Pagina 1 van 1
Snel slijtende koppelingsplaten Raptor 660
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 11:29
door Ralph
Een klant van me heeft in februari een setje EBC koppelingsplaten gemonteerd, maar na een stuk of 10x rijden (2 a 3 uurtjes) is hij al versleten. Alle koppelingsdelen zagen er bij het monteren nog netjes uit.
Zijn er nog meer 660 rijders die dit probleem hebben?
Re: Snel slijtende koppelingsplaten Raptor 660
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 12:57
door Verlintje
Lijkt erop dat ie na montage van de nieuwe platen de ontkoppeling géén speling
genoeg gegeven heeft, dan kan je in mum van tijd de koppeling gaar rijden... .
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 16:38
door Ralph
Je bedoelt dat de platen tijdens het ontkoppelen nog te veel over elkaar draaien?
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 16:54
door Verlintje
Ehm...
Met 'zonder speling' bedoel ik eigenlijk dat terwijl de koppelingshendel aan het stuur in ruststand staat
de koppeling toch lichtjes bediend wordt en zo -soms ongemerkt- gaat slippen.
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 16:57
door Ralph
Ah ja, slippen, ok. We zullen eens zien of dat het is

Andere suggesties zijn ook welkom.
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 17:36
door tuumke
Mijn originele koppelingsplaten zitten er al 4 jaar in en nog nooit problemen mee gehad.
Dus ik zou ook denken dat ie te min speling heeft aan z'n koppelingshendel.
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 20:58
door keesie
ebc is goed spul, zal door verkeerde afstelling/speling en/of verkeerde motorolie komen, half-synth is minder slecht voor de koppeling.
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 21:52
door Ralph
Kan me ook niet voorstellen dat het aan EBC ligt, heb al meerdere koppelingsets verkocht van EBC en altijd zonder problemen. Maar ik zal deze dingen doorgeven en dan zullen we zien hoe snel het gaat met de volgende set

Geplaatst: za 13 mei, 2006 13:13
door blach/white
Dit ligt zeker niet aan de platen, EBC is goed spul.
Je moet zorgen dat als je het hendeltje ongeveer 1cm. inknijpt , je motor nog niet vrij komt.
Dat bedoelen ze met speling op het hendeltje.
Dat is vaak het euvel, van snel slijten van de koppelings platen.
Toegevoegd na 58 seconden:
Dit word nog al eens vergeten te doen.
Geplaatst: za 13 mei, 2006 15:50
door Ralph
Bedankt voor de tips allemaal

Geplaatst: za 13 mei, 2006 19:37
door mx jake
strakkere veren is ook een optie
en misschien rijd rijd je klant wel met een super grote achterbanden en grof profiel banden
dat belast je de koppeling ook meer
Geplaatst: zo 14 mei, 2006 11:20
door Ralph
De veren van EBC zouden al 10% strakker moet zijn t.o.v. origineel. Zal het van die banden ook vragen.