Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 06 apr, 2005 14:50
door Frank MB
QuadGirl schreef:
yamaha tri-z schreef:ik heb altijd al met een gewoon slotje gereden en bij mij is het nooit los gegaan
dat los gaan komt aleen voor bij mensen die het slotje er verkeerd om op zetten
je moet het slotje er zo op zetten dat de dichte kant van het visje naar voor wijst teminste als je ketting boven de achterbrug is
Dus nu zeg je dat wij het slotje verkeerd erop leggen :wink: van het weekend was em er afgegaan, bout van brug was los, endaardoor de ketting eraf, maar slotje was er ook. Tijdens chrono de ketting gewoon gebroken ook nog ns. Was een weekend van kettingproblemen :lol:
Ik zet em er net zoals Quadgirl op, maar nu heb ik een klinkschakel, wel leuk maar ook wat onhandig.
Is een masterlink beter als een gewone sluitschakel?

Geplaatst: do 07 apr, 2005 09:36
door Sg6
bon, ik heb dus 'het' antwoordt.

Geachte,

De sterkste verbinding is inderdaad met een klink schakel omdat deze dan nooit ´los´ kan schieten. Bij de ´baan´motoren is dit ook een must omdat hier veel meer pk´s op de ketting komen, in de mx (met een stuk minder pk´s) is het gebruikelijk om een clipje te nemen omdat er regelmatig andere twl worden gebruikt.( een clip schakel is binnen 3 sec. gedemonteerd)

voila dus nu weet iedereen wat er mag he :wink: en ben ik er ook uit dan.