Pagina 1 van 2
TORQUE STUFFER
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 13:22
door greeny
Iemand die dit reeds heeft gekocht? Zoja, wat zijn jullie bevindingen hiervan? Waar steekt ge dat zoiets?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... AMEWA%3AIT
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 13:28
door JohnBeton
in je uitlaat

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 13:36
door Bartje 400
haha , ja staat er zelfs bij !
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 13:59
door greeny
waar steek je dat dan?

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 14:59
door Robby
greeny schreef:waar steek je dat dan?

vooraan in je voorbocht
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 16:43
door greeny
Robby schreef:greeny schreef:waar steek je dat dan?

vooraan in je voorbocht
en geloofd iemand hierin?

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 18:03
door Bartje 400
het is zo

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 18:11
door Dubois
greeny schreef:Robby schreef:greeny schreef:waar steek je dat dan?

vooraan in je voorbocht
en geloofd iemand hierin?

Je moet het zo bezien: Moest het nu echt zo'n wondermiddel zijn waar je "zoveel" power mee kunt winnen, waarom wordt dit dan niet op alle quads standaard geplaatst...
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 18:14
door epix no-fear
FROSTiON schreef:greeny schreef:Robby schreef:
vooraan in je voorbocht
en geloofd iemand hierin?

Je moet het zo bezien: Moest het nu echt zo'n wondermiddel zijn waar je "zoveel" power mee kunt winnen, waarom wordt dit dan niet op alle quads standaard geplaatst...
omdat ook niet alle quads verbreed zijn
en niet alle quads een snelle uitlaat hebben
en niet alle quads ander nokkenas en ontsteking en carb en remmen en stuurstang
dat is allemaal beter dan orgineel maar het zit er standaart niet op

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 18:18
door Dubois
Denk je dan echt dat dit veel gaat uithalen door dit te plaatsen? Of als je ervaring mee hebt, kan je deze misschien met ons delen.

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 18:21
door epix no-fear
FROSTiON schreef:Denk je dan echt dat dit veel gaat uithalen door dit te plaatsen? Of als je ervaring mee hebt, kan je deze misschien met ons delen.

ik denk dat het wel degelijk nut heeft aleen moet je verstand hebben van motoren om het te begrijpen
als je je een beetje verdiept in de werking van motoren weet je dat elke motor tegen druk nodig heeft om goed te lopen.
hoe meer tegen druk hoe meer koppel
daarom als je een langere headpipe hebt krijg je minder tegen druk en dus minder koppel
met die bus erin heb je vanaf de uitlaat poort al tegen druk waardoor je meer koppel krijgt
daarom geven uitlaten als de TC shorty zoveel extra koppen die uitlaten zijn ontworpen met de speciale taak om de headpipe korter te maken.
waardoor je veel meer koppel krijgt
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 18:25
door Dubois
Zo, weer iets bijgeleerd.
Ik geef toe dat dit niet mijn domein is, net als ik sterker ben in mijn domein. Zolang we er allen maar iets uit leren.

Geplaatst: ma 14 aug, 2006 22:45
door Teunie
Voor de kosten moet je het niet laten lijkt het.
Misschien iemand eens proberen?
Geplaatst: di 15 aug, 2006 09:02
door Yamaha Grizzly 700
yamaha tri-z schreef:FROSTiON schreef:Denk je dan echt dat dit veel gaat uithalen door dit te plaatsen? Of als je ervaring mee hebt, kan je deze misschien met ons delen.

ik denk dat het wel degelijk nut heeft aleen moet je verstand hebben van motoren om het te begrijpen
als je je een beetje verdiept in de werking van motoren weet je dat elke motor tegen druk nodig heeft om goed te lopen.
hoe meer tegen druk hoe meer koppel
daarom als je een langere headpipe hebt krijg je minder tegen druk en dus minder koppel
met die bus erin heb je vanaf de uitlaat poort al tegen druk waardoor je meer koppel krijgt
daarom geven uitlaten als de TC shorty zoveel extra koppen die uitlaten zijn ontworpen met de speciale taak om de headpipe korter te maken.
waardoor je veel meer koppel krijgt
Net als mn crossauto

, die heeft geen uitlaat, en daardoor heeft ie veel compressie, en dus wat minder koppel.
Geplaatst: di 15 aug, 2006 12:45
door Verlintje
Yamaha Grizzly 700 schreef:
Net als mn crossauto

, die heeft geen uitlaat, en daardoor heeft ie veel compressie, en dus wat minder koppel.

Ik snap de link niet tussen veel compressie en géén uitlaat... ?