Pagina 1 van 2

Beadlock? Niet nodig, een Suzuki velg met lijm is beter!

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 16:05
door Ralph
Ik moet twee banden verwisselen. Met de bandenmachine gingen ze er al met geen mogelijkheid af, toen maar met de heftruck en een buis over de velg. Het volle gewicht van de lepels e.d. er op, niks, wat extra gewicht erbij plus ikzelf, niks...

Afbeelding
Afbeelding



Daarna nog met de hydraulische pers, tot 500 kilo er op gezet, nog niks... Een van de banden heb ik al stuk gesneden, de rest zal ik maar proberen weg te branden. Als er iemand anders nog een tip heeft, alles is welkom.

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 17:18
door wally
:shock: :shock: :shock: :shock:
damm ralph, hoe hebben ze die erop gekregen. Heb je al een beetje dreft/wd40 op de rand gespoten? kan helpen..., of op de lepels een zware last zetten, 1,5 ton ofzo er er weer opzetten als op de foto.

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 17:35
door Ralph
Een groot pak buizen er op leggen en dan laten zakken zal misschien gaan werken, anders weet ik het ook niet meer. WD40 om de lijm op te lossen? Misschien met iets chemisch...

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 18:20
door tuumke
Met die buis die je daar hebt is je draagvlak te groot denk ik. Ofwel moet je de buis inzagen zodat die maar op 2 plaatsen van een cm of 5 raakt, overhoeks dan wel.

Hier hebben we zo een band eens met 2 vrachtwagens erafgeduwd, langs elkaar gereden en elk met een wiel op de band gaan staan. Met 2 heftrucks moet dat ook wel lukken...

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 18:30
door Ralph
Heb ik al geprobeerd met de vorken heel dichtbijelkaar, maar dat heeft ook geen effect, het enige wat het doet is de band plat duwen.

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 21:07
door cross-X-team
pffff eigenwijs bandje
maar inderdaad heb je niet iets wat de lijm oplost?

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 21:52
door Ralph
Ik heb hier nog wel een soort agressief ontvet middel, kan dat eens proberen.

Re: Beadlock? Niet nodig, een Suzuki velg met lijm is beter!

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 21:55
door epix no-fear
je kan ok thinner proberen dat lost ook lijm op :)

Geplaatst: wo 06 dec, 2006 22:25
door Ralph
Dat zou inderdaad ook een goede zijn, ik vrees alleen dat we dat niet hebben staan, maar dat spul wat we wel hebben is ook best agressief. Bedankt allemaal voor de tips.

Geplaatst: do 07 dec, 2006 12:17
door vanpee jelle
anders een verf stripper proberen is ook een agressief producteke

Geplaatst: do 07 dec, 2006 12:21
door bertmat
Volgens mij kun je op de manier die op de foto te zien is die band nooit van de velg af krijgen.

In de hiel van de band zit normaalgezien een staalkoord, die staalkoord kan niet "uitrekken" om in 1 keer over de verdikking op de velg heen te schuiven.

Is het niet zo dat de band wel een beetje opschuift, maar blijft steken aan de verdikking binnenin de velg?

Je zal de band er volgens mij veel sneller af krijgen als je maar langs één kant van de band duwt zoals een bandenmachine dat in principe doet.

Ik heb ook al meermaals ondervonden dat de éne band de andere niet is en dat de originele banden inderdaad moeilijk van de originele velgen af te krijgen zijn, maar bij mij is het wel al steeds gelukt met de bandenmachine.

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat de band aan de velg zou "gelijmd" zijn, is dat geen montagevet wat je ziet ipv lijm?

Succes ermee.

Geplaatst: do 07 dec, 2006 12:30
door Ralph
Ik heb hier aceton staan, ik hoop dat het werkt.

Geplaatst: do 07 dec, 2006 12:35
door bertmat
Wil je die velg nog gebruiken als je klaar bent :?

Geplaatst: do 07 dec, 2006 13:08
door Robby
zit er nog druk in de band? 0,1bar of ietsje minder en op een degelijke bandenmachine van 12 bar en wedden dat hij er afspringt?

Geplaatst: do 07 dec, 2006 13:40
door Ralph
De bandenmachine duwt enkel de band plat, de rand blijft zitten.