Pagina 1 van 3
Warrior - stationair probleem
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 15:05
door Jarcos
Hey gasten,
voordat ik het probleem uitleg: ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het specifieke probleem miste ik toch wel. Het gaat nl. over mn warrior, die vrij plotseling kuren kreeg. Het eerste wat ik merktje is dat hij in het lage- en middentoeren gebied af en toe begon in te houden. Dus ik dacht: ok vuiltje in de carburateur --> met perslucht helemaal doorgeblazen --> geen resultaat. Dit escaleerde verder tot zelf helemaal stilvallen, en heel moeilijk weer starten. Hierna ff gekeken naar de pilot screw (mensel / stationair schroef?), deze zat nogal los, dus ff eruit gedraait, veertje opgespannen en teruggedraaid zodat hij weer goed op zn plek bleef zitten. Volgens de handleiding 2 toeren uitdraaien --> gedaan, maar geen echte verbetering. Luchtfilter is nog helemaal schoon. Wat mij nog meer bevreemde is het feit dat er eigenlijk al 16.000 KM niks aan de hand is, en nu ineens dit. Quad is nog helemaal standaard, geen mods. Bougie heb ik ook al eens vervangen, maar ik ben van mening dat het echt een carburateurprobleem moet zijn. Bougie ziet ook een beetje grijsjes (dus te arm), maar zoals eerder genoemd, het probleem treedt NU pas op. Misschien iemand die zo kan zeggen wat er fout zou kunnen zijn? Thanks!
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 15:34
door JohnBeton
hallo,
- smeer je je luchtfilter ook in met luchtfilterolie ?
- als je hem op reserve zet, gaat het dan beter ?
- maakt hij ergens ploffende geluiden of zo ?
- maakt hij tikkende geluiden ?
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 15:59
door Jarcos
- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.
- Op reserve zetten maakt niks uit.
- Ploffende geluiden maakt de uitlaat wel een beetje zodra ik het gas loslaat, dit is toch een teken van te arm lopen?
- Wat bedoel je met tikkende geluiden? de distributieriem kun je wel horen lopen, maar echt iets tikkends, nee...
Bedankt voor je reactie!
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:03
door epix no-fear
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:04
door AlfA
Jarcos schreef:- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.
Motorolie ?
Is deze niet te dik? volgens mij geraakt er dan bijna geen lucht meer door, of ben ik verkeerd?
Waarom gebruik je geen speciale luchtfilter-olie? die heeft meestal ook een blauwe kleur, waaraan je ziet als de hele luchtfilter behandelt is.
Dit kan een reden voor het ploffen zijn.
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:10
door epix no-fear
AlfA schreef:Jarcos schreef:- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.
Motorolie ?
Is deze niet te dik? volgens mij geraakt er dan bijna geen lucht meer door, of ben ik verkeerd?
Waarom gebruik je geen speciale luchtfilter-olie? die heeft meestal ook een blauwe kleur, waaraan je ziet als de hele luchtfilter behandelt is.
Dit kan een reden voor het ploffen zijn.
nja die dikte en het plakt niet zo goed als lichtfilter olie waardoor het er doorheen sijpelt gewijl luchtfilterolie mooi verdeelt en goed blijft zitten
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:10
door Jarcos
In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:
2 ) luchtfilter insmeren:
Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!
Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:11
door epix no-fear
Jarcos schreef:In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:
2 ) luchtfilter insmeren:
Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!
Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!
hahaha ik wil niet weten wie dat topic gemaakt heeft maar da klopt dus voor geen meter

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:23
door tointjuh
even met een compressor door spuiten... ik had mn luchtfilter met wd40 ingespoten (veel te dik)
toen had hij ook zulke kuren..
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 16:23
door kane
yamaha tri-z schreef:Jarcos schreef:In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:
2 ) luchtfilter insmeren:
Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!
Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!
hahaha ik wil niet weten wie dat topic gemaakt heeft maar da klopt dus voor geen meter

ik denk ivoman , maar iedereen maakt fouten hoor !
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 17:06
door Jarcos
Ik zal zo snel mogelijk het luchtfilter eens op de goede manier aanpakken dan. Maar ik denk ook dat hier niet de bron van het probleem zit, aangezien het een recent probleem is. Maar iedereen bedankt!
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 17:09
door OpticalNicolas
OEI, kan dit kwaad?
Ik heb mijne ook juist met motorolie insgesmeerd een en gekneed tot het plakte

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:13
door Robby
motorolie kan geen kwaad! je filter is in keukenpapier rollen en goed uitdoppen... als je de carb hebt opengehaald,ben je dan is met een ijzerdraadje door de sproeiers gegaan?
alle fiches van de ontsteking al eens afgegaan en gecontroleerd op oxidatie?
greetz
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:16
door OpticalNicolas
ow, is dit beter, je carbu openhalen?
Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:23
door Robby
OpticalNicolas schreef:ow, is dit beter, je carbu openhalen?
met openhalen bedoel ik kuisen... kuisen van een carb doe je met ontvetter en een ijzerdraadje (zo een vezeltje van een remkabel)
alle vijsjes en sproeiertjes eruit, body van de carb goed uitwassen, vlotterbak goed uitwassen, met je ijzerdraaidje elk gaatje van je sproeier doorlopen en uitspoelen en doorblazen en terug moneteren.
greetz