Z400/KFX Lowering Link /// UPDATE: links te koop en terug op stock! Keuze tussen blauw en zwart.
- 
				Fré
 - Quad Expert

 - Berichten: 2757
 - Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
 - Locatie: Wingene (W-Vl), België
 
Een patent aanvragen is vrij omslachtig en zeer duur. Het zou dan om massaproductie moeten gaan, en ik dat is voor quadproducten niet echt het geval.
Temeer omdat het een vrij simpel en courant onderdeel is, dat trouwens al door vele producenten (Elka, PEP, DB) gemaakt wordt.
Het enige dat wat zoekwerk is, is de oog-oog afstand, en voor de leek is het wat prutsen met toleranties en lagers, en wat gissen naar de sterkte van het onderdeel, maar feitelijk is dit te eenvoudig.
			
			
									
						
							Temeer omdat het een vrij simpel en courant onderdeel is, dat trouwens al door vele producenten (Elka, PEP, DB) gemaakt wordt.
Het enige dat wat zoekwerk is, is de oog-oog afstand, en voor de leek is het wat prutsen met toleranties en lagers, en wat gissen naar de sterkte van het onderdeel, maar feitelijk is dit te eenvoudig.
White LTZ-450 - powered by MSD -
			
						- 
				Fré
 - Quad Expert

 - Berichten: 2757
 - Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
 - Locatie: Wingene (W-Vl), België
 
2 links liggen hier al, de rest volgt volgende week, sorry voor de vertraging maar we kunnen het niet bijhouden. 
Ik denk in de eerste plaats aan Alpha, gezien die al lang aan het wachten is voor zijn proflex vering hier aan aan te passen.
Let wel, ik ga dit nog eens benadrukken: weeg je meer dan 80 kg, dan stel ik voor dat je geen linkage steekt indien je met standaard achterveer rijdt.
Andries en ik rijden met een oudere link, de huidige is ondertussen verbeterd voor de stevigheid (ik had mijn twijfels, misschien niet nodig aangezien we elk al een heel jaar met die oude verlengde linkage crossen). Ook gebruiken wij nog steeds de standaard achterveer. Werkt verbijsterend goed.
Ik stel voor dat je nog eens de gehele topic leest met ervaringen en verwittigingen, niet dat er zoveel zijn, maar ik wil dat je goed geïnformeerd bent over het hoe en wat van dit onderdeel.
Reken op een 150 euro per link. Exacte prijs volgt na de productie van de volgende 6 linkages.
In de plaats krijg je:
- een mooi afgewerkt en esthetisch product, vervaardigd uit 6063 constructie alu.
- een eenvoudige mod om je achtervering te doen werken zoals het hoort (last van een omhoogwippende kont op de kippen?)
- een mod die ervoor zorgt dat je quad achteraan een 4-tal cm verlaagt. Dit is nagenoeg hetzelfde als nog eens 2 cm aan elke kant verbreden.
- een eenvoudig te onderhouden linkage, uiteraard met smeernippel, in tegenstelling tot de standaard link die je met moeite kan doorsmeren
- extra travel (iets meer dan 0.5") met standaard schokdemper.
Handleiding: http://users.pandora.be/frefre/MSD/MSD_ ... manual.pdf
			
			
									
						
							Ik denk in de eerste plaats aan Alpha, gezien die al lang aan het wachten is voor zijn proflex vering hier aan aan te passen.
Let wel, ik ga dit nog eens benadrukken: weeg je meer dan 80 kg, dan stel ik voor dat je geen linkage steekt indien je met standaard achterveer rijdt.
Andries en ik rijden met een oudere link, de huidige is ondertussen verbeterd voor de stevigheid (ik had mijn twijfels, misschien niet nodig aangezien we elk al een heel jaar met die oude verlengde linkage crossen). Ook gebruiken wij nog steeds de standaard achterveer. Werkt verbijsterend goed.
Ik stel voor dat je nog eens de gehele topic leest met ervaringen en verwittigingen, niet dat er zoveel zijn, maar ik wil dat je goed geïnformeerd bent over het hoe en wat van dit onderdeel.
Reken op een 150 euro per link. Exacte prijs volgt na de productie van de volgende 6 linkages.
In de plaats krijg je:
- een mooi afgewerkt en esthetisch product, vervaardigd uit 6063 constructie alu.
- een eenvoudige mod om je achtervering te doen werken zoals het hoort (last van een omhoogwippende kont op de kippen?)
- een mod die ervoor zorgt dat je quad achteraan een 4-tal cm verlaagt. Dit is nagenoeg hetzelfde als nog eens 2 cm aan elke kant verbreden.
- een eenvoudig te onderhouden linkage, uiteraard met smeernippel, in tegenstelling tot de standaard link die je met moeite kan doorsmeren
- extra travel (iets meer dan 0.5") met standaard schokdemper.
Handleiding: http://users.pandora.be/frefre/MSD/MSD_ ... manual.pdf
White LTZ-450 - powered by MSD -
			
