Pagina 4 van 5
Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:44
door Fré
Teunie schreef:Note: de standaardcarb van een 400ex heeft ook een acceleratiepomp, dus dit kan wel eens het grote voordeel zijn
ha!

leve honda

Geplaatst: za 29 mei, 2004 16:29
door Hellracer
Carb doet veel meer dan uitlaat heb ik ik ondervonden met de 400Ex.
Carb geeft op de hele curve betere resultaten.
De BSR carbs zijn er gewoon om zo zuinig mogelijk te zijn plus veel te veel restricted zoals al de rest.
Mijn eerste reactie was bij de TM36 wow wat een responde echt direct en overal betere trekkracht en simpel te tunen.
Als ik geld heb steek ik de TM45 op den baja, dan is het pas een echte raket.
wat je ook kunt doen om betere response te krijgen bij de BSR carbs is de veer bovenaan in de carb enkele coils af te snijden zodat de carb vlugger opent en dus snellere reactie.
Elke Baja bezitter doet dit als hij geen andere carb wilt kopen of zonder lid wilt rijden.
Geplaatst: ma 31 mei, 2004 00:08
door Street_Shee
Ik kan me eerlijk gezegd ook wel vinden in de stelling van Hans. Je moet toch eerst de flow hebben, voordat je van de mogelijkheid om extra brandstof te verstoken gebruik kan maken, lijkt me.
Just my 2 cents.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 08:17
door Fré
-> drz-e met standaard uitlaat en andere carb
Een andere carb geeft veel meer dan alleen maar wat extra brandstof, namelijk een beter mengsel over de hele lijn
Ma we zullen wel zien, binnenkort koopt 1 van ons hier op dit forum wel zo'n carb

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 10:55
door Teunie
Ik hoor wel van een aantal mensen dat ze moeilijk af te stellen zijn?
Geplaatst: ma 31 mei, 2004 12:10
door Fré
Teunie schreef:Ik hoor wel van een aantal mensen dat ze moeilijk af te stellen zijn?
en hup even naar Goes!
nee dat zou idd goed kunnen, kweenie
Geplaatst: ma 31 mei, 2004 12:42
door No Limit W-tec
Fré schreef:Teunie schreef:Ik hoor wel van een aantal mensen dat ze moeilijk af te stellen zijn?
en hup even naar Goes!
nee dat zou idd goed kunnen, kweenie
Ga mijn procentjes moeten beginnen vragen bij Ruud...
Geplaatst: ma 31 mei, 2004 21:17
door Bartie
Teunie schreef:Ik hoor wel van een aantal mensen dat ze moeilijk af te stellen zijn?
Hellracer had er geen probs mee en ne maat van mij heeft hem op nen KLX-300 gezet en had er ook geen probs mee.
Die mannen van het artikel zeggen het volgende :
Half of this LT-Z's performance gains were due to the 36mm Mikuni TM carburetor. Its idle (large, white wheel) and low-speed mixture (brass thumbscrew) are externally adjustable. Deeper within this racing-style carb, its main jet, pilot jet and needle also allow easy, intelligently designed access for simple jetting changes.
Geplaatst: ma 31 mei, 2004 21:51
door Teunie
Ja had ik ook gelezen...het wordt steeds verleidelijker!
Geplaatst: di 01 jun, 2004 10:18
door Teunie
Zou het niet beter zijn een iets grotere carb te nemen aangezien de DRZ400E een FCR39 erop heeft zitten?
Dus ook een TM maar dan een 38 ofzo ipv 36?
Geplaatst: di 01 jun, 2004 11:48
door ~JoAcHiM~
Ik ga een TM 38 nemen want vanaf dat het past maak ik er dan een 440cc van met 12.1 compressie...
Geplaatst: di 01 jun, 2004 11:54
door Fré
tm 38 heeft geen acceleratiepomp dacht ik?
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:03
door ~JoAcHiM~
Fré schreef:tm 38 heeft geen acceleratiepomp dacht ik?
Damn, kan dat iemand bevestigen?
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:06
door Hellracer
ja ik bevestigt dat, alleen deze modellen TM36,TM40,TM42,TM45 en TM48
T'is niet de grote die het doet maar de lucthverplaatsing en snelheid hiervan.
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:07
door ~JoAcHiM~
Hellracer schreef:ja ik bevestigt dat, alleen deze modellen TM36,TM40,TM42,TM45 en TM48
T'is niet de grote die het doet maar de lucthverplaatsing en snelheid hiervan.
Zou je dan een tm36 aanraden met een 440cc?
of toch dan naar tm40 met acceleratiepomp gaan...