Pagina 4 van 8

Geplaatst: wo 03 mei, 2006 21:01
door Frank MB
Fré schreef:
Frank MB schreef:Kortere veer lijkt mij heel stom om te doen, want dan gaat je veer over zijn bereik heen met alle gevolgen van dien. Dat is geen oplossing. Enigste oplossing is een nieuwe goede schokdemper te krijgen met de juiste maten want deze schokdemper is niet goed dat is duidelijk.
Ja sorry Frank inderdaad, domme schrijffout van me, ik bedoelde inderdaad een schokdemper met langere ingedrukte lengte. Andere schokdemper dus, zoals je zegt.
Maakt niet uit, iedereen maakt fouten, en iedereen leert ervan.

Al zijn we fouten van jou niet gewend :rock:

Geplaatst: do 04 mei, 2006 19:40
door Fré
hou toch maar een oogje in het zeil :mrgreen:

Geplaatst: zo 07 mei, 2006 21:06
door Dutje#82
ok, een evolutie in het afstellen van de veren...
ben vandaag weer langs geweest bij sds racing heeft er nogmaals naar gekeken :D
werken nu goed ! enkel dat achterste slaat nog beetje teveel in grote gaten !


grtzzz

Geplaatst: di 09 mei, 2006 16:25
door Alfredo
Hanzie schreef:rebound: onderste knop (zwart). snelheid van de veer bij het uitveren. ook dit is aanvoelen. als je merkt dat je quad springt over de hobbels dan staat je rebound te snel. als je merkt dat de quad niet terug komt maar gewoon doorveert op de volgende hobbel dan zet je ze wat sneller. een gulde middenweg zoeken dus!
Rebound is toch de snelheid waarmee de veer terug uitveert, na het inveren (=compressie)?

Geplaatst: di 09 mei, 2006 16:50
door Hanzie
ja rebound is de snelheid van het uitveren, klopt toch :)

Geplaatst: di 09 mei, 2006 21:31
door Skicks
wat is het beste? snelle rebound of trage? snelle zeker é?

Geplaatst: di 09 mei, 2006 21:52
door Hanzie
niet te snel natuurlijk. een gulde middeweg.

ligt van parcour tot parcour kun je zo niet bepalen eigenlijk.

Geplaatst: vr 12 mei, 2006 15:18
door EXFSS
moet je voelen bij het rijden, als de quad bokt, moetje rebound langzamer, en als de quad klappen geeft is de onderrug moet ie sneller

Geplaatst: vr 12 mei, 2006 20:34
door keesie
technoflex schreef:moet je voelen bij het rijden, als de quad bokt, moetje rebound langzamer, en als de quad klappen geeft is de onderrug moet ie sneller
niet om het een of ander...maar wat bedoel je nu eigenlijk? lees het nou nog eens :wink:

Geplaatst: vr 12 mei, 2006 22:14
door Dutje#82
jah nu terug over die nokkenassen :crossercool:

wie heeft nog paar voorstellen ?

en ook voor motor tuning, cdi etc etc...


grtzzz

Geplaatst: vr 12 mei, 2006 22:27
door Alfredo
Hanzie schreef:ja rebound is de snelheid van het uitveren, klopt toch :)
Hehe, snel je mod status misbruiken hé :o :p

Rebound zo snel mogelijk zonder dat je stuur terug in je handen schiet.

En ontopic, geen idee... :D

Geplaatst: za 13 mei, 2006 17:36
door Hanzie
Alfredo schreef:
Hanzie schreef:ja rebound is de snelheid van het uitveren, klopt toch :)
Hehe, snel je mod status misbruiken hé :o :p

Rebound zo snel mogelijk zonder dat je stuur terug in je handen schiet.

En ontopic, geen idee... :D
wat bedoel je :?

@dutje: prox hogedruk piston, nokkenas tand verzetten of yz en een jumpingjet cdi. dan gaat ie :knikduim:

Geplaatst: za 13 mei, 2006 18:10
door Alfredo
Dat er eerst stond "snelheid van de veer bij het in- en uitveren" en dat jij dat gedeelte in je eigen en in mijn post hebt veranderd ;)

Geplaatst: za 13 mei, 2006 21:25
door Dutje#82
nuja, nu over tgeen dat et gaat !

mijn achterveer is opgestuurt ! nu dacht ik dat probleem van kader tegen de grond zal opgelost zijn,
ja m'n ****** voorveren zijn ook niet goed gemaakt, kunnen veel te diep inveren, neus komt tegen de grond :cry:

ik kan nooit mijn veren opsturen, want heb nx om in de plaats te zetten :verymad:

nuja mss komt technoflex met een oplossing voor de boeg!


grtzzz

Geplaatst: zo 14 mei, 2006 14:15
door Fré
nie voor teen of tander, maar dat vind ik echt triestig.
het kleinste kind weet dat minimale veerlengte belangrijk is en niet te klein genomen mag worden.
Ook in dat opzicht is het mixen van armen met bepaalde schokdempers geen aanrader. In feite zou men schokdempers en a-armen samen moeten verkopen.

nu kan je het oplossen door langere schokdempers te steken, maar dan zal je quad ook weer een beetje hoger van de grond staan.


zolang wij hier geen ZPS-achtige veertjes steken zoals in de states zullen we dergelijke gelijkaardige verhalen nog lang mogen horen. Dit is volgens mij nog altijd de enige goede oplossing voor maximale travel, en aanvaardbare rijhoogte.

Ohlins doet dat wel (op bepaalde schokdempers althans), Reiger op aanvraag, WP ook maar iets te straf. Wel ik vind dat dit standaard zou moeten worden.