Renaldi nokkenassen voor YFZ, + discussie TF !

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

maakt tf niet zwart vindt het spijti dat dit moet gebreuren!

reiger is een geval appart heb ik nog niet zelf gehad maar als ik andere gevalle zie... blijf ik bij TF :mrgreen:

grtzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
R rider
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door R rider »

Dutje#82 schreef:maakt tf niet zwart vindt het spijti dat dit moet gebreuren!

reiger is een geval appart heb ik nog niet zelf gehad maar als ik andere gevalle zie... blijf ik bij TF :mrgreen:

grtzzz
jij bent gewoon een geval appart, op alles commentaar, TF is niet goed dit en dat ga de hele tijd door mijn veer maar blijf toch lekker bij TF want nu zijn ze in een keer zo goed... je moet eens wat minder zaniken want dat werkt veel mensen op hun zenuwen denk ik... En trouwens kijk joe maessen die ga je zeker ook voorbij ? want hij rijdt tenslotte met reiger he :lol:
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

nuja, het komt ooit goed, de voorveren werken goed maar raken de grond :chagarijn:
achterveer kon ik niet goed krijgen en sloeg in filterbak en uitlaat...
is idd omdat quad niet naar daar geweest is. door a-armen die niet geleverd werden :| :chagarijn:

de service van TF is zeker goed je wordt gratis verder geholpen al noteer je ff een mindere quotering over hen.

grtz

hier foto genomen door de vriendin van doublet in assenede, banden staan op 500gr...

Afbeelding
BERT'S RACING SHOP

BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

technoflex schreef:@Blue Buck

Denk dat je niet weet waar het over gaat, en trouwens ik ben mechanieker, en als je met de echte bedrijven te doen had kreeg je al lang te horen dat je het zelf maar moet oplossen, als je al een reactie krijgt.
Dit is allang met de betrokken personen geregeld,

@ Bertmat

Als ik mij niet vergis heb jij me toch doorgegeven dat Dutje met houser + 2 a-armen gaat rijden?
En heb ik al wekenlang gevraagd om de quad hier te hebben om alles uit te meten? Maar omdat alles snel snel moest gaan zijn ze zo gebouwd, problemen met het poederlakken en verstevigen van de kader dacht ik.

alles zal opgelost geraken,

een ding weet ik wel, dat hier geen uitzonderingen meer gemaakt worden op levertijd en opmeten van quad en motorfietsen,
questie om onze qualiteit te garanderen en de klant niet onnodig op te zadelen met problemen, hoe snel ze ook willen rijden,

Groeten
Ik denk dat ik heel goed weet waarover het gaat namelijk over de fout in de schoenen schuiven van de klant.
En daarvoor hoef ik echt geen mechanieker te zijn.
R rider
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door R rider »

BLUE BUCK schreef:

Denk dat je niet weet waar het over gaat, en trouwens ik ben mechanieker, en als je met de echte bedrijven te doen had kreeg je al lang te horen dat je het zelf maar moet oplossen, als je al een reactie krijgt.

@ Bertmat

Als ik mij niet vergis heb jij me toch doorgegeven dat Dutje met houser + 2 a-armen gaat rijden?
En heb ik al wekenlang gevraagd om de quad hier te hebben om alles uit te meten? Maar omdat alles snel snel moest gaan zijn ze zo gebouwd, problemen met het poederlakken en verstevigen van de kader dacht ik.

een ding weet ik wel, dat hier geen uitzonderingen meer gemaakt worden op levertijd en opmeten van quad en motorfietsen,
questie om onze qualiteit te garanderen en de klant niet onnodig op te zadelen met problemen, hoe snel ze ook willen rijden,

Groeten
Ik denk dat ik heel goed weet waarover het gaat namelijk over de fout in de schoenen schuiven van de klant.
denk dat ik je hier wel even moet verbeteren hoor "BLUE BUCK", technoflex zal wel heel goed weten wat ze doet na jare lange ervaring, geloof niet dat jij het hen hier even moet komen vertellen, ze doen zelfs de moeite om "dutje" met zijn probleem te helpen terwijl technoflex hier niets aan kan doen...
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

R rider schreef:
BLUE BUCK schreef:

@ Bertmat

Groeten
denk dat ik je hier wel even moet verbeteren hoor "BLUE BUCK", technoflex zal wel heel goed weten wat ze doet na jare lange ervaring, geloof niet dat jij het hen hier even moet komen vertellen, ze doen zelfs de moeite om "dutje" met zijn probleem te helpen terwijl technoflex hier niets aan kan doen...
Ik beweer ook niet dat Technoflex niet weet wat hij doet en ook niet dat hij geen ervaring heeft.
Ik zeg alleen dat hij probeert de fout in de schoenen van de klant te schuiven.
En jij moet ook nog nieuwe veren kopen zeker ?
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

TechnoFlex probeert de fout helemaal niet in de schoen van "dutje" te schuiven, het is gewoon de fout van "dutje"! hij zit technoflex af te breken tot en met, en dan nu zegt hij
is idd omdat quad niet naar daar geweest is. door a-armen die niet geleverd werden
Eerst afbreken en erna probeert hij zich weer goed te praten :roll: sterk bezig :verymad: In plaats van eerst eens na te denken waar de fout zit en eventueel dan commentaar te geven op een merk, maar in dit geval ligt de fout van zijn voorveren helemaal bij hem :wijzen:
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
R rider
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door R rider »

