Pagina 1 van 4

plaatsing van vortex cdi

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 19:25
door Dutje#82
hi,

ik ga zaterdag/zondag trainen in lille en ga daar mijn cdi monteren!

moet ik iets van jetting aanpassen ?


greetz

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 19:35
door SlOoT
Als de CDI bedoeld is om meer PK's te leveren zal ie misschien ook meer brandstof nodig hebben. Gewoon erop zetten en gaan rijden, als het goed is merk je vanzelf wel ofdat de jetting goed is.

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 19:40
door Vincenzo
Ik heb de jetting niet aangepast.
En hij blijft mooi "koffie-bruin" zien.


Greetz

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 20:12
door keesie
Vincenzo schreef:Ik heb de jetting niet aangepast.
En hij blijft mooi "koffie-bruin" zien.


Greetz
dan heb je er niks aan tenzij die 750 of 1000 rpm's meer geeft, had je net zo goed een rev box kunnen kopen van 80 euro.

ik rij zelf met een dynatek (ook meerdere curve's) en heb een agressievere curve gekozen die meer (GROTERE sproeier) brandstof nodig heeft, dus meer winst.


ik weet niet of je 2 of 4 takt rijdt, maar 4 takt koffiebruin = TE rijk = minder vermogen, het kan ook zijn dat je slechte kwaliteit brandstof gebruikt die je bougie volroet.

succes :idea:

deze info is enkel advies, doe ermee wat je wilt

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 20:29
door Ralph
Dan zal je toch naar de HGS testbank moeten :p

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 20:32
door Tom61
keesie schreef:
Vincenzo schreef:Ik heb de jetting niet aangepast.
En hij blijft mooi "koffie-bruin" zien.


Greetz
dan heb je er niks aan tenzij die 750 of 1000 rpm's meer geeft, had je net zo goed een rev box kunnen kopen van 80 euro.

ik rij zelf met een dynatek (ook meerdere curve's) en heb een agressievere curve gekozen die meer (GROTERE sproeier) brandstof nodig heeft, dus meer winst.


ik weet niet of je 2 of 4 takt rijdt, maar 4 takt koffiebruin = TE rijk = minder vermogen, het kan ook zijn dat je slechte kwaliteit brandstof gebruikt die je bougie volroet.

succes :idea:

deze info is enkel advies, doe ermee wat je wilt
en wat is dan slechte kwaliteit benzine oude benzine of wat of van een bepaalt pompstation of wat?

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 20:43
door keesie
Tom61 schreef:
keesie schreef:
Vincenzo schreef:Ik heb de jetting niet aangepast.
En hij blijft mooi "koffie-bruin" zien.


Greetz
dan heb je er niks aan tenzij die 750 of 1000 rpm's meer geeft, had je net zo goed een rev box kunnen kopen van 80 euro.

ik rij zelf met een dynatek (ook meerdere curve's) en heb een agressievere curve gekozen die meer (GROTERE sproeier) brandstof nodig heeft, dus meer winst.


ik weet niet of je 2 of 4 takt rijdt, maar 4 takt koffiebruin = TE rijk = minder vermogen, het kan ook zijn dat je slechte kwaliteit brandstof gebruikt die je bougie volroet.

succes :idea:

deze info is enkel advies, doe ermee wat je wilt
en wat is dan slechte kwaliteit benzine oude benzine of wat of van een bepaalt pompstation of wat?
tom,

het lijkt me stug dat iemand benzine van de "witte pomp" in zijn quad gooit, maar het gebeurt, dat bedoel ik met slechte kwaliteit.
ik doel eigenlijk op een reaktie van Vincenzo, dat ie zegt: nee, ik neem altijd: shell, bp, esso, weet ik veel (goede benzine dus) dat zal ie ook wel doen.
het verhaal erachter is: koffiebruin voor 4 t is TE rijk. (mijn bougie is krijtwit, en staat perfekt afgesteld (ja, mag het?), crosshatch nog in de cylwand, na 2 jaar)

klaar, de groeten

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 20:45
door Tom61
ow oke jah ik heb dat ook eens ooit gedaan van de witte pomp getankt ik had toen nog wel een LT80 "getuned" en daar ging hij zelfs op kapot

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 20:49
door keesie
Tom61 schreef:ow oke jah ik heb dat ook eens ooit gedaan van de witte pomp getankt ik had toen nog wel een LT80 "getuned" en daar ging hij zelfs op kapot
maakt mij niet uit, geweldig, hoe meer rijders dat doen, hoe meer ik kan/mag repareren :mrgreen: Ha, Ha. het liefste yfz450's :wink:

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 20:50
door Tom61
haha sorry ik ga altijd naar maessen :p

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 20:53
door keesie
Tom61 schreef:haha sorry ik ga altijd naar maessen :p
ja, kijk dat moet je nou niet zeggen :wink: :mrgreen: :mrgreen: geintje, niks mis mee.

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 21:01
door Tom61
haha nee vind ik ook goede service enzo :wink:

Geplaatst: di 30 mei, 2006 07:02
door Vincenzo
keesie schreef:
Vincenzo schreef:Ik heb de jetting niet aangepast.
En hij blijft mooi "koffie-bruin" zien.


Greetz
dan heb je er niks aan tenzij die 750 of 1000 rpm's meer geeft, had je net zo goed een rev box kunnen kopen van 80 euro.

ik rij zelf met een dynatek (ook meerdere curve's) en heb een agressievere curve gekozen die meer (GROTERE sproeier) brandstof nodig heeft, dus meer winst.


ik weet niet of je 2 of 4 takt rijdt, maar 4 takt koffiebruin = TE rijk = minder vermogen, het kan ook zijn dat je slechte kwaliteit brandstof gebruikt die je bougie volroet.

succes :idea:

deze info is enkel advies, doe ermee wat je wilt
ik heb geen aanslag ofzo he om mijn boegie ze ziet gewoon heel licht bruin. scherper durf ik hem niet zetten want dan slaat ze grijs uit en mij hebben ze altijd gezegd dat dit zeker niet hetgeen is dat je wil berijken.

PS: de cdi maakt deel uit van men totaal project. ik ben maar een weekendwerkende student dus heb geen geld om alles in 1 keer te kopen.
wacht nog maar een jaartje dan stel ik mijn quad ook voor ma nu is dat nog niet nodig

Geplaatst: di 30 mei, 2006 16:53
door Dutje#82
wat is het nu ?

heb nu 172 main jet zitten.. 175 alvast meenemen als ik ga testen ?


grtzz

Geplaatst: di 30 mei, 2006 18:06
door Frank MB
Dutje#82 schreef:wat is het nu ?

heb nu 172 main jet zitten.. 175 alvast meenemen als ik ga testen ?


grtzz
Elke motor is anders dus zorg dat je altijd een paar kleinere sproeiers hebt en wat grotere maten dan kun je wat proberen, zulk soort dingen kun je op een forum niet zeggen.