Pagina 1 van 2
help onderzoek voor schoolproiect
Geplaatst: zo 12 feb, 2006 20:32
door Yorkie
hallo iedereen,
ik zit in arnehm op de oplijding autotechniek en nu moeten we een honda 50cc 4tak blok op voeren voor het gebruik in een quad. Nou rij ik zelf geen quad dus heb ik geen iedee waar ik op moet letten bij het tune.
dus mijn vraag aan jullie was eigelijk wat jullie doelstelling is met het tune en waar jullie het liefste het maximale koppel en zo hebben liggen.
alvast bedankt
Geplaatst: zo 12 feb, 2006 20:36
door SlOoT
Bij een 50cc zou ik denk ik gewoon voor zo veel mogelijk PK's gaan, en dus ook hoge toeren. Uit een 50cc valt denk ik niet veel koppel te halen.
Re: help onderzoek voor schoolproiect
Geplaatst: zo 12 feb, 2006 20:57
door Robby
Yorkie schreef:hallo iedereen,
ik zit in arnehm op de oplijding autotechniek en nu moeten we een honda 50cc 4tak blok op voeren voor het gebruik in een quad. Nou rij ik zelf geen quad dus heb ik geen iedee waar ik op moet letten bij het tune.
dus mijn vraag aan jullie was eigelijk wat jullie doelstelling is met het tune en waar jullie het liefste het maximale koppel en zo hebben liggen.
alvast bedankt
volgens mij zal het gaan om zo een chinees namaak dax blokje (thumpstar 50CC,JING SHENG 50CC,...) de aanpassinge die daar zijn aangebeurd zijn:
cilinderkop die gelagerd is (als dit al dan niet is gebeurd,bij jing sheng wel)
4kleppen ipv 2 (thumpstar en jingsheng)
verhoogde compressie
de spoelgangen uitschonen (chinese makelij is nogal redelijk ruw (mag ook wat groter

))
andere einddemper en zien dat voorbocht liber is, carburator wat groter
andere luchtfilter
bestaan oliekoelers voor
hetere nokkenassen
die blokjes moet je vooral ietwat meer toeren laten maken,maar niet vergeten lagers aan te passen door skf of soortgelijken,want de standaard gaan niet lang mee, en dan de grondplaat ietsje zwaarder maken.
greetz
Geplaatst: zo 12 feb, 2006 21:05
door blaster200
wrm geen 2 takt?? dan had je gewoon een mt of nsr blokje kunnen pakken
Geplaatst: zo 12 feb, 2006 21:26
door matth
[quote="blaster200"]wrm geen 2 takt?? dan had je gewoon een mt of nsr blokje kunnen pakken
waarschijnlijk omdat 2 takt zo voor de hand ligt, iedereen die daar op school zit heeft waarschijnlijk al aan een 2 takt blokje heeft gesleuteld; mobylette, scooter,... Daarintegen 4 takt minder voorkomt... denkek
grtz
Re: help onderzoek voor schoolproiect
Geplaatst: zo 12 feb, 2006 21:40
door epix no-fear
het gaat hier waarschijnlijk om een honda xr50 blok.
daar is best veel voor te krijgen uitlaaten enzo maar ook grotere cilinders en andere zuigers.
je kunt de kop laten tunen dus porting en ik geloof dat er nog andere dingen zijn die je voor die blokjes kan kopen.
Geplaatst: ma 13 feb, 2006 12:29
door Yorkie
het gaat inderdaad over een namaak honda dax blok.
we mogen maar een paar dingen aan passen op school.
ik zou graag willen weten of we voor vermogen of voor koppel moeten gaan. Onze doelgroep worden waarschijnlijk kinderen en beginners dus daar moeten wij ons aan aanpassen.
Geplaatst: ma 13 feb, 2006 15:07
door SlOoT
Als je snel wilt gaan moet je denk ik voor vermogen gaan. Maar als er kleine kinderen op moeten rijden kun je beter voor iets minder vermogen gaan en ietsjes meer koppel.
Geplaatst: di 21 feb, 2006 22:45
door Geeraerts Michel
Hallo,
Ga eens kijken op volgende:
www.4-strokebikecentre.com
Daar vindt je veel informatie en wisselstukken.
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 09:09
door epix no-fear
ga de uitlaat en inlaat poorten tunen dat zou je een hoop meer vermogen moeten geven
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 10:26
door Ralph
Poortwerk lijkt mij ook het makkelijkste, een aftermarket nokkenas zul je niet zo snel vinden. Misschien een hoge druk zuigertje.
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 20:10
door Frank MB
http://www.motorkit.com
of zoeken op google naar kitaco. Die hebben echt heel veel spullen voor die 4 takt blokken.
Geplaatst: di 21 mar, 2006 21:11
door Skicks
yamaha tri-z schreef:ga de uitlaat en inlaat poorten tunen dat zou je een hoop meer vermogen moeten geven
Hoe doe je dat?
Geplaatst: di 21 mar, 2006 22:08
door blaster200
dremel
Geplaatst: wo 22 mar, 2006 09:14
door Robby
blaster200 schreef:dremel
uitschonen doe je met de dremel, tunen doe je op een flow bank. Maar met een goed inzicht en een vaste hand kan je al heel wat meer bereiken,of het gewoon naar de klote helpen,net zoals bij 2takt