Pagina 3 van 4

Geplaatst: wo 31 mei, 2006 18:01
door Dutje#82
van ? vortex cdi ? check quadtuning.nl

grtzz

Geplaatst: wo 31 mei, 2006 19:40
door keesie
Frank MB schreef:
keesie schreef:
Frank MB schreef: Elke motor is anders dus zorg dat je altijd een paar kleinere sproeiers hebt en wat grotere maten dan kun je wat proberen, zulk soort dingen kun je op een forum niet zeggen.

hebben ze testbanken voor uitgevonden :mrgreen:
Dan blijf je bezig, zodra je weer iets aanpast dan kun je jetting weer aanpassen. En dan zou je weer naar de bank moeten.

valt reuze mee, het risico dat je loopt om het er gewoon op te zetten zonder testen: of het gaat goed, of helemaal fout, of er zit veel meer in maar komt er niet uit of net niet uit.



vandaag nog getest met een yfz450, wat doet een Db killer in een amerikaanse bekende uitlaat...holy f%#k, scheelt paar pk's.
ik zou graag een FMF Q2 (quit core met kamers) willen proberen, wie heeft er een te leen voor een yfz450.
anders ga ik wel naar HGS. :duimhoog:

Toegevoegd na 11 minuten:
No Limit YFZ schreef:Denk wel dat er een markt is voor zo'n mobiele testbank, en als je dan toch een testbank aanschaft als winkel, kun je mits wat creatieviteit toch mobiel maken, kun je zeker meer mee verdienen dan vast in je winkel te zetten.

Als het trouwens enkel voor de jetting is, is een testbank niet echt noodzakelijk. Wij werken met een lambdasonde van auto en door Tom Henskens gemaakt bakje dat aangeeft of je rijk of arm staat met 20 ledjes. Enige wat je moet doen is een montagebout in je uitlaat lassen (wordt op onze Doma standaard gezet). Grote voordeel is dat je bakje gewoon op stuur kan hangen en je dus resultaten op terrein kan zien, want is nog steeds groot verschil tussen testbank en real life.

heb ik ook liggen, de jet4power, heeft geen verwarmde sonde, is enkelvoudig metend en is daardoor niet nauwkeurig, sorry maar ik weet waarover ik het heb.
is een leuk bling bling ding om aan je maten te laten zien, wow, groene en gele en rode ledjes, echt vet :wink:


oh, en trouwens, de testbank in mijn werkplaats is geen inertiabank (meting dmv massatraagheid)maar een waar de quad belast wordt gemeten dmv aandrukrollen, dus net zoals in het "veld" :tongduim:

Geplaatst: wo 31 mei, 2006 19:46
door epix no-fear
oh, en trouwens, de testbank in mijn werkplaats is geen inertiabank (meting dmv massatraagheid)maar een waar de quad belast wordt gemeten dmv aandrukrollen, dus net zoals in het "veld" :tongduim:

beetje net als een waterrem dan?

Geplaatst: wo 31 mei, 2006 21:41
door keesie
yamaha tri-z schreef:
oh, en trouwens, de testbank in mijn werkplaats is geen inertiabank (meting dmv massatraagheid)maar een waar de quad belast wordt gemeten dmv aandrukrollen, dus net zoals in het "veld" :tongduim:

beetje net als een waterrem dan?
wow, iemand die er iets vanaf weet :duimhoog:


ja, net zoiets, waterrem is eigenlijk meer voor de hogere vermogens/pk's gemaakt, maar het is analyseren onder belasting, ja.

Geplaatst: wo 31 mei, 2006 22:36
door No Limit W-tec
Verwarmde sonde is niet echt nodig als je tijd laat om op te warmen. Idd dubbele meting is beter, maar geeft toch goede indruk of je in goede richting zit of niet.

Geplaatst: do 01 jun, 2006 06:51
door keesie
No Limit YFZ schreef:Verwarmde sonde is niet echt nodig als je tijd laat om op te warmen. Idd dubbele meting is beter, maar geeft toch goede indruk of je in goede richting zit of niet.
niet meer of beter dan dat je hem "aardig"vindt "lopen", voor top preformance :wink: is het onvoldoende, ik ken ook een verhaal van een suzuki, die na afstelling met een jet4 power inelkaar stuiterde, ivm detonatie. :lol: (misschien moet ik dat maar niet schrijven, oepssss toch gedaan)

Geplaatst: do 01 jun, 2006 09:18
door Frank MB
vanwege commentaar verwijderd.

Geplaatst: do 01 jun, 2006 09:30
door Ralph
Is de waarheid zeggen hetzelfde als uit de hoogte doen?

