Pagina 4 van 6
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: do 24 sep, 2009 10:19
				door steve
				adlyRocky schreef:Jullie komen echt uit ene ei  

  De tandwielen horen bij een gewicht van persoon en quad als de persoon niets weegt ramt de quad door de versnellingen heen met veel toeren zonder veel snelheid te winnen oftewel het motorblok hoeft niet te werken.
Als met nu voor een tandje erbij zet van 14 naar 15 en achter kleiner 1 tand dan krijg je een langere overbrenging nu moet de
motor gaan werken en heeft geen overtoeren maar meer trekkracht zodat zelfs het voorste wiellen voor het eerst los komen.
en de topsnelheid is nu veel hoger..
Voorbeeld een ariel atom weegt zo licht dat de motor en versnellingbak niet geheel een goede ratio hebben, In zijn 1ste versnelling  gebeurt er bijna niets omdat de motor niet hoeft te werken maar meer toeren maakt dan de wagen voorruit komt.
Nu rijden de meeste ariel atom rijders in zijn 2de versnelling weg omdat die dan veel rapper is en minder toeren maakt.
En dat geld ook bij een kart als je een te groot tandwiel rijdt maakt de kart meer toeren dan snelheid en trekt niet harder 
Als de kart een kleine tandwiel krijgt gaat deze toeren inruilen voor snelheid en meer trekkracht 
Natuurlijk moet je wel de juist afstelling bij je quad zoeken als jouw quad door de versnellings heen schiet kan je best iets groter gaan voor zodat de motor meer kan werken. 
Mijn resultaat dat als ik gas geeft de voorkant helemaal los komt dus meer snelheid met optrekken. Maarja eer dat je dit aan een belg hebt uitgelegd ben je 10 jaar verder  

 
ten eerste zuid holland en Heerlen is geen provincie en plaats in belgie(over ei gesproken 

 )
ten tweede onze belgiese quadvrienden nog wat afzeiken........
ten derde ...personen wat niks wegen??/je kijkt te veel sience fiction man
ten vierde, je kan een predator zowiezo niet vergelijken met een raptor, neem dan een KTM 505
wie kraamt er hier nou inzin????
 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: do 24 sep, 2009 10:46
				door Ardjuh
				Ik kom wel uit een ei... en een zaadcel. Mischien hij uit een buisje  
 
Maar hele verhaal is simpel, meer vermogen uit minder CC's = Meer onderhoud! Of die quad moet zoveel lichter zijn dat die het vermogen niet nodig heeft... Raptor 700 is als allrounder gebouwd, wat aan de lompe maar wel degelijke kant. Met een oversized maar geknepen motor erin. 
Die predator is meer gebouwd voor de cross volgens mij, dus is beetje appels met peren vergelijken... maar dat wil jij blijkbaar niet snappen!
Maar die van jouw heeft al 5000 km gelopen? Zonder onderhoud?  

  Ben op het forum ook al tegen gekomen dat mensen om de 2000 á 3000 km een revisie doen..
 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: do 24 sep, 2009 11:14
				door steve
				
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: do 24 sep, 2009 12:26
				door adlyRocky
				Steve voelt zich aangesproken  

 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: do 24 sep, 2009 14:33
				door steve
				
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: ma 28 sep, 2009 14:19
				door FLIPmode
				Ardjuh schreef:Ik kom wel uit een ei... en een zaadcel. Mischien hij uit een buisje  
 
Maar hele verhaal is simpel, meer vermogen uit minder CC's = Meer onderhoud! Of die quad moet zoveel lichter zijn dat die het vermogen niet nodig heeft... Raptor 700 is als allrounder gebouwd, wat aan de lompe maar wel degelijke kant. Met een oversized maar geknepen motor erin. 
Die predator is meer gebouwd voor de cross volgens mij, dus is beetje appels met peren vergelijken... maar dat wil jij blijkbaar niet snappen!
Maar die van jouw heeft al 5000 km gelopen? Zonder onderhoud?  

  Ben op het forum ook al tegen gekomen dat mensen om de 2000 á 3000 km een revisie doen..
 
De polaris is ook poepzwaar in standaard versie.
 

