Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 24 okt, 2005 20:11
door Fré
tuumke schreef:Dat hebben ze mij van kleins af aan geleerd dat dat niet mocht, waarom precies weet ik ook niet :)
ik gok op een urban legend :)

Geplaatst: ma 24 okt, 2005 20:18
door Alfredo
stevo schreef:wat is het gevolg bij het niet vervangen van filter
Hmm, ik dacht dat je het beter niet kon doen, omdat het een wegwerpbare is. Het is opzich maar een kartonnen cilindertje hé...

Geplaatst: di 25 okt, 2005 13:12
door steefke
ik heb hele kleine braampjesin mijne oliefilter zitten ,wat kan hier mijn probleem zijn :cry:

Geplaatst: di 25 okt, 2005 14:45
door steefke
iemand die mij hier raad in kan geven

Geplaatst: di 25 okt, 2005 14:51
door steefke
het zijn kleine metaal schilfertjes en ook bruine

Geplaatst: di 25 okt, 2005 14:53
door Fré
stevo schreef:ik heb hele kleine braampjesin mijne oliefilter zitten ,wat kan hier mijn probleem zijn :cry:
Veel kan het probleem zijn, en dat is geen echt goed nieuws als het daadwerkelijk schilfers zijn.

Ververs eens van olie, en controleer de oude olie op stukken.
Dan is er al een grote hoeveelheid van die brokjes uit, want die kunnen schadelijk zijn voor oa de lagers.

Het kan van vanalles daarbinnen afkomstig zijn, als het maar hele hele kleine haartjes zijn (bvb na rodage) dan is het ok, anders niet.

Schakelt hij de laatste tijd slecht, draait ie minder, rijdt ie minder, of maakt ie een geluid tijdens het rijden (bvb in een bepaalde versnelling)?

Goed luisteren is de boodschap.

Geplaatst: di 25 okt, 2005 15:05
door Sg6
hij rijdt nie al te goei zegt em, daarom da ik zeker al de cilinder open zou doen aangezien het occasie quad is en dit kunt ge nooit vertrouwen zeker als het gaat over de YFZ want die cilinders gaan maar tientallen uren mee. Hoeveel just weet ik niet. Dit gaan andere forumleden wel weten te zeggen.
Ge hebt dus wa werk aan de winkel.

Olie check volgens fre zou ik ook direct doen en kijken of er gruis metaal in zit of wreed metalique achtige olie ziet.

Geplaatst: di 25 okt, 2005 15:10
door Fré
ie rijdt nie me nen yfz, maar me ne nieuwe warrior als ik me nie vergis

wat moeten we verstaan onder "hij rijdt nie al te goed"?

Geplaatst: di 25 okt, 2005 15:21
door steefke
Hij rijd nog altijd perfect en het is eene vonkel nieuwe raptor 350 2 maand oud en 2500 km heeft eerste smereng bij jumping jet gekregen en aangzien deze op verlof zijn heb ik het zelf gedaan,wat de schilfers betreft het zijn juist beletjes van alu en er zitten er ook een paar helekleine bruine tussen,ik weet dus echt niet wat het kan zijn,gek heb ik er nooit mee ge daan want ik rij alleen maar baan .

Geplaatst: di 25 okt, 2005 15:37
door Fré
Mja, schilfers lijken me nooit echt gezond, maar om voor een randgevalletje nu ineens het hele blok open te gooien vind ik redelijk extreem.

Wat ik zou doen is het volgende: doe nog eens een ritje of 2, ververs en controleer olie. Als het niet verergert dan lijkt het me wel ok.
Wat ik hoop is dat het schilfertjes zijn die nog van de productie van de motor zijn, en niet door schade.

Geplaatst: di 25 okt, 2005 15:44
door steefke
nu moest het schade zijn denk ik wel dat het onder garantie valt alle dat hoop ik dan toch

Geplaatst: di 25 okt, 2005 15:48
door Sg6
ooo tedju kem mij wel vergist zekers. dacht dat he ne yfz was tedju. mij excuses hiervoor. Ik trek mij uit de discussie :lol:

Geplaatst: di 25 okt, 2005 17:41
door steefke
ik denk dat het afwachten wordt tot 6 november,dan gaat jumping jet terug open

Geplaatst: di 25 okt, 2005 18:04
door Sg6
jah ik weet nu waarom ik over die yfz begin, ik heb 2 topics zitten verwarren met elkaar.

Geplaatst: di 25 okt, 2005 18:13
door steefke
dat geeft niet vergissen is menselijk