Pagina 2 van 2
Re: Snorkelset voor can am
Geplaatst: wo 17 aug, 2016 22:10
door Jazzy
Ik had het over voorkomen dat er groeven in je poelies komen. Er wordt aangeraden om niet teveel op een constante snelheid te rijden om die reden. Zelf heb ik ook een quad gehad die een dikke 'geul' op één bepaalde hoogte gekregen had.
Sorry voor het misverstand als het misschien wat onduidelijk was.
Re: Snorkelset voor can am
Geplaatst: do 18 aug, 2016 13:13
door ukachitalu
om zo maar een voorbeeld te geven..

Re: Snorkelset voor can am
Geplaatst: do 18 aug, 2016 17:06
door De Duiker
Jazzy schreef:Ik had het over voorkomen dat er groeven in je poelies komen. Er wordt aangeraden om niet teveel op een constante snelheid te rijden om die reden. Zelf heb ik ook een quad gehad die een dikke 'geul' op één bepaalde hoogte gekregen had.
Sorry voor het misverstand als het misschien wat onduidelijk was.
Leg me dan eerst eens uit, wat en hoelang is dan een constante snelheid op een quad met snorkel
Ik zelf ben denk ik nog nooit langer dan 5 minuten op een bepaalde snelheid gebleven!
En bij een constante snelheid kan de riem nog steeds variëren op de schijven. behalve bij de max. snelheid
En wat is dan een dikke geul een gemiddelde riem heeft 17,5 mm loopvlak dan krijg ik een beter idee van de slijtage/problemen over riemen evt in mm. afstanden in km`s tijden etc.
Re: Snorkelset voor can am
Geplaatst: do 18 aug, 2016 18:18
door Jazzy
Ik had het helemaal niet specifiek over een snorkel, misschien heb ik me onhandig uitgedrukt of je me verkeerd begrepen.
Voor zover ik weet staar de riem op de voorstel poelies helemaal bovenaan vanaf een bepaalde snelheid, dan varieert hij alleen nog achteraan. Er wordt altijd gezegd dat je niet langdurig op hoge snelheid moet rijden, staat in de handleiding ook dat je dat bij het inrijden van een nieuwe snaar helemaal niet mag doen bijvoorbeeld. Omdat één van mijn vorige quads bovenin de poelies van de primaire koppeling een groef had heb ik altijd aangenomen dat dit daar door komen. Maar er zijn ook mensen die groeven onderin de voorste hebben of groeven in de secundaire koppeling.
Eigenlijk weet ik het niet precies, jij wel?
Re: Snorkelset voor can am
Geplaatst: vr 19 aug, 2016 08:11
door skywalker
Jazzy schreef:Ik had het helemaal niet specifiek over een snorkel, misschien heb ik me onhandig uitgedrukt of je me verkeerd begrepen.
Voor zover ik weet staar de riem op de voorstel poelies helemaal bovenaan vanaf een bepaalde snelheid, dan varieert hij alleen nog achteraan. Er wordt altijd gezegd dat je niet langdurig op hoge snelheid moet rijden, staat in de handleiding ook dat je dat bij het inrijden van een nieuwe snaar helemaal niet mag doen bijvoorbeeld. Omdat één van mijn vorige quads bovenin de poelies van de primaire koppeling een groef had heb ik altijd aangenomen dat dit daar door komen. Maar er zijn ook mensen die groeven onderin de voorste hebben of groeven in de secundaire koppeling.
Eigenlijk weet ik het niet precies, jij wel?
Als de riem alleen op de achterste poelie zou varieren zou je lengte in de snaar te kort komen of overhouden.
Het is altijd een samenspel tussen de 2 poelies.
Re: Snorkelset voor can am
Geplaatst: vr 19 aug, 2016 08:19
door De Duiker
Ik rij geregeld riemen aan flarden goedkoop duur goed en slecht ik kan er niet een regelmaat in vinden.
vandaar dat ik vraag naar concrete antwoorden waar ik wat mee kan , niet alleen ik maar allemaal.
leuke verhaaltjes kan ik niets mee maar ik gegevens hebben op de vragen dan kan ik er wat mee.
zoals wat is constant is dat 1min. of vijf uur.
wat is een groef, als je voelt lijkt het heel veel maar als je vaak meet valt het mee.
voor een ander is het moeilijk voor te stellen wat het daadwerkelijk is, dit moet voor iedereen tot duidelijk zijn in gegevens
Re: Snorkelset voor can am
Geplaatst: za 20 aug, 2016 07:14
door ukachitalu
als jij een quad rijdt op veel N wegen of wegen waar je continu (60km op een 60km/h uur weg = 1 uur 60 rijden

) 60 rijd, bijvoorbeeld, dan heb je dus dat de snaar meer over dat zelfde vlak op de koppeling draait, ongeacht of hij beweegt ja of nee. Deze zullen dan op die specifieke vlakken meer gaan slijten dan bij anderen en zul je dus uiteindelijk een groef in je koppelingen krijgen, voor of achter. Dit kan worden gemaakt tenzij dusdanig versleten dat er een nieuwe in moet. Dit is bij alle quads zo die een cvt hebben. Mocht je hier aan twijfelen, google het eens, er zijn ontzettend veel mensen die deze slijtage hebben gehad.
Als jij regelmatig riemen opvreet (om de 1000km) dan is dit ook extreem, maar snorkels = water en water = snellere schade. Ik heb 10000km op mijn quad zitten, en zit op de zelfde snaar. Goed inrijden en daarna gas er op scheelt heel veel, en ik kan je garanderen dat als jij de maverick riem er op zet dat deze langer mee zal gaan dan de standaard riem, tenzij je continu zit te slippen in de verkeerde versnellingen of continu onder waterzit, dan zal het wat afstand weinig uitmaken, maar wel de tijd die nodig is om hem op te branden.

weekend! ga even een rondje stof maken.