Pagina 4 van 6

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:09
door Bartie
Dus in america kost een fcr40 ongeveer evenveel als een TM36.

FCR40 350$ en TM36 380$

Hier heb je de TM36 voor minder als een 1/3 van de prijs van een FCR40.

Als we de verschillende positieve getuigenissen horen over de TM36 moeten we niet meer veel twijfelen.

Mijne maat zijne KLX-300 met TM36 is afgesteld en dit was zijn reactie :shock:

Nu nog Hellracer zijn ervaringen afwachten en we zijn helemaal zeker :D

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:15
door Fré
reply van die kerel met een TM36:
hey...........that carb was great. i had one on my Z and it was exactly what i wanted. it gives you awesome mids, doesn't take away low end and the top is a slight increase. the only down fall , but it is really no big deal, is you need to re-work your throttle cable end where it hooks to the carb and you need to buy a different boot. outside of that it is great, the pump is easy to adjust, the flat slide makes instant throttle response and the jets are very common. i think it is the same carbs the older GSXR have on them, of course they have 4 of them but any zuki shop would know all about this carb. i also believe it is on the dirt bike a few years back. SUDCO is a good place to call and ask tech questions.

hope this helped................ride on

L8r

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:27
door Hellracer
heb ook naar REYTEC gebelt en TM40 is te groot voor 400cc zelfs 440cc ofwel je alleen op de baan reed zei hij mij dan heb je lange top end maar verliest low end :) Dus TM36 blijft mijn voorkeur

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:32
door Hanzie
tja mannen, de keuze wordt stilaan duidelijker...

wanneer je big bore ofzo gaat een FCR39 of 40mm
wanneer je qua cilinderinhoud standaard blijft, eerder een TM36 met acc. pomp.

prijsverschil is ENORM.

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:34
door Fré
idd en zelfs met bigbore blijkt een tm36 nog altijd een aanradertje volgens alles wat ik tot nu toe gelezen heb

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:35
door ~JoAcHiM~
Hij zou dan wel ook niet slecht presteren moest je later nog een bigbore 440 steken waarschijnlijk.

Ik denk dat er ook zijn die met de stock carb een 440 hebben.

/edit
Fré was me voor :)
/edit

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:38
door Hanzie
~JoAcHiM~ schreef:Hij zou dan wel ook niet slecht presteren moest je later nog een bigbore 440 steken waarschijnlijk.

Ik denk dat er ook zijn die met de stock carb een 440 hebben.

/edit

Fré was me voor

:) /edit
ja er zijn er wel een paar die 440's hebben en die zich dan afvragen waren ze geen power voelen, terwijl ze een standaard carb. hebben.

mja ik ga eens rondvragen voor die tm36mm

wat moet ik hierbij allemaal bestellen? enkel de gaskabel? dit zou ik graag willen weten om de kosten hiervan te berekenen.

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:41
door Fré
~JoAcHiM~ schreef:Ik denk dat er ook zijn die met de stock carb een 440 hebben.
470 zelfs

kijk hier maar es:
http://z400central.com/invision/index.p ... =21797&hl=

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:44
door Fré
Hanzie schreef:wat moet ik hierbij allemaal bestellen? enkel de gaskabel? dit zou ik graag willen weten om de kosten hiervan te berekenen.
zie paar posten hoger, kzal mss es de stukken (nummers) vragen die nodig zijn.

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:44
door ~JoAcHiM~
Hanzie schreef:ja er zijn er wel een paar die 440's hebben en die zich dan afvragen waren ze geen power voelen, terwijl ze een standaard carb. hebben.

mja ik ga eens rondvragen voor die tm36mm
Zeker doen :!:

Je moet naar de toekomst kijken :P

Ik vermoed dat de TM 36 meer low en mid zal geven met een 440cc tegenover een fcr39 of fcr40 met een 440cc

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:45
door Hanzie
maareuh ik las dat er bij een 400ex aanpassingen aan de tank moesten gebeuren, dit is toch niet het geval bij een suzuki?!

ja fre als je dat wilt doen... ik hoor het wel! thnx!

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:47
door Mika
Ik zit nu ook met een hoge druk piston (Hrc kit) met de standaar carb van de 400ex. In hoge toeren trekt die echt ongelooflijk door! Maar in lage toeren is hij niet zo heel veel beter als m'n Warrior. Welke carb zou de beste oplossing zijn met het oog op meer low, FCR39?

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:47
door Fré
heb just gemaild

nee hoor twee dingen die nodig zijn: beetje aan je trottle cable prutsen (ik dacht eventueel nieuwe bestellen) en een andere intake boot (die buis tss je carb en je airbox)

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:48
door Fré
Mika schreef:Ik zit nu ook met een hoge druk piston (Hrc kit) met de standaar carb van de 400ex. In hoge toeren trekt die echt ongelooflijk door! Maar in lage toeren is hij niet zo heel veel beter als m'n Warrior. Welke carb zou de beste oplossing zijn met het oog op meer low, FCR39?
tm36 :lol:

nee kweenie, voor 400ex probs moet je bij Kenny zijn

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:50
door Hanzie
tja als de prijs beetje meevalt wil ik er gerust een keer voor kijken, tuurlijk is een fcr39mm of 40mm beter, nikolas heeft een zeer mooi prijsje voor mij 8)