Pagina 3 van 4

Geplaatst: zo 14 jan, 2007 22:23
door ger
dus alle tors onderdelen zitten er nog op?

Geplaatst: ma 15 jan, 2007 00:01
door bkvj
ja volgens mij wel, zal morgen checken.

thanks:)

Geplaatst: ma 15 jan, 2007 15:15
door Meeki
als je probeert te starten worden je bougies dan wel nat (ofwel krijgt hij benzine) volges mij niet, dus ga eerst eens kijken naar je reed valves en anders kunnen het nog altijd je krukas keeringen zijn. een benzine leiding verstopt lijkt me sterk en is binne enkele seconde gecheckt.

Geplaatst: ma 15 jan, 2007 17:34
door bkvj
heb em :mrgreen:

beetje quickstart doet wonderen!

was een beetje zenuwachtig toen ie het deed, en ineens afsloeg (idle).

benzinekraantje :afgestudeerd:

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 10:51
door stefke
Hallo, ik heb ook een probleem met mn banshee, reed altijd prima, tot op zekere dag ik nog snel een toertje rond reed, plots merkte ik dat hij maar op 1 cilinder meer ging, wat minder gas gegeven en de andere cilinder begon terug te werken, terug eens gas gegeven, alles ok, maar 10sec later terug minder vlot , ben naar binnen gereden, draaide goed, leg hem stil en kreeg hem niet meer aan de praat, hij krijgt geen ontsteking meer op beide bougies is mijn vaststelling :( , wat nu? Heb al draadjes door getest of er geen storing op zit maar niet echt iets te vinden, heeft iemand een suggestie of zoiets meegemaakt?

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 11:11
door mx jake
op je vliegwiel zitten twee metalen plaatjes, waar de pulse dinges (ben de naam even kwijt) zijn signaal van krijgt
die plaatjes moeten schoon zijn, dus geen roest, anders even opschuren

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 14:23
door stefke
Super, als ik vandaag nog de tijd krijg om hem na te kijken zal dat alvast gebeuren, dus de twee plaatjes nakijken op vuiligheid en dan hopen dat hij daardoor terug signalen krijgt. alvast bedankt, laat wel weten hoe het verder afloopt. mvg

Toegevoegd na 2 uur 21 minuten:

Hallo, ik heb de plaatjes proper gemaakt, waren niet vuil,maar nog steeds geen vonken in de bougies,zal waarschijnlijk dan toch aan de bedrading liggen of misschien aan die verdeeldoosjes. Ik heb voor de rest echt geen idee,best hem maar binnen doen voor nazicht denk ik. Of zou ik zelf nog iets kunnen testen? mvg

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 17:27
door spoor!
@ mx jake bedoel je de contactpuntjes?

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 17:40
door mx jake
nee het zijn niet echt contakt punten
maar aan de buitenkant van je vliegwiel zitten bij een banshee twee plaatjes
als het vliegwiel draait komen die plaatjes langs je pulse dinges en geeft hij signaal aan de cdi unit

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 19:30
door stefke
@mxjake, zou het kunnen dat aan de cdi-unit iets scheelt of aan het pulsecontactje, of is dat hoogstwaarschijnlijk bijna niet mogelijk? mvg

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 19:47
door mx jake
ik ben al 18 jaar aant stoeien met banshees en nooit een cdi of bobine stuk gehad, maar het kan altijd
zelf denk ik dat het iets kleins is, bougies kapot / tors / schakelaar-handrem / sluiting in de bedrading / slechte massa

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 20:00
door stefke
Ik ga me morgen een nieuw stel bougies aanschaffen, de andere contactpunten heb ik uitgemeten,schakelaar links op het stuur, de sleutel, en die geven allemaal door, ik zie wel wat het geeft met de nieuwe bougies, als jij al 18jaar met banshee aan het werk bent, dan moet jij al heel wat ervaring opgedaan hebben met deze quads. Alvast tot wederhoren.mvg

Toegevoegd na 1 minuten:

Ohja, wat is eigenlijk een tors? mvg

Geplaatst: zo 04 mar, 2007 20:19
door mx jake
trotele over ride systeem

dit is een beveiliging, voor als je gas blijft hangen, dan stopt de motor
als je wil controleren of dit je storing veroorzaakt, moet je de stekker losmaken van het zwarte blokje dat op de zelfde buis zit als de bobine
dus onder de tank

Geplaatst: ma 05 mar, 2007 20:57
door stefke
Ik heb zonet nog vlug de stekker voor het doosje uitgetrokken, een koppeling met 3 draadjes dacht ik, probeerde te starten maar nog geen ontsteking op de bougies, ook niet op de nieuwe, het zal waarschijnlijk wel aan één of ander contact liggen zoals je vermoed maar ik probeer het wel nog eventjes verder, in ieder geval ik ben niet de technicus, maar het maakt me wel nieuwsgierig om het opgelost te krijgen,ik hou je wel op de hoogte.
mvg

Geplaatst: di 06 mar, 2007 17:53
door mx jake
je kan ook de zwart/witte draad los maken
liefst zo dicht mogenlijk bij de cdi
deze zorgt er voor dat je de quad uit kan zetten
als deze draad ergens contakt maakt, geen vonkies