Geplaatst: do 01 jun, 2006 09:32
door Frank MB
Ralph schreef:Is de waarheid zeggen hetzelfde als uit de hoogte doen?
Ik zeg wel niets meer :roll:

Geplaatst: do 01 jun, 2006 15:48
door keesie
Frank MB schreef:Keesie krijg je niet een beetje veel praatjes :?

Het mag best zijn dat je er wat vanaf weet, Maar ik denk dat je scheve gezichten gaat krijgen als je zo "uit de hoogte" gaat doen. En dit is alleen een tip, of je er iets mee doet moet je zelf weten.

Wat betreft de testbank, hoe groot is dat hok waarin je testbank staat? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
En je krijgt met een testbank nooit dezelfde omstandigheden als in het veld.
Frank:

uit de hoogte :? uuuuh, dat is niet de bedoeling, jammer dat je dat zo opvat, maar dat is jouw mening. ik denk dat mensen die mij WEL PERSOONLIJK kennen dit anders ervaren, althans ik geloof dat ze me dat wel zouden zeggen.

Maat, vergeet niet dat ik ouder ben dan de meesten hiet op het forum, jaaaaaa, (ik hoor je al denken: ouwe Lól) maar sinds 1985 een eigen bedrijf heb met onder andere auto/motortechnische onderdelen.
dat is 21 jaar, ik weet niet hoe oud jij bent :wink:

Ik ben al ZOOOOO oud dat ik redelijk wat ervaring heb, of zou moeten hebben.(bla, bla)

Wees voorzichtig dat je geen dingen zegt die niet uit je eigen ervaring komen, maar die je misschien klakkeloos van een ander overneemt.
Daarmee bedoel ik jouw uitspraak van hierboven: "testbank en omstandigheden in het veld".

Ik heb geinvesteerd in een testbank voor 4 takt motoren, ja, en er zijn zat mensen die de motorfiets of quad niet lekker afgesteld krijgen, bij mij kunnen ze snel (zonder snoeihard over straat of circuit) de brommer laten afstellen, en kennelijk werkt het goed in het veld. )

Ik weet niet wat ik je in jouw ogen aangedaan hebt om me hier aan de schandpaal te nagelen, maar goed, het zij zo. sorry dan.
als het echt een tip was geweest had je dat ook via pm kunnen doen, daarom antwoord ik je maar hier terug.

Geplaatst: do 01 jun, 2006 15:52
door Frank MB
Ik nagel niemand aan de schandpaal, alleen kwamen een paar zinnen nogal over alsof JIJ de man was van het afstellen. Mocht ik dit verkeerd opgevat hebben sorry daarvoor.

En over testbanken weet ik ook wel wat, ik hang alleen niet alles wat ik weet aan de grote klok.

Geplaatst: do 01 jun, 2006 15:55
door epix no-fear
@keesie

hahaha achjaa ik werk veel in de agrarische sector en wij gebruiken een waterrem om het vermogen van tractoren te meten.
laatst nog iemand zijn fiat aan de waterrem gezet
dat ding is orgineel 84pk maar die heeft ie opgevoerd voor tractorpulling en nu had ie aan de water rem 142.8 pk

dus ik weet hoe het werkt

wel gaaf dat je zo'n test bank hebt zal wel een hele investering geweest zijn

Geplaatst: do 01 jun, 2006 15:56
door keesie
we gaan hier wel een beetje het topic voorbij :?

Geplaatst: do 01 jun, 2006 16:29
door Dutje#82
een beetje ? toevallig altijd mijn topic's.. maar swat !

keesie ik heb je al gecontacteerd als alles erop zit maak ik een afspraak,
aangezien je zelf met een yfz rijdt die perfect loopt zal het geen grap zijn :idea:


grtzzz

Geplaatst: do 01 jun, 2006 16:35
door keesie
yamaha tri-z schreef:@keesie

hahaha achjaa ik werk veel in de agrarische sector en wij gebruiken een waterrem om het vermogen van tractoren te meten.
laatst nog iemand zijn fiat aan de waterrem gezet
dat ding is orgineel 84pk maar die heeft ie opgevoerd voor tractorpulling en nu had ie aan de water rem 142.8 pk

dus ik weet hoe het werkt

wel gaaf dat je zo'n test bank hebt zal wel een hele investering geweest zijn

uuuh, ja, maar ik heb nou eenmaal een gereedschap afwijking :wink:
gisteren mijn eigen quad weer op de bank gehad, na plaatsen van een db killer,

holyshit, moest veel kleinere sproeier in en de naald iets terug dus helaas wat vermogen verlies :| , maar bij ons op de club, moeten we rekening gaan houden met de herrie ivm overlast, zoals zoveel banen. :!:
is wel beter zo. :crosser: