Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 28 nov, 2005 20:37
door ~JoAcHiM~
Ben je zeker dat je toch niet je krukas eens vernieuwd?
Bij mij was dat ook nog allemaal als nieuw en binnen de tolleranties, maar na een paar weken juist uit rodage vast!
Misschien doe ik meer hoge toeren dan jij maar toch...
Ik weet het, t'zijn weer kosten maar als het vast loopt zijn de kosten een beetje hoger
oja ik rij ook met de drz-e pakking: 12.3:1 compressie
Geplaatst: ma 28 nov, 2005 22:03
door Fré
krukas vernieuwen? Lagers zou ik misschien doen, maar de volledige krukas niet. Anders stak ik ineens een yoshi kit

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 23:05
door Teunie
~JoAcHiM~ schreef:Ben je zeker dat je toch niet je krukas eens vernieuwd?
Bij mij was dat ook nog allemaal als nieuw en binnen de tolleranties, maar na een paar weken juist uit rodage vast!
Misschien doe ik meer hoge toeren dan jij maar toch...
Ik weet het, t'zijn weer kosten maar als het vast loopt zijn de kosten een beetje hoger
oja ik rij ook met de drz-e pakking: 12.3:1 compressie
Is echt niet normaal dat die zo snel vastloopt. Dan is er echt wel iets mee gebeurt hoor dit is geen normale slijtage!
Geplaatst: ma 28 nov, 2005 23:37
door Sg6
krukas vernieuwen zou ik toch niet direct doen. Der zijn er zoveel met de DRZ motor en nergens maar dan ook nergens lees ik over vervangen van krukas. Volgens mij is er iets foutgelopen. Krukas niet meer recht ofzo?? Dan begint die te alterneren na verloop van tijd en kaboem kapoetskie
Geplaatst: di 29 nov, 2005 21:20
door ~JoAcHiM~
Tuurlijk zijn dat de rollementen. Weet niet goed wat er allemaal onder "krukas" verstaan wordt.
En al dat van abnormaal of scheef of kweetniewat. Alles was heel normaal en recht tot dat het vastliep.
Nog nooit gehoord van de 450's die aan de krukas vastlopen door wat te veel in hoge toeren te rijden op baan.
Ken er vele, en ook kfx'n.
niet normaal dat 'ie zo snel vastloopt'?
Mijn quad is al ruim 2 jaar en heeft al heel wat lastige kilometertjes gehad.

Motor is nu wel half vernieuwd. En de boite ziet er nog zeer goe uit.
Het heeft iets te maken met warmte en de beele (dialect) zet zich in korte tijd helemaal vast. Je voelt zo de pk'tjes verdwijnen.
Dus een goeie tip: als hij begint raar te doen en vermogen verliezen, zet hem dan zo rap mogelijk af om erger te voorkomen.
Geplaatst: di 29 nov, 2005 21:46
door Fré
krukas:
drijfstang

Geplaatst: di 29 nov, 2005 21:55
door ~JoAcHiM~
ok danku fré.
Zo te zien was de krukas vervangen een beetje overkill
De drijfstang was vastgelopen. Dat was het. Alles was ook grondig gecontroleerd geweest en was binnen tollerantie. Heb heel goed mijn motor ingereden en een week nadat hij ingereden was reed ik weer hoge toeren en was het opeens prijs. De drijfstang begint zich vast te zetten en door de hevige wamteontwikkeling blokkeert ze opeens. Gelukkig was er zo goed als niks aan mijn cilinder...
Geplaatst: di 29 nov, 2005 22:43
door Sg6
aaah, nu komt da duidelijk

ik denk dat het nog niet nodig is om mijn lagers te vervangen. Ik rij toch heel wat minder op hoge toeren. Zal iets zijn voor volgend jaar denk ik en dan nog.