Pagina 6 van 7

Geplaatst: za 20 nov, 2004 19:48
door Vyrena
Ja ligt eraan waar jut doet.... Nog nooit kreten opgevangen van datt duur was

Geplaatst: za 20 nov, 2004 19:52
door Teunie
:?

Computer repareren bij het bedrijf dat ik werk kost 60 euro per uur.
Quadzaken zijn meestal iets goedkoper maar het zal er niet veel vanaf zitten.
Carter vervangen is UREN werk!!

Geplaatst: za 20 nov, 2004 19:53
door Vyrena
Veel doen we ook zelf

Geplaatst: za 20 nov, 2004 19:54
door Teunie
Ja jij en ik misschien wel, maar als je het niet zelf kunt dan zul je het toch moeten laten doen

Geplaatst: za 20 nov, 2004 19:57
door Vyrena
Ja dat wel ja....

Geplaatst: za 20 nov, 2004 20:51
door blasterboy
jumpingjet moet het maar voor een vriende prijsje doen :D

Geplaatst: za 20 nov, 2004 21:03
door Ludovic 250
zit je niet op school ofzo waar je het kan laten lassen?ik laat ook alles op school lasse,dan moet ik juist het materiaal betalen en geen werkuren.
kader wordt dinsdag op school gelast

Geplaatst: za 20 nov, 2004 21:23
door Bartie
Ik heb even nagevraagd wat de oorzaak kan zijn.

De tandwielen van de versnellings bak zijn uit hun positie gekomen.

Hierdoor is er druk op de carter gekomen en daardoor is de scheur in de carter gekomen.

Verschuiven van tanwielen kan door :

- Tijdens het rijden misschakelen
- Door slijtage van de tandwielen

Of is het een andere oorzaak :?:

Geplaatst: za 20 nov, 2004 21:29
door Frank MB
Ludovic 250 schreef:zit je niet op school ofzo waar je het kan laten lassen?ik laat ook alles op school lasse,dan moet ik juist het materiaal betalen en geen werkuren.
kader wordt dinsdag op school gelast
bij ons op school doen ze het gratis volgens mij :lol:

Geplaatst: za 20 nov, 2004 22:10
door No Limit W-tec
Kun je niet gedeeltelijk fabrieksfout claimen ? Als dealers echt willen kunnen ze veel krijgen in garantie. Je mag wel algauw dag werk rekenen om blok uit te halen, op en dicht te gooien, en dan mag je nog niet treuzelen. Zou direct alles laten nakijken en alle stukken met min of meer slijtage vervangen. Laat zeker ook je piston controleren en opmeten, als ie tegen tolerantie hangt zou ik er ook een nieuwe in steken terwijl blok toch open is. Is de eerste keer dat ik dit hoor op van een Z. Waarschijnlijk zullen je tandwielen al licht gaar geweest zijn en licht daar (gedeeltelijk) de fout.

Geplaatst: za 20 nov, 2004 22:35
door Sg6
maar hoe krijg je tandwielen gaar??? Door vermoeidheid tijdens crossen en niet te koppelen???? Nooit koppelen???

Geplaatst: za 20 nov, 2004 22:42
door Ludovic 250
kan allemaal maar normaal mag je toch omhoog schakelen zonder te koppelen?

Geplaatst: za 20 nov, 2004 22:45
door keesie
tuurlijk gewoon schakelen zonder koppelen, tandwielen zat te krijgen. :D

Geplaatst: za 20 nov, 2004 23:12
door FOR FUN
K'heb daarstraks Hanzie zijn blokje open zien liggen,2 tandwielen hadden elk een tand verloren en wanneer die dan in je carter beginnen rond te vliegen is dat volgens mij niet gezond.Ook bij Jumpingjet vertelde ze mij dat dit de eerste keer was dat ze dat bij een Z400 voorhebben.

Geplaatst: za 20 nov, 2004 23:15
door Fré
misschien is het niet zo dat door een breuk in het karter het kettingtandwiel kapot gegaan is alsook de karterschaal, maar misschien is het net omgekeerd.
Hebben ze geen forensische experts daar? :wink: