McCoy
Dat zijn apparte blokken voor dan ;)
Maar dan komt de quad straks dus met de kont omhoog en zul je de voorste blokken eraf moeten halen

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk

Re: r1 schokbreker als achterveer voor de ltz.

Geplaatst: ma 31 dec, 2012 21:28
door davidg40
Ik denk dat de afstelling hetzelfde blijft. De schokbreker is namelijk niet langer of korter geworden dan voorheen.
Maar we zullen het zien.