Pagina 1 van 1

fmf powerbomb

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 15:43
door chevy
Vraagje is er verschil te merken tussen fmf powerbomb voorbocht of een gewone voorbocht en is het z'n meerprijs waard?

Is het ook mogelijk om aan de powerbomb een andere demper te monteren dan alleen van fmf.

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 19:16
door wally
ja en ja.

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 20:47
door Ralph
Een collega van me heeft er een, hij vondt het geluidsverschil minimaal.

Geplaatst: ma 07 aug, 2006 23:08
door chevy
dus kwa geluid niet maar scheelt 't ook in vermogen of niet?

ben namelijk opzoek naar een uitlaat met een diepe sound.

Geplaatst: di 08 aug, 2006 08:29
door Ralph
Vermogen zal je niet winnen met een voorbocht en als je wat wint dan zal het niet veel zijn.

Geplaatst: di 08 aug, 2006 08:53
door Sebastien
maar waarvoor diend het dan?
Ze zeggen toch dat je ermee vermogen gaat bij winnen.

Geplaatst: di 08 aug, 2006 09:25
door Delriva
Ralph schreef:Vermogen zal je niet winnen met een voorbocht en als je wat wint dan zal het niet veel zijn.
ik dacht net dat een voorbocht een van de onderdelen was waar men juist wat vermogen kan winnen,
meer als met een demper alleen :|

Greetz,
D.

Geplaatst: di 08 aug, 2006 10:32
door El Fred
is da nie alleen bij ne tweetakt?

Geplaatst: di 08 aug, 2006 12:30
door Ralph
Bij een 2-takt zit inderdaad de winst in de bocht. Je zal misschien wel iets winnen, maar niet opzienbarend veel.

Geplaatst: di 08 aug, 2006 18:09
door wally
het is het hele plaatje bij elkaar. Als je bijv. luchtfilter, powercommander, demper, hogedruk piston, geflowde kop, nokkenas,cdi hebt, dan doet een andere voorbocht wel veel.

Geplaatst: di 08 aug, 2006 20:56
door Ralph
Verschilt ook weer per quad. Neem bijvoorbeeld de TRX450R, die heeft een ring in de voorbocht, dan helpt het natuurlijk wel. Als de voorbocht standaard al van een goede diameter is, dan kun je er naar mijn idee niks mee winnen.

Geplaatst: wo 09 aug, 2006 03:39
door wally
ik vergelijk het met mijn ex motor. scheelde 7 pk op het achterwiel en 8nm.