						- 
				Fré
 - Quad Expert

 - Berichten: 2757
 - Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
 - Locatie: Wingene (W-Vl), België
 
ok jonges, 150 euro rond it will be.
Lees goed de handleiding, er staan een paar zaken bij die je moet weten (zoals uitlaat verschuiven indien nodig, niet meer dan 80 kg, ...).
Indien goed gebruikt is dit een schitterende mod, indien slecht gebruikt kan dit nogal wat consequenties hebben, oa voor de achterveer.
Verzenden wil ik ook doen. Kost de dag van vandaag de wereld niet he.
Voorlopig heb ik er maar 2, en ik veronderstel dat de eersten zijn:
- Alfa
- KrisZ400
Daarna volgen de anderen, zoals Sharky en al diegene die ooit 1 gevraagd hebben.
Ik contacteer u ten gepaste tijde en geef de betalingsinfo door.
			
			
									
						
							Lees goed de handleiding, er staan een paar zaken bij die je moet weten (zoals uitlaat verschuiven indien nodig, niet meer dan 80 kg, ...).
Indien goed gebruikt is dit een schitterende mod, indien slecht gebruikt kan dit nogal wat consequenties hebben, oa voor de achterveer.
Verzenden wil ik ook doen. Kost de dag van vandaag de wereld niet he.
Voorlopig heb ik er maar 2, en ik veronderstel dat de eersten zijn:
- Alfa
- KrisZ400
Daarna volgen de anderen, zoals Sharky en al diegene die ooit 1 gevraagd hebben.
Ik contacteer u ten gepaste tijde en geef de betalingsinfo door.
White LTZ-450 - powered by MSD -
			
						Ok, laat maar horen  
  
			
			
									
						
							DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
			
						DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Linkages zijn aangekomen dus ik weet morgen weer wat doen  
  
  
			
			
									
						
							DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
			
						DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Even een foto om te zien hoe ver de quad kan zakken zonder deuken in de uitlaat, ik hoop dat dit genoeg is anders moet ik hem opvullen.

			
			
													
					Laatst gewijzigd door KrisZ400 op za 25 mar, 2006 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
									
			
						
							DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
			
						DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
wow dat is wel ferm verlaagd. 
Kan je eens een foto posten van de zijkant.
			
			
									
						
							Kan je eens een foto posten van de zijkant.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
			
						- 
				Fré
 - Quad Expert

 - Berichten: 2757
 - Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
 - Locatie: Wingene (W-Vl), België
 
ja Kris, hopen plaats heb je toch niet hoor. Anders tip van No Limit: haal de veer van je schokdemper, monteer de linkage, en kijk hoever de achterbrug inveert. Maar het eenvoudigste is de handleiding volgen.
Mocht je het niet kunnen oplossen, dan regelen we dat wel. Komende week ben ik niet beschikbaar, dus voor dringende probs wend je tot sg6.

			
			
									
						
							Mocht je het niet kunnen oplossen, dan regelen we dat wel. Komende week ben ik niet beschikbaar, dus voor dringende probs wend je tot sg6.
dat is gewoon een foto van hoe ver de achterbrug in kan gaan, niet een foto van hoe laag hij uiteindelijk zal staan hoorSebastien schreef:wow dat is wel ferm verlaagd.
Kan je eens een foto posten van de zijkant.
White LTZ-450 - powered by MSD -
			
						