 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: vr 09 okt, 2009 21:38
				door shy fx
				Lees ik dit nu goed?? de voor wielen voor het eerst los komen  
 
mijn raptor krijg ik met vol gas geven in de 1ste 3 versnellingen op het achterwiel zonder moeite te doen.
Ik kan ook niet optrekken in de 1 dan klapt hij gelijk achter over ik trek altijd in zijn 2 op en dan met de wielen van de grond.
Kan iedere Race-motor er uit trekken!!!
heb ook wel eens op een predator gezeten het eerste wat me opviel is het ballen knijpende zadel als je er het zadel gaat zitten schuif je automatic tegen dat schuine omhoog staande stuk waardoor je ballen klem komen te zitten. En de kwaliteit van predator is veel minder dan die van de raptor.
Maar ik vind een predator er wel bruut uit zien.
adlyRocky schreef:Jullie komen echt uit ene ei  

  De tandwielen horen bij een gewicht van persoon en quad als de persoon niets weegt ramt de quad door de versnellingen heen met veel toeren zonder veel snelheid te winnen oftewel het motorblok hoeft niet te werken.
Als met nu voor een tandje erbij zet van 14 naar 15 en achter kleiner 1 tand dan krijg je een langere overbrenging nu moet de
motor gaan werken en heeft geen overtoeren maar meer trekkracht zodat zelfs het voorste wiellen voor het eerst los komen.
en de topsnelheid is nu veel hoger..
Voorbeeld een ariel atom weegt zo licht dat de motor en versnellingbak niet geheel een goede ratio hebben, In zijn 1ste versnelling  gebeurt er bijna niets omdat de motor niet hoeft te werken maar meer toeren maakt dan de wagen voorruit komt.
Nu rijden de meeste ariel atom rijders in zijn 2de versnelling weg omdat die dan veel rapper is en minder toeren maakt.
En dat geld ook bij een kart als je een te groot tandwiel rijdt maakt de kart meer toeren dan snelheid en trekt niet harder 
Als de kart een kleine tandwiel krijgt gaat deze toeren inruilen voor snelheid en meer trekkracht 
Natuurlijk moet je wel de juist afstelling bij je quad zoeken als jouw quad door de versnellings heen schiet kan je best iets groter gaan voor zodat de motor meer kan werken. 
Mijn resultaat dat als ik gas geeft de voorkant helemaal los komt dus meer snelheid met optrekken. Maarja eer dat je dit aan een belg hebt uitgelegd ben je 10 jaar verder  
 
 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: vr 09 okt, 2009 22:39
				door AdlyRS
				dat je een race motor eruit trekt ben ik zeker van dat je dat niet gaat lukken
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: vr 09 okt, 2009 22:43
				door steve
				[quote="shy fx"]Lees ik dit nu goed?? de voor wielen voor het eerst los komen  
 
mijn raptor krijg ik met vol gas geven in de 1ste 3 versnellingen op het achterwiel zonder moeite te doen.
Ik kan ook niet optrekken in de 1 dan klapt hij gelijk achter over ik trek altijd in zijn 2 op en dan met de wielen van de grond.
Kan iedere Race-motor er uit trekken!!!
heb ook wel eens op een predator gezeten het eerste wat me opviel is het ballen knijpende zadel als je er het zadel gaat zitten schuif je automatic tegen dat schuine omhoog staande stuk waardoor je ballen klem komen te zitten. En de kwaliteit van predator is veel minder dan die van de raptor.
Maar ik vind een predator er wel bruut uit zien.
niks slechts over een predator en de raptor,maaaarrrr
jij kan iedere race motor er uit trekken 
  
 
halleluja dan heb jij de snelste van het land
 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: vr 09 okt, 2009 22:53
				door Ardjuh
				steve schreef:shy fx schreef:Lees ik dit nu goed?? de voor wielen voor het eerst los komen  
 
Maar ik vind een predator er wel bruut uit zien.
niks slechts over een predator en de raptor,maaaarrrr
jij kan iedere race motor er uit trekken 
  
 
halleluja dan heb jij de snelste van het land
 
 
Race motoren bij hem in de buurt tanken kruip olie  

 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: za 10 okt, 2009 08:26
				door joyride
				die is dan wel heel 
rap(tor)   

 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: za 10 okt, 2009 11:16
				door craptor
				150 met die 500 polaris,laat maar eens een videotje zien waar je zo hard gaat met dat ding
jij droomt rechtop vriend,en vergeet niet dat ik zelf al 3 polarissen heb opgereden 

 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: za 10 okt, 2009 12:39
				door adlyRocky
				Heb 154 gehaald op de teller nu de cat verwijderd deze zat helemaal dicht en kijk wel hoe snel die nu wordt.
heb ook nog een 700cc kit besteld  

 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: za 10 okt, 2009 14:14
				door Boncari
				Wil je je snelheid ook eens meten met een gps, dan weet je of je teller klopt?? 
Het lijkt me wel enorm hard gaan met een sportmodel quad.
 
			 
			
					
				Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa
				Geplaatst: za 10 okt, 2009 14:20
				door KrisZ400
				adlyRocky schreef:Heb 154 gehaald op de teller nu de cat verwijderd deze zat helemaal dicht en kijk wel hoe snel die nu wordt.
heb ook nog een 700cc kit besteld  

 
Stel je teller een keertje juist in en dan haal je misschien nog 115-120  
