Pagina 3 van 3

Geplaatst: do 23 aug, 2007 14:38
door doubletracing
ik kom zaterdag naar erasmus,zondag proef in wielsbeke!

ik ben nog niet 100% zeker dat dit mijn probleem gaat oplossen ik hoop het wel alleszins.

Geplaatst: do 23 aug, 2007 19:38
door mx jake
het zou er mee te maken kunnen hebben
die tps geeft de stand van de gasschuif door aan de cdi unit
hoe verder het gas open staat, hoe meer de ontsteking word vervroegt

de tps sensor kan je ook verdraaien
misschien is hij verdraait, zo dat hij niet meer op tijd staat

Geplaatst: do 23 aug, 2007 20:01
door Robby
Die tps kan er voor iets tussenzitten, hebben is hetzelfde gehad als wat jij verteld en dat kwam omdat de tps een andere weerstandswaarde had. TPS vervangen en het was weg.

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 07:02
door doubletracing
denken jullie dat het kwaad zou kunnen als ik zonder die tps sensor verder rijd?neemt de cdi dan de ontsteking over?of moet ik zeker de tps vervangen?heb hem gewoon afgekoppeld en kon voluit rijden...

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 07:22
door peet #77
In pamel staan er 2LTR's klaar moest er iets met uw YFZ gebeuren maat dus rijden kan je zeker al :crossercool:

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 18:14
door fastrogeke
hoi.vraagje over het probleem wat je had.ik ben benieuwd of het probleem je nog parten heeft gespeeld afgelopen weekend?
MVG fastrogeke

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 19:10
door ronnieb
TPS regelt inderdaad de vooronstekking (3D mapping), gewoon los gekoppeld laten.

Geplaatst: wo 29 aug, 2007 08:06
door doubletracing
ik heb de tps losgekoppeld en voorlopig draait de motor perfect,kleur en afstand van de elektrode van de bougie blijft goed dus volgens mij is het opgelost! :knikduim:

Geplaatst: wo 29 aug, 2007 16:53
door ronnieb
Goed om te horen.
Ik heb 2 jaar zonder TPS gereden,zonder problemen.