Pagina 1 van 1
Zuiger
Geplaatst: za 08 apr, 2006 12:34
door shy fx
Hallo jonges ik heb een raptor 660 en mijn vraag is.
Hoe kan je er achter komen of je zuiger versleten is?
Kan je dat ergens aan merken?
Geplaatst: za 08 apr, 2006 12:43
door Ralph
Compressie meten, maar dan zou je moeten weten hoe hoog de compressie standaard is.
Geplaatst: za 08 apr, 2006 13:34
door Twan #33
ook als ie minder fel is dan normaal en ie dat je merkt dat je minder power hebt als je een berg op gaat
Geplaatst: za 08 apr, 2006 14:18
door shy fx
en de kleppen dan hoe merk je dat?
Geplaatst: za 08 apr, 2006 15:57
door Ralph
Klepspeling meten, je kan het ook horen als ze gaan tikken, maar dat is natuurlijk niet zo goed.
Geplaatst: za 08 apr, 2006 16:55
door BULLET-PROOF
Geplaatst: za 08 apr, 2006 16:59
door wally
Zuiger is compressie meten en moet zo'n 9,5:1 zijn kleppen meten is kleplektest doen. moet je wel speciaal apparatuur voor hebben.
Geplaatst: za 08 apr, 2006 17:35
door shy fx
dus gewoon door een dealer laten check?
en als ik er een nieuw hogedruk zuiger in mik moeten de kleppen dan ook
weer bijgesteld worden.
weten jullie nog een mooi uitlaatje die het vermogen opkrikt en met
een vette sound het liefts een hele systeem, bocht-midpipe-demper
voor rond de 400€?
Geplaatst: za 08 apr, 2006 18:07
door PeRReWePS
Dat wordt denk ik lastig aangezien vaak een einddemper en adapter al rond die koers zitten. Een volledig systeem van bv. xbee (wel dubbele einddemper zit op ongeveer 680 euro (gehomologeerd).
Ralph heeft als het goed is wel iets rond die prijsklasse... van het merk Krieger.
Geplaatst: za 08 apr, 2006 18:27
door shy fx
Shit ik had ff zitten kijken op
www.quadtuning.nl die dingen zijn duur shitttttt
voor zoon stukkie metaal
Als ik nou alleen een andere demper koop word mijn vermogen dan
ook hoger?
kep nu een standard raptor uitlaat, maar daar zit een deuk in en is
een beetje verroest.
en ondanks dat ik die raptor 660 net 1 week hem kan hij al wel wat
meer kracht gebruiken

.
ik had geprobeerd hem op het achterwiel te krijgen door in de 1/2
volgas te trekken maar hij had veel te veel wielspin op zoon zand
pad. Wat moek dan doen meer profiel banden?
Geplaatst: za 08 apr, 2006 18:38
door wally
oke, als jij een hogedrukzuiger wil bijv. 11:1 kost dat ongeveer 200 euro. Je kleppen hoef je dan niet te stellen, maar als het open ligt kan je het beter toch weer ff checken. Een uitlaat demper gaat eigenlijk altijd op samen met een dynojet kit (is voor je carburateurs) kost ongeveer 70 euro,en een inlaat (bijv twinair) kost ongeveer 30 euro.
Dan ga je pas meer power voelen. Als je een demper koopt en en je doet je inlaat en jetting niet loopt ie te arm en verbrand je kleppen. Dus doe alles in 1 (mijn mening) en dan doe je het goed
en wheelies doe je niet in het zand, maar op verhard terrein...
p.s. als je de zuiger toch gaat vervangen laat dan meteen je kop flowen. is 10%-15% meer vermogen en koppel.
succes
Geplaatst: za 08 apr, 2006 19:00
door Ralph
Een compleet systeem is inderdaad niet goedkoop, maar Krieger heeft een redelijke prijs.
Geplaatst: ma 10 apr, 2006 15:59
door shy fx
en wat zijn de verbeteringen van die krieger uitlaat? want dan moeten er toch ook
grote sproeiers in ?