Pagina 5 van 6

Geplaatst: vr 29 apr, 2005 23:04
door Fré
btw, nog altijd geen zin om een manuele spanner te steken? :)

De laatste tijd op z400central is het trouwens weer kettingspanner-posts aan het regenen...

Geplaatst: vr 29 apr, 2005 23:06
door Teunie
Denk dat ik gelijk een manuele spanner erbij neem dan.

Wordt sparen :D

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 14:26
door Sg6
ja teuntje, kem vandaag ook eens mijn spanner gecheckt :? . gij hebt er nog 3 over wel ik 1tje. :lol: ik trok eraan en da deed klik, kzeg in mijn eigen:"alle nog enkele klikjes he :lol: " maar nee helaas. De manuele spanner zal besteld worden alsook nieuwe distributieketting. Enzo blijven we bezig. Aangezien de quad toch al een maand niet rijdt kan ik da ook al bijnemen. :cry: Begint schoon weer te worden en kan nie rijden :(

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 14:38
door Sg6
aja mijn quad is 1j en 2maand oud. Leuk om te horen. Brolquad. Nog enkele stappen en het wordt een EXE quad, he fre :P :wink:

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 15:53
door Fré
idd 8)

nuja moet zeggen dat ik al bij al heel tevreden ben over Suzi. Heeft redelijk wat tere punten, maar de oplossingen zijn eenvoudig en de betrouwbaarheid is nu top. De mijne heeft al heel wat uurtjes geklopt, zeker in het verlof waar ie bijna iedere dag een serieuze rit maakt.

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 17:15
door Sg6
Fré schreef:idd 8)

nuja moet zeggen dat ik al bij al heel tevreden ben over Suzi. Heeft redelijk wat tere punten, maar de oplossingen zijn eenvoudig en de betrouwbaarheid is nu top. De mijne heeft al heel wat uurtjes geklopt, zeker in het verlof waar ie bijna iedere dag een serieuze rit maakt.

roep mij ne keer als ge online zijt he fre. Heb wat info nodig over teen en tander.

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 17:34
door Fré
roep! 8)

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 21:16
door Teunie
Als dat het enige is, af en toe de ketting vervangen, dan vind ik het nog te doen.
Bij een YFZ moet er om de zoveel tijd al een nieuwe zuiger in, is nog beetje meer werk.

Maargoed is inderdaad jammer dat dit een zwakke plek is, andere merken quads hebben hier geen last van.

Wat Marco van jumpingjet trouwens nog aankaartte, als je de distributieketting alleen vervangt heb je kans dat hij snel weer versleten is aangezien de ketting ook aan de nokkenassen vreet....(hetzelfde verhaal dus als de aandrijfketting/tandwielen die op elkaar inslijten)
Ik hoop dat dit meevalt en dat de nokkenassen sterker zijn dat het materiaal van de ketting,.........anders kan het grapje nog wel eens erg duur worden!

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 21:55
door Sg6
Teunie schreef:Wat Marco van jumpingjet trouwens nog aankaartte, als je de distributieketting alleen vervangt heb je kans dat hij snel weer versleten is aangezien de ketting ook aan de nokkenassen vreet....(hetzelfde verhaal dus als de aandrijfketting/tandwielen die op elkaar inslijten)
Ik hoop dat dit meevalt en dat de nokkenassen sterker zijn dat het materiaal van de ketting,.........anders kan het grapje nog wel eens erg duur worden!
als dit waar is he, dan steek ik mijn quad in brand en laat hem binnenrijden bij de hoofdverdeler van kawa (reigers schenk ik dan aan vriendelijk persoon alsook mijn uitlaat). Want het begint mij ff te ver te worden.

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 22:03
door Teunie
Ik hoop erop dat het niet waar is en de assen van sterker materiaal zijn.

Wel iets om ff te checken inderdaad....

P.S. raar dat Kawa wel 2jaar garantie geeft bij recreatierijders......vraag me af hoe het zaakje eruit ziet na 2jaar als de kleppen de zuiger geraakt hebben

Geplaatst: zo 01 mei, 2005 22:20
door Sg6
Teunie schreef:Ik hoop erop dat het niet waar is en de assen van sterker materiaal zijn.

Wel iets om ff te checken inderdaad....

P.S. raar dat Kawa wel 2jaar garantie geeft bij recreatierijders......vraag me af hoe het zaakje eruit ziet na 2jaar als de kleppen de zuiger geraakt hebben
en ik die meestal offroad rij pff. Morgen klepspeling checken.

Geplaatst: ma 02 mei, 2005 07:38
door Fré
Teunie schreef:Ik hoop erop dat het niet waar is en de assen van sterker materiaal zijn.

Wel iets om ff te checken inderdaad....

P.S. raar dat Kawa wel 2jaar garantie geeft bij recreatierijders......vraag me af hoe het zaakje eruit ziet na 2jaar als de kleppen de zuiger geraakt hebben
Dat was blijkbaar enkel het probleem bij de hele eerste versies. Terugtrekken zal de spanner naar het schijnt niet meer doen, integendeel, ie duwt nu veel te veel.

over de losse ketting:
geen kat die het weet.

Zonder deze topic werd er nog lekker verdergereden, tot het machien echt serieus lawaai begint te maken, en dan wordt die in het beste geval naar de dealer gedaan, steken ze ginder een nieuwe camchain, of koopt men een andere quad.

De Z/KFX wordt als geen andere bijna tot op het kleinste vijsje ontleed. Het zou me niet verwonderen dat het bij andere merken net hetzelfde is.

Bekijk het zo: hoeveel rijden er niet dagelijks met die quad, en doen enkel maar olie-filter-benzine onderhoud? Ongetwijfeld dat die het lang uithoudt.

Geplaatst: ma 02 mei, 2005 07:40
door Fré
ivm de ketting en de kettingwielen: dat zou inderdaad moeten kloppen, maar wat me opviel tijdens het controleren: die tandwielen zien er als nieuw uit, en geen spoortje van slijtage.

En anders, steek een setje Hotcams :)

Geplaatst: ma 02 mei, 2005 09:02
door Teunie
Volgens Marco is het typisch een Suzuki/Kawa probleem.
Vrijwel alle KFX'en en Z's die hij binnen krijgt hebben nauwelijks spanruimte over op de spanners.
Bij andere merken (Yamaha) heeft hij hiermee geen problemen.

Natuurlijk slijt de ketting altijd wel wat, maar hij moet toch wel een aantal jaar meegaan bij normaal gebruik.

Zolang de ketting inderdaad niet teveel slijt op de nokkenassen is het nog te doen, manuele spanner kopen en af en toe een nieuwe ketting.

Geplaatst: ma 02 mei, 2005 11:28
door Sg6
heb dus vanmorgen klepspeling gecontroleerd.

Intake:

Links: 0,14
Rechts: tss 0,10 en 0,11
Gewenste waarde tss 0,10 en 0,20

Exhaust:

Links: tss 0,20 en 0,21
Rechts: tss 0,20 en 0,21
Gewenste waarde tss 0,20 en 0,30


De cams zien er als het ware nog heel goed uit. Geen enkel spoortje van slijtage.