Hyperpro stuurdemper
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
dat is zo'n pistontype demper zeker? Mja misschien wel, we zijn nog aan het rondkijken.
meer info van iemand op z400central over de Precision:
yea i love it. its deff worth the price tag at $485. its amazing. i had a PEP stabilizer before and now i see how much it was lacking.this thing is so adjustable , i just havent had the chance to play around with it yet. the mounting is great and it was perfect fit. all you need to do is take off the front plastic to make it a little easier.
heres some pics





meer info van iemand op z400central over de Precision:
yea i love it. its deff worth the price tag at $485. its amazing. i had a PEP stabilizer before and now i see how much it was lacking.this thing is so adjustable , i just havent had the chance to play around with it yet. the mounting is great and it was perfect fit. all you need to do is take off the front plastic to make it a little easier.
heres some pics





White LTZ-450 - powered by MSD -
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Denton is prijs kwalitiet heel goed, en komt klaar om te monteren.
GPR is de beste van de markt volgens mij, Jeroen Ramon die dakar doet met moto reed vroeger Ohlins en nu GPR en volgens hem is GPR beter dan de Ohlins rotatief (weerstand is in het hele bereik van GPR gelijk, wat bij Ohlins niet zo is.
GPR komt trouwens met nieuw model dat op standaard stuurstang past, tot op heden was die enkel gemaakt voor Lonestar, Roll, Houser,... type stuurstangen.
Voorlopig nog geen prijs gekend.
Enig nadeel : is nogal rampzalige leveranciers wat betreft termijnen.
GPR is de beste van de markt volgens mij, Jeroen Ramon die dakar doet met moto reed vroeger Ohlins en nu GPR en volgens hem is GPR beter dan de Ohlins rotatief (weerstand is in het hele bereik van GPR gelijk, wat bij Ohlins niet zo is.
GPR komt trouwens met nieuw model dat op standaard stuurstang past, tot op heden was die enkel gemaakt voor Lonestar, Roll, Houser,... type stuurstangen.
Voorlopig nog geen prijs gekend.
Enig nadeel : is nogal rampzalige leveranciers wat betreft termijnen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Zoiets?

http://ecom.citinteractive.com/Images/S ... 8557_3.jpg

http://ecom.citinteractive.com/Images/S ... 8557_3.jpg
Tiens, bij Ohlins kan je dat toch instellen?No Limit YFZ schreef:GPR is de beste van de markt volgens mij, Jeroen Ramon die dakar doet met moto reed vroeger Ohlins en nu GPR en volgens hem is GPR beter dan de Ohlins rotatief (weerstand is in het hele bereik van GPR gelijk, wat bij Ohlins niet zo is.
White LTZ-450 - powered by MSD -
jep dacht ik ook maar naar mijn gedacht begin ik al serieus te twijfelen over de lineaire dempers en richt ik mij meer en meer op de rotatiefe dempers. Dit gewoon omdat je bv 0 tot bv 20 graden kan dempen en na de 20 graden weer niet gaan dempen wat bij een lineaire niet kan gedaan worden.Fré schreef: Tiens, bij Ohlins kan je dat toch instellen?
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Dit is nog het bestaande model, nieuwe model zou passen op standaard stuurstang en de houder voor het nulpunt zou ook anders zijn.Fré schreef:Zoiets?
http://ecom.citinteractive.com/Images/S ... 8557_3.jpg
Tiens, bij Ohlins kan je dat toch instellen?No Limit YFZ schreef:GPR is de beste van de markt volgens mij, Jeroen Ramon die dakar doet met moto reed vroeger Ohlins en nu GPR en volgens hem is GPR beter dan de Ohlins rotatief (weerstand is in het hele bereik van GPR gelijk, wat bij Ohlins niet zo is.
Zowel op Ohlins als GPR kan je weerstand instellen maar bij Ohlins zou het zo zijn dat de weerstand niet gelijk is als je stuur bvb 20 ° en 40 ° draait. Gesnopen ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Voordeel van GPR tov Precision is toch wel de regeling die mogelijk is tijdens het rijden. Heb ik al vaak gebruikt in wedstrijden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
bertmat
- Quadrunner

- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
- Locatie: Meulebeke
- Contacteer:
De Ohlins dempt misschien "progressief"?
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
jammaja, niet omdat ie rotatief is dat ie die hoekinstellingen heeft.Sg6 schreef:jep dacht ik ook maar naar mijn gedacht begin ik al serieus te twijfelen over de lineaire dempers en richt ik mij meer en meer op de rotatiefe dempers. Dit gewoon omdat je bv 0 tot bv 20 graden kan dempen en na de 20 graden weer niet gaan dempen wat bij een lineaire niet kan gedaan worden.Fré schreef: Tiens, bij Ohlins kan je dat toch instellen?
@Nicolas: wel kbegrijp wat je bedoelt, maar kbegrijp het toch niet. Dat niet even veel dempen is volgens sommigen 1 van de sterke punten, dat je kan instellen hoe hard hij in het center dempt, en appart nog eens hoe hard hij aan de zijkanten dempt (ofwel door centrale demping + hoekinstelling zoals die Scott/Ohlins, ofwel door centrale demping + demping aan zijkant instellingen zoals Precision).
cfr. wat andries hierboven vertelde.
De kandidaten onder die rotatieve zijn:
Scott: high, slow en centrale hoek regelbaar, op stuur te monteren, montage-onderdelen bijgeleverd, maar nog effe werk om alle lichtjes en sleutelgat te verhangen.
GPR: enkel demping regelbaar, op stuur te monteren, montage-onderdelen niet bijgeleverd?
Ohlins: idem als scott?
Precision: demping centraal regelbaar, demping zijkanten regelbaar, op frame te monteren, montage-onderdelen bijgeleverd
W.E.R.: enkel demping regelbaar, monteren achter bumper op frame, montage-onderdelen bijgeleverd
af te wegen kenmerken:
1) center versus zijkant regelbaarheid
2) regelbaarheid aan stuur
3) bricoleergehalte
4) prijs
kweenie, wa denk jij Bert?bertmat schreef:De Ohlins dempt misschien "progressief"?
kmoe zeggen, voordat ik zaterdag bij Wim Motors 1 van uw klanten gesproken heb m.b.t. die Ohlins dempers (hoek van demping en demping regelbaar) was een stuurdemper voor mij gewoon een stuurdemper, maar blijkbaar bestaan er vrij veel verschillen.
Hoe ik de puzzel voolopig denk in mekaar te kunnen passen:
lineair versus progressief = demping lineair evenredig van bewegingssnelheid versus demping meer dan lineair evenredig met bewegingssnelheid = demping 2 x harder als snelheid 2 x hoger versus demping meer dan 2 keer harder als snelheid 2 x hoger is
en dan hebben we nog die dempers waar je ook nog eens de demping kan laten afhangen van de hoek van je stuur, bvb demping rechtdoor veel groter dan demping aan zijkanten.
Laatst gewijzigd door Fré op ma 01 mei, 2006 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Ik ga niet verder in op de technische achtergrond, weet alleen dat ik zeer tevreden ben van mijn GPR, was alles bijgeleverd, niets te bricoleren, staat er in max 15 min op (op voorwaarde dat je reeds met Lonestar, Houser, Roll,... stuurstang rijdt maar daar komt binnenkort verandering in en 28 mm stuur).bertmat schreef:De Ohlins dempt misschien "progressief"?
Zoals altijd : je mag steeds ne keer komen proberen.
Ik ken enkel Toby brol, Denton en Reiger van staafstuurdempers. Denton is daar prijs kwaliteit het best, Reiger is goed maar visueel stamt het uit stenen tijdperk en is ook duurder inclusief de nodige montage stukken en standaard bij Reiger enkel demper te krijgen.
Van rotatieve ken ik enkel Ohlins en GPR. Heb zelf niet met Ohlins gereden maar volgens Jeroen Ramon, meervoudig Dakar rijder (en komt ook meestal aan) is de Ohlins niets vergeleken met de GPR. Is maar van horen zeggen, maar Jeroen is nu ook niet de minste. www.ramon.be
Voor wie 't niet gelooft, je kan hem altijd een mailtje sturen via de site, rubriek "mezelf".
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Is nog iets hoger dan LSR clamp, en ik rij op 3, max 4 van de acht standen, dus kan je super hard zetten als je armpspiertjes wil trainen 
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
