Pagina 1 van 2
Nieuw soort verbrandings motor
Geplaatst: zo 05 nov, 2006 15:16
door SlOoT
Geplaatst: zo 05 nov, 2006 17:04
door Ralph
Vaag ding, er staat geen plaatje bij waarop je kan zien hoe het werkt.
Geplaatst: zo 05 nov, 2006 17:16
door SlOoT
jawel. Onder resources kun je allemaal animaties en filmpjes bekijken

Geplaatst: zo 05 nov, 2006 17:19
door wally
wow

dit is vooruitstrevende techniek! compact en oersterk. dit wil je NIET onder je quad. mooie link sloot!

Geplaatst: zo 05 nov, 2006 17:30
door Fré
die "oersterk" valt nog te bezien, heb je al eens bekeken hoeveel bewegende delen (tandwielen en hefboompjes) er in die aandrijving zitten?
Geplaatst: zo 05 nov, 2006 17:32
door wally
moet je is op forum klikken. hier zit een avond vol lezen aan verbonden...
Geplaatst: zo 05 nov, 2006 17:41
door Fré
ik kwam er net van, en het doet geen afbreuk aan mijn opmerking.
Geplaatst: zo 05 nov, 2006 20:44
door mikebike
soort rotatie motor?..theoretisch zeer fraai

(wel een beetje een herriebak,en ik denk een echte

)
Geplaatst: zo 05 nov, 2006 21:18
door SlOoT
mikebike schreef:en ik denk een echte

)
Ze zeggen dat deze motor super zuinig is

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 09:12
door Ralph
Dan zouden die Amerikanen nog steeds op verbrandingsmotoren blijven zitten. Het zou mooier zijn als ze op waterstof reden opgewekt door zonne-energie.
Geplaatst: ma 06 nov, 2006 09:48
door Verlintje
Fré schreef:die "oersterk" valt nog te bezien, heb je al eens bekeken hoeveel bewegende delen (tandwielen en hefboompjes) er in die aandrijving zitten?
In een versnellingsbak zitten ook veel roterende delen hé Fré!
Als dat goed uitgekiend is mag dat alvast geen probleem betekenen.
Die hefbomen : de drijfstang die tussen de krukas en zuiger gemonteerd
is bij een conventionele motor is ook een hefboom hé..
Maar dat neemt wel niet weg dat, met de gegeven schetsen en
animaties, het er mij
niet een
oerdegelijk maar een
wankel systeem uitziet.
Het idee is goed maar ik vrees dat er grote technische limieten zijn om dit geheel
lang draaiende / in balans te houden alvorens de brokstukken je rond de oren
vliegen

.
Geplaatst: ma 06 nov, 2006 10:21
door mikebike
SlOoT schreef:mikebike schreef:en ik denk een echte

)
Ze zeggen dat deze motor super zuinig is

Amerikanen vinden 1:10 al superzuinig voor hun auto`s...het vermogen komt niet vanzelf er moet toch het 1 en ander verbrand worden..maar goed,ik vind het wel goed dat er een keer wat anders wordt uitgevonden dan dat ontwerp van otto,dat al meer dan 100jaar oud is.
Geplaatst: ma 06 nov, 2006 10:39
door Ralph
Als zo'n klein motortje werkelijk zo'n grote dieselgenerator kan verangen dan betekent dat een grote vooruitgang, zeker als het zuiniger werkt. Denk maar eens aan al die schepen, boorplatformen, etc... waar nu gigantische diesel generatoren staan te stampen, daar is dan maar 1/4 van de ruimte voor nodig en misschien ook nog veel minder brandstof, diesel generatoren staan niet bekend om hun zuinigheid

Of zo'n ding in je auto

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 15:47
door SlOoT
of zo'n "mini" blokje met 200PK onder je quad

Geplaatst: ma 06 nov, 2006 16:05
door Dozo
Het is inderdaad extreem wat ze beweren qua omvang.
1 engine vervangt 4 dikke V8 motoren
de filmpjes met animaties laten een globaal beeld zien hoe het werkt.
Het filmpje dattie draait

als het geluid gelijk staat aan de power...
Durf ik zo'n ding echt NIET onder mijn quad te steken ...
das gekkuhwerk ...
Maar inderdaad jammer dat het weer werkt op "conventionele" brandstof..
