Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 24 mei, 2004 21:40
door Robby
het maaktr verschil, maar het kost enorm duur en het maakt je motor zo complex dat hij op den duur niet meer betrouwbaar is.
greetz

Geplaatst: di 25 mei, 2004 07:56
door elsinore
craptor schreef:tja niet zoveel verstand ervan :lol

ff edit, was misschien een beetje cru...........maar je kraamt wel veel onzin uit.

Geplaatst: di 25 mei, 2004 08:13
door Teunie
:shock:

Geplaatst: wo 26 mei, 2004 12:01
door Mika
Misschien bij deze mensen eens langs gaan Sloot ?

http://www.hiper-technology.com/stage3turbo.htm

Is 165 pk genoeg?

Geplaatst: wo 26 mei, 2004 15:36
door SlOoT
Boh, das ziek, hou je nooit onder controle :lol:

Geplaatst: wo 26 mei, 2004 17:29
door Ralph
Dat is alleen maar voor een rechte baan, moet wel te doen zijn :)

Geplaatst: ma 28 jun, 2004 14:58
door bkvj
Misschien bij deze mensen eens langs gaan Sloot ?

http://www.hiper-technology.com/stage3turbo.htm

Is 165 pk genoeg?
wel leuk om te hebben maar lijkt me nou egt nix aan.... kwin dat ding zelfs lelijk, ik hoe nue van die banden, die lijken wel op die dingen van een waterfiets :lol:

Geplaatst: ma 28 jun, 2004 15:46
door Ralph
Zandbanden, perfecte grip in los zand.

Geplaatst: ma 09 aug, 2004 15:30
door kawasumie
:shock: leer eerst goed te rijden met een standaart quad!
het komt in wedstrijden toch een groot deel op de coureur aan!

Geplaatst: ma 14 mar, 2005 14:40
door davyrox
Als je je compressie voldoende verlaagd zie ik geen problemen hoor, dan wordt zoiezo je lok al minder belast. Dit word bij elke turbo ombouw gedaan.

Is simpel op te lossen met met lage compressie piston of nog gemakkelijker maar volgens mij veel minder betrouwbaar is een dubbele koppaking monteren.


grttz

Geplaatst: ma 14 mar, 2005 17:36
door Robby
ja maar de bedoeling is om pk's te winnen,niet om je motor 1st tam te gaan maken en dan er een turbo op te zetten zodat je wat meer pk's krijgt, is gewoon een gewirwar waar je nooit uitgeraakt

Geplaatst: do 17 mar, 2005 20:12
door davyrox
blast Racer AKA sdsracer schreef:ja maar de bedoeling is om pk's te winnen,niet om je motor 1st tam te gaan maken en dan er een turbo op te zetten zodat je wat meer pk's krijgt, is gewoon een gewirwar waar je nooit uitgeraakt
Dan is elke turbo ombouw een gewirwar hoor. Dit wordt trouwens veel meer gedaan dan sommige mensen denken.

Je kan dus eventueel op je volledig standaard blok de turbo opbouwen maar nog steeds met een beperkte druk gaan werken (bv!! : 0.4bar) en dan gaat hij misschien niet stuk, hiermee is natuurlijk maar een heel beperkte vermogenswinst mee te behalen.

Om het volle effect van een turbo te kunnen benutten moet je hoger in druk en dus je kop of piston aanpassen om de compressie naar beneden te halen.

Tevens moet je ook je carburators aanpassen of veranderen omdat er anders kans is dat hij de brandstof er gewoon uitblaast of uitzuigt.

De vooronsteking moet aangepast worden omdat je met hogere verbrandingstemperaturen gaat werken.

Hoe dit i zijn werk gaat met een 2-takt?? geen idee. Maar voor een 4-takt zijn er genoeg voorbeelden . Er bestaat zelfs een hayabusa turbo :D

grttz

Geplaatst: do 17 mar, 2005 20:33
door Ralph
Inderdaad, Ghost Rider rijd op zo'n Boessie.

Geplaatst: do 17 mar, 2005 23:38
door draco
davyrox schreef:
blast Racer AKA sdsracer schreef:ja maar de bedoeling is om pk's te winnen,niet om je motor 1st tam te gaan maken en dan er een turbo op te zetten zodat je wat meer pk's krijgt, is gewoon een gewirwar waar je nooit uitgeraakt
Dan is elke turbo ombouw een gewirwar hoor. Dit wordt trouwens veel meer gedaan dan sommige mensen denken.

Je kan dus eventueel op je volledig standaard blok de turbo opbouwen maar nog steeds met een beperkte druk gaan werken (bv!! : 0.4bar) en dan gaat hij misschien niet stuk, hiermee is natuurlijk maar een heel beperkte vermogenswinst mee te behalen.

Om het volle effect van een turbo te kunnen benutten moet je hoger in druk en dus je kop of piston aanpassen om de compressie naar beneden te halen.

Tevens moet je ook je carburators aanpassen of veranderen omdat er anders kans is dat hij de brandstof er gewoon uitblaast of uitzuigt.

De vooronsteking moet aangepast worden omdat je met hogere verbrandingstemperaturen gaat werken.

Hoe dit i zijn werk gaat met een 2-takt?? geen idee. Maar voor een 4-takt zijn er genoeg voorbeelden . Er bestaat zelfs een hayabusa turbo :D

grttz
en zo is het maar net ik had wel verwacht dat er hier meer mensen zouden zijn die daar wat van af zouden weten ik geloof ook wel dat de 80 pk te halen is met een turbo ongetweiveld zelfs als je een turbo hebt gemonteerd kan je ook nog een dump valve monteren dit scheeld ook enorm veel dan komt erbij dat de benzine druk ook moet worden opgevoerd (meer benzine druk) er zijn zoveel mogelijk heden met een turbo soms lijken de gehaalde resultaten onmogelijk maar in de praktijk zijn verbazingwekkende bewijzen geleverd.


groet draco Afbeelding

Geplaatst: vr 18 mar, 2005 02:37
door Rik350
Ja turbo's zijn echt goede slimme techniek maar een turbo op een niet daarvoor bestemde motor zetten werkt nooit optimaal.
Terwijl een voor een turbo opgebouwde motor alle druk en bezinevraag(turbo is volgens mij haast altijd injectie) al klopt en dus beter voldoet dan een gemodificeert in elkaar gebakken zootje