BLUE BUCK schreef:
R rider schreef:
BLUE BUCK schreef: Ik denk dat ik heel goed weet waarover het gaat namelijk over de fout in de schoenen schuiven van de klant.
Ik beweer ook niet dat Technoflex niet weet wat hij doet en ook niet dat hij geen ervaring heeft.
Ik zeg alleen dat hij probeert de fout in de schoenen van de klant te schuiven.
En jij moet ook nog nieuwe veren kopen zeker ?
neen, rijd nog altijd met reiger en ben er content van. DQT is heel tevreden over technoflex maarja, zij hebben ook de moeite gedaan om de quad binnen te doen bij technoflex zelf maar als dutje daar geen moeite voor wilt doen is het zijn eigen fout...
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

ik geef toe dat bart gevraagd heeft om quad binnen te steken en dat dit uiteindelijk niet gebeurd is,de vering is gemaakt geweest op de afmetingen van de houser armen die TF uit duitsland heeft gehaald dacht ik?
mijn voorveren zijn super en spring zeker niet erdoor,achterveer ook niet met de link,mijn probleem is juist de afstelling...ik zou graag eens iemand laten afstellen die er kennis van heeft en niet gelijk ik eraan draai zonder te beseffen wat de veer uiteindelijk gaat doen.

no limit stelde voor om geert eens quad te laten afstellen,wel zou super zijn en vind ik ook heel vriendelijk maar elk parcours is anders en denk niet dat geert elke wedstrijd quad gaat komen afstellen dus ga ik gewoon eens deftige uitleg moeten krijgen voor afstelling naargelang type circuits.

maar klagen doe ik zeker niet,TF is een supervering en een immens verschil met de orignele vering ook als ze gerevalved waren.op de landing van de jumps blijven de schokken in de polsen uit wat ik ervoor zeker niet had en daardoor kan je al veel sneller over het parcours gaan,maar de fijnafstelling van de vering heb ik problemen mee en dat geef ik zonder problemen toe.

snap wel niet dat met dezelfde vering en link van dutje dat ik niet doorga en dutje zijn quad wel.die armen +2 en +2.5 gaan daar het verschil toch niet maken ofwel?
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

voila dit wil ook zeggen.. versta niet waarom ik het heb , en christophe niet :cry:

grtzz
BERT'S RACING SHOP

No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Dat verschil van halve inch heeft veel meer invloed dan je denkt.

Kern van het probleem is dat jullie blijkbaar de basisregels van vering afstellen niet kennen en daarom zeggen dat vering slecht is. Kijk eens op de site van Ohlins, daar staat de meest volledige handleiding over vering die ik ooit heb gevonden, leer die van buiten en ga dan eens op terrein.

Als quad vooraan door zijn veren gaat, dan kan dit verschillende redenen hebben :
- te weinig voorspanning
- te zachte veren
- te zachte valving

Begin met meer voorspanning te steken, zal al groot deel van probleem oplossen. Als je te hoog van de grond komt dan, dan kun je nog hardere veer steken en terug minder voorspanning zodat quad lager komt.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

voorveerspannig ok was ik al van plan.. maar met welke sleutels ? had geen gekregen!
bart heeft er nu bij mijn achterveer gestoken !

grtzzzz
BERT'S RACING SHOP

Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik doe dat met hamer en houten blokje, wel niets beschadigen natuurlijk
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
EXFSS
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door EXFSS »

ik wil eerst eens even iets rechtzetten,

zoals op de foto te zien is raakt het kader de grond niet, dus de VOORSTE veren zijn ok, allen moet er een andere setting in met meer high speed, dit is juist de persoonlijke setting die iedereen nodig heeft, je kan proberen met de rode knop (bijna) te sluiten als je daar niet mee toekomt moet ik ze even revalven

probleem is ook, als de achterste veer teveel slag heeft, gaat er ook bodemspeling weg, maar dit is ondertussen al aangepast,

dus Dutje we gaan eens moeten afspreken volgende week, dat ik je setting kan revalven,

voor de veervoorspanning, helpt het helemaal niets als je ze nu 0 mm voorspanning geeft of 100 mm voorspanning geeft, hier ga je alleen de rijhoogte mee bepalen en niet de veerkracht, de quad gaat even hard doorslaan,
maar dat is opgelost met een andere setting, of valving,

Hierbij had ik nog graag vermeld, dat ik niemand de schuld in de schoenen wil schuiven, niet Dutje en niet Bertmat, maar als je zoals hier op het forum bepaalde dingen schrijft, wordt er al snel iets verkeerd geinterpreteerd enzo, dus, beste met zen allen eens afspreken en het daar uitpraten? BV op het euroquadweekend :idea:

de voorste veren voor dutje en doublet zijn ok, alleen heeft de eene een andere afstelling nodig dan de andere, en je kan goed 10 dezelfde quads langs elkaar zetten en iedereen gaat een verschillende afstelling overhouden, daarom...

maar ik ga jullie rustig laten verder discusieren, want hier komt geen einde aan
bm suspension
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

nja we gaan wel zien in genk wat het heeft hè !

grtzzz
BERT'S RACING SHOP

Plaats reactie