Pagina 1 van 2
Benzine
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 15:25
door blaster200
Ik heb een yamaha blaster en ik rij nou euro 98. Alleen hebben een paar anderen bezine gehaalt en volgensmij is dat 95. Zou ik dat er bij kunnen kiepen en zou ik dan vort altijd met 95 kunnen rijden?
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 16:18
door Ralph
Zolang je niet te heftig getuned bent kun je best met 95 rijden.
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 16:40
door Delriva
ik dacht altijd dat 98 het beste was !?!
Waarom raad je dan 95 aan Ralph ?
Greetz,
D.
Geplaatst: vr 12 mei, 2006 16:57
door Ralph
Ik raad het niet aan, maar als je met een standaard motor rijdt zul je er niets van merken.
Geplaatst: zo 14 mei, 2006 10:13
door Suzuki
Tank V-Power, dat trekt harder en loopt zuiniger en het is weinig duurder.
Geplaatst: zo 14 mei, 2006 10:17
door kane
Suzuki schreef:Tank V-Power, dat trekt harder en loopt zuiniger en het is weinig duurder.
dit heb ik eens gedaan me mijne kart ge voelt er niks van ze
Geplaatst: zo 14 mei, 2006 21:41
door blaster200
cilinder is alleen gehoond maar kzal die benzine anders maar in de grasmaaier gooien en gaak wel andere halen
Geplaatst: di 16 mei, 2006 17:44
door Suzuki
kane schreef:Suzuki schreef:Tank V-Power, dat trekt harder en loopt zuiniger en het is weinig duurder.
dit heb ik eens gedaan me mijne kart ge voelt er niks van ze
Mijn broer heeft het in zijn brommer en hij merkt wel wat verschil.
Geplaatst: di 16 mei, 2006 21:13
door mikebike
japanners zijn gemaakt voor 95..als je 98 in gooit,heb je theoretische minder vermogen,het ontbrand moeilijker om pingelen tegen te gaan.(bij 2-takt ligt het iets anders,daar heb je ook het ron/rom-getal waar je rekening mee moet houden,maar het preciese weet ik niet van dat ron of rom getal..)
Geplaatst: di 16 mei, 2006 21:19
door keesie
mikebike schreef:japanners zijn gemaakt voor 95..als je 98 in gooit,heb je theoretische minder vermogen,het ontbrand moeilijker om pingelen tegen te gaan.(bij 2-takt ligt het iets anders,daar heb je ook het ron/rom-getal waar je rekening mee moet houden,maar het preciese weet ik niet van dat ron of rom getal..)

Geplaatst: di 16 mei, 2006 21:26
door mikebike
keesie schreef:mikebike schreef:japanners zijn gemaakt voor 95..als je 98 in gooit,heb je theoretische minder vermogen,het ontbrand moeilijker om pingelen tegen te gaan.(bij 2-takt ligt het iets anders,daar heb je ook het ron/rom-getal waar je rekening mee moet houden,maar het preciese weet ik niet van dat ron of rom getal..)

en gij bedoelt

Geplaatst: wo 17 mei, 2006 11:05
door Ivoman #7
mikebike schreef:japanners zijn gemaakt voor 95..als je 98 in gooit,heb je theoretische minder vermogen,het ontbrand moeilijker om pingelen tegen te gaan.(bij 2-takt ligt het iets anders,daar heb je ook het ron/rom-getal waar je rekening mee moet houden,maar het preciese weet ik niet van dat ron of rom getal..)
Bij de yfz450 staat er op een warninglabel (net onder de tankdop) dat men moet tanken met benzine met minumaal een octaangehalte van 97. En naar mijn weten is den yfz ne japanner.
Geplaatst: wo 17 mei, 2006 11:20
door mikebike
yfz kan wezen..is een hoge compressie motorblok,voor de rest alle motorfietsen(voor straatgebruik,r1 etc) kan op 95 lopen..(meeste zelfs op 91 dacht ik)
Geplaatst: wo 17 mei, 2006 20:27
door mx jake
mikebike schreef:japanners zijn gemaakt voor 95..als je 98 in gooit,heb je theoretische minder vermogen,het ontbrand moeilijker om pingelen tegen te gaan.(bij 2-takt ligt het iets anders,daar heb je ook het ron/rom-getal waar je rekening mee moet houden,maar het preciese weet ik niet van dat ron of rom getal..)
met dit verhaal heb jij "de beker" gewonnen voor het grootse onzin verhaal
het is wel een wisselbeker
dus als er hier iemand is die denkt het nog sterker te kunnen vertellen
ga je gang, en misschien heb jij binnenkort de beker
Geplaatst: wo 17 mei, 2006 20:38
door blaster200
bij mij pingeld die nog in hoge toeren (vooral in ze 2 ozfow) dus ik kan er 95 ingooien (in me blaster)
maar zeg maar ja of nee en geen domme uitleg eraan want de snap ik toch nie
