Pagina 3 van 4
Geplaatst: zo 27 mar, 2005 23:28
door MC_Orie
BTW we zijn deze jongen zen hele topic aant verkloten dus,hogedrukpiston op raptor 660 R is het onderwerp.Geen kerosine

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 23:45
door Dutje#82
tuurlijk dat !!
nokkenassen+high,presure piston MET kerosine ! ==> zal wel gaan dan
grtzzzzzz
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 07:25
door Willems David
MC_Orie schreef:BTW we zijn deze jongen zen hele topic aant verkloten dus,hogedrukpiston op raptor 660 R is het onderwerp.Geen kerosine

Is altijd nuttig hoor zo'n info vind ik niet erg !
In die nokkenassen heb je ook soorten neem ik aan. Stage 1 & 2 als ik me niet vergis. Bij de èèn krijg je meer koppel en bij de ander kan je meer in hogere toeren gaan.
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 08:01
door Teunie
Als je echt meer pk's wilt zou ik kijken naar nokkenassen (veel info over te vinden op de amerikaanse fora), andere carb(s), en uiteindelijk een big bore kit.
Ik zou inderdaad zoals Keesie zegt weg blijven van te hoge compressie, racebenzine wil je liever niet als recreatie rijder.
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 08:23
door Willems David
Maar er moet toch een nieuwe piston in hé.
Nokkenas met een goede kwaliteits piston (geen high compr.).
En thats it !
Zal informeren en uitvoeren !!

Geplaatst: ma 28 mar, 2005 09:25
door peet #77
zo een hoge druk piston helpt altijd in pk winst als die van mij stuk is of zo komt er ook één in
die nokkenassen heb ik geen verstand van maar ik zou dan toch voor koppel gaan niet voor hoge toeren
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 09:48
door Teunie
Je kunt wel een zuiger nemen met een IETS hogere compressie als standaard dan wordt de betrouwbaarheid niet zoveel aangetast..
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 09:51
door peet #77
als het kan zonder boren een andere insteken dan ben je zekerder van uw cilinder want bij het boren van een cilinder verdunje de wand en wordt hij ook minder sterk of heb ik het mis teunie
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 10:24
door Teunie
Ja bij het boren wordt je cilinderwand dunner.
Hoe dunner hoe minder stevig uiteraard.
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 10:51
door peet #77
dacht ik wel vroeger toen ik met mijn NSR 50cc reed hebben ze er een hoge druk piston in gestoken op de origeneele cilinder zonder boren enkel laten polieren en die reed super goe wel met aangepaste ontsteking
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 11:01
door Robby
valt te zien wat je bedoelt met boren he, je kan er een pelletje van enkele tienden uithalen of tewel milimeters. Voor men warrior hebbek er 2mm uitgehaald en zo kom ik bij 366cc met hogedrukzuiger. En de cilinderwand blijft dik genoeg genoeg hoor. Ik denk wel moest hij wiseco steken dat het geen kwaad kan, maar je hebt daar nog ergens een merk en die verhogen compressie nog meer en dan zou het gevaarlijk worden denk ik.
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 20:32
door Willems David
Je ziet dat goede info je quad kan redden.
Voor je het weet is hij naar de knoppen.
Deliége verzekerd mij dat ik geen problemen zal krijgen.
Maar zal er toch best met hem eens over praten want ik ben er toch nog niet zeker van.
Geplaatst: ma 28 mar, 2005 20:55
door peet #77
volgens mij het beste is enkel een hogedruk piston insteken zonder boren (als het kan) zo blijft de wand even dik of enkel laten polieren .
Geplaatst: di 29 mar, 2005 15:51
door Robby
als je nieuwe zuiger steekt is het beste van is te honen minimum, want cilinder slijt altijd uit en dan is hij ovaal en binnen de korste keren heb je weer gebakken peren.
Geplaatst: ma 04 apr, 2005 22:07
door Tony
Ik weet niet waarom iedereen het hier over kerosine heeft, maar met kerosine is NIET te rijden, Gedraagt zich hetzelfde als diesel. Moet eerst warm worden voor het fatsoenlijk kan verbranden. Volgens mij wordt hier AVGAS bedoelt, wat gewoonlijk voor kleine/sportvliegtuigen wordt gebruikt!