maarja als de politie u tegen houd ist afdokke
en bij een ongeval zijt ge ook niet verzekerd... zeer spijtige zaak
en ik heb men quad 2dehands gekocht dus niet bij een dealer ...
Het is een goed ingelichte bron, namelijk de verkeersdeskundige van deze politiezone, een hoofdinspecteur, ik kan je via PM wel even de naam doorgeven of de volledige mail sturen als je dat wil.karl schreef:
Ik zou wel eens willen weten uit welke bron dit komt,dit is pure onzin dat deze quads niet toegelaten zijn op de openbare weg.
Het grootste gedeelte van de quads worden aangeboden met 15kw of minder (op papier)

Geen geldig rijbewijs wil niet zeggen dat je niet verzekerd bent héFranky schreef:ja snowy da vind ik ook
maarja als de politie u tegen houd ist afdokke
en bij een ongeval zijt ge ook niet verzekerd... zeer spijtige zaak![]()
en ik heb men quad 2dehands gekocht dus niet bij een dealer ...

dit is denk ik enkel in het geval dat de quad gehomologeerd is voor 2 personen, aleja denk ik he, zoals bv met een e-atv ktm950smAlfredo schreef:Er worden hier zaken geschreven waar ik nog nooit van gehoord heb, zoals bijvoorbeeld dat je voor een quad opeens een motorijbewijs nodig zou hebben. Volgens mij is dat gewoon dikke zever, voor een quad heb je enkel en alleen een B rijbewijs nodig.
Ook die 15kW regel trekt nergens op, dat is maar een nummer om in orde te zijn met de verzekering. In praktijk zullen er niet veel quads zijn die daar aan komen.
Verboden op autosnelwegen en autowegen indien zonder passagiersruimte ( driewieler mag wel)
Dus als ik verzekerd ben voor een extra passagier (wat perfect mogelijk is), mag ik opeens wel op de autosnelweg? Eens zien hoe lang het duurt vooraleer ze mij aan de kant van de weg zetten...