Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 22:38
door Ralph
Ik wacht ook nog op die nieuwe Trail Tech, ik hoop dat ie voor februari komt.

Bij de Honda TRX450R is het niet mogelijk om zo'n olie temperatuurmeter te plaatsen. Ik zal dus toch voor de ESR koelwatermeter moeten gaan.

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 22:58
door SlOoT
Er zit altijd wel groot verschill tussen olie en water temp als je em net gestart hebt. Na een 5 minuten is de cilinder al goed warm, maar de motor olie nog maar 40 graden. Dit is natuurlijk als je eenTermostaat erop hebt, dit zorgt ervoor dat de cilinder veel sneller op temperatuur is.

Als je geen termostaat hebt zal het langer duren voordat de cilinder goed warm is.

Mooiste is een olie temp meter. Als de olie 80 graden is dan kun je voluit rijden.

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 23:39
door Ralph
Bij mij staat het schroefdraad van de versnellingsbak kant richting de tandwielen, dus dat kan al niet. De andere kant kan ook niet. Enige oplossing voor een TRX450R is dus het water meten.

Geplaatst: di 01 nov, 2005 05:51
door wally
Ralph schreef:Bij mij staat het schroefdraad van de versnellingsbak kant richting de tandwielen, dus dat kan al niet. De andere kant kan ook niet. Enige oplossing voor een TRX450R is dus het water meten.
neem je er toch 1 met een korte stick. Door spatsmering doet ie het ook hoor!!!! en hoe pijl jij je olie, door een glaasje??

Geplaatst: di 01 nov, 2005 08:15
door Ralph
Jep, inderdaad door een glaasje. Ik weet niet of er genoeg olie opspat in die hoogte om het te kunnen meten.

Geplaatst: di 01 nov, 2005 09:49
door Dutje#82
wally schreef:
banshee--lover schreef:wat ben je daar mee eigenlijk ?

ik zou het interessanter vinden van een mooi toerenteller te hebben !

wss zeeer leuk om te zien bij een banshee :twisted: :twisted:


grtzzzzz
dan kan je zien wanneer je olie op tempratuur is zodat je kan knallen. Een toerenteller kan je nemen met de nieuwe trailtec die er (nog) niet is.
en bij 2T 8) :?:

Geplaatst: di 01 nov, 2005 11:40
door Robby
banshee--lover schreef:
wally schreef:
banshee--lover schreef:wat ben je daar mee eigenlijk ?

ik zou het interessanter vinden van een mooi toerenteller te hebben !

wss zeeer leuk om te zien bij een banshee :twisted: :twisted:


grtzzzzz
dan kan je zien wanneer je olie op tempratuur is zodat je kan knallen. Een toerenteller kan je nemen met de nieuwe trailtec die er (nog) niet is.
en bij 2T 8) :?:

denk even na en dan besef je toch zelf dat een temperatuurmeter van de olie totaal nutteloos is op een 2-Takt???? Of niet...
Bij 4-T moet de olie onder druk komen voor de smering van alle onderdelen, waardoor deze warm kan worden en overhitten door omstandigheden.
EEN 2-TAKT WORD GESMEERD DOOR ZEN MENGSEL.OLIE DIENT ALEEN VOOR TANDWIELEN EN KOPPELING NAAR BEHOREN TE DOEN WERKEN.
De eniste druk die er mischien opkomt wordt voortgebracht door de balansas en dit is niet echt veel.
Denk even na voor je zo een dingen zegt.
greetz

Geplaatst: di 01 nov, 2005 16:11
door SlOoT
Ralph schreef:Jep, inderdaad door een glaasje. Ik weet niet of er genoeg olie opspat in die hoogte om het te kunnen meten.
De lucht in zo'n blok heeft denk ik toch wel zo ongeveer de zelfde temp als de olie.

Geplaatst: di 01 nov, 2005 16:44
door Robby
glaasje is toch voor de hoeveelheid olie af te lezen? niet voor de warmte.

Geplaatst: di 01 nov, 2005 17:13
door wally
Robby schreef:glaasje is toch voor de hoeveelheid olie af te lezen? niet voor de warmte.
meestal heb je een peilstok om af te lezen hoe je oliepijl erbij staat. Deze kan je vervangen door een peilstok met temp-meter. Als je een glaasje hebt (die zit meestal bij de koppeling en daar kan geen peilstok in) zit daar een min en max streepje. kan eventueel door de vuldop een meter steken en dmv spatsmering de temp aflezen. Je hebt dus spatsmering als je vuldop bij de koppeling zit omdat je kopelingskorf ronddraait in de olie.

Geplaatst: di 01 nov, 2005 17:17
door Robby
wally schreef:
Robby schreef:glaasje is toch voor de hoeveelheid olie af te lezen? niet voor de warmte.
meestal heb je een peilstok om af te lezen hoe je oliepijl erbij staat. Deze kan je vervangen door een peilstok met temp-meter. Als je een glaasje hebt (die zit meestal bij de koppeling en daar kan geen peilstok in) zit daar een min en max streepje. kan eventueel door de vuldop een meter steken en dmv spatsmering de temp aflezen. Je hebt dus spatsmering als je vuldop bij de koppeling zit omdat je kopelingskorf ronddraait in de olie.
inderdaad,net wat ik dacht

Geplaatst: di 01 nov, 2005 17:25
door Ralph
Ze zijn helaas wel erg duur om even te proberen of het werkt.

Geplaatst: di 01 nov, 2005 18:44
door wally
Ralph schreef:Ze zijn helaas wel erg duur om even te proberen of het werkt.
dat is waar om ff te proberen, maar een stuk goedkoper dan die van sanders racing!!!

Geplaatst: di 01 nov, 2005 18:45
door Ralph
Dat is zo, maar ik zou niet weten wat ik er mee moet als het niet werkt.

Geplaatst: di 01 nov, 2005 19:35
door SlOoT
Maar de lucht in het blok die heeft toch gewoon de zelfde temp als de olie ?