Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 29 nov, 2005 10:32
door No Limit W-tec
Lewis, heb jij intussen al een Co meter voor je testbank ?
Moet zeggen dat ik ook last heb van gloeiende voorbocht bij stationair draaien op mijn yfz en sta zeker niet te arm (180/48).
Wel moet je er rekening mee houden dat nu het kouder er, meer zuurstof in de lucht is en dus eigenlijk grotere sproeiers gemonteerd mogen worden.
Geplaatst: di 29 nov, 2005 14:11
door Ivoman #7
hier een mooi dqt fotootje van yamaha4life's YFZ 450 2006 voorbocht

Geplaatst: di 29 nov, 2005 14:30
door Vincenzo
kristoflies schreef:IK heb naar Reytec gebeld en die hebben gezegd dat het normaal was !
Vincenzo, waar heb gij uwe laten afstellen ?
ik heb het zelf gedaan een goed oor. heb veel ervaring met afstellen van metanol motoren en heb da eens toegepast op men Z.
ik wil mij niet moeien met deze topic he maar denk eens over het volgende na: als zelf een bocht metaal in de buitenlucht gaan gloeien dan wil ik nie weten welke temperaturen je klepjes hebben hoor. er zijn inderdaad veel mensen die er last van hebben en ja da kan dus normaal zijn da beweer ik nie. ma bij ons in de luchtvaart geld de regel gloeien zijn BROKKEN of komende brokken of dat voor quads van toepassing is laat ik in het midden ookal omdat ik het niet weet...
Geplaatst: di 29 nov, 2005 14:40
door Vincenzo
morge post ik de volledige formule maar der bestaat een formule waar de temperatuur omgekeerd evenredig is met de vullingsgraag dus da wil zeggen dat als de temperatuur stijgt dat de vulligstgraad (benzine luchtverhouding) te weinig is dus "arm" of da TE arm is...??? hangt ook van de dikte van het metaal van de uitlaat af ma der zijn Z400's die ik ken met FP die gloeien en mijne gloeit niet.
Geplaatst: di 29 nov, 2005 15:07
door doubletracing
heb eens gehoord dat op een nieuwe quad een soort beschermlaag ligt voor het metaal en dat het dat zou zijn die uitlaat zo gloeiend doet uitslaan.maar na paar 100 km's zou dit toch moeten gedaan zijn...
de foto van frank zijn yfz was juist hetzelfde bij mij...mijn fp had dit NIET.
Geplaatst: di 29 nov, 2005 15:59
door Ivoman #7
heb het zelf 2 maal gehad
toen quad gekocht was -> originele voorbocht -> 30 minuten gloeien
daarna nooit meer
toen de yoshimura erop zat -> yoshimura voorbocht -> 10 minuten gloeien
daarna nooit meer
'k Heb er dus zelf nooit last van gehad
er werd me trouwens verteld dat het normaal is in 't begin
Geplaatst: di 29 nov, 2005 16:26
door Blaster-boy
is dat ook bij blaster ?
is mij nog niet opgevalle , standaard niet en met vh er net op ook niet...
Geplaatst: di 29 nov, 2005 16:33
door Blasty
Volgens mij helpt het ook niet mee dat de Yfz standaard een hele dunwandige voor bocht heeft.
Geplaatst: di 29 nov, 2005 18:09
door kristoflies
Intussen heb ik hem een paar keer warm laten worden en een eindje gaan rijden en niet meer rood geworden !!!
Geplaatst: di 29 nov, 2005 18:14
door Ivoman #7
zie je wel
