Pagina 1 van 1
Powerbox voor Suzuki LTZ-400
Geplaatst: do 07 dec, 2006 18:04
door WHITE Z400
hallo
iemand hier ervaring mee?
Veel effect of toch beter dino kitje plaatsen
aangezien k geen foto's geplaats krijg deze link:
http://www.kapaza.be/detail/2339633/Pow ... Z_400.html
Geplaatst: do 07 dec, 2006 18:48
door Sg6
der staat hier al teen en tander op het forum van andere CDI's. Ik persoonlijk blijf ervan af omdat het de levensduur van motorblok naar beneden trekt doordat de begrenzer nu op een hoger toerental ligt.
mvg
Geplaatst: do 07 dec, 2006 18:51
door WHITE Z400
daarom dat ik ook aan het twijfelen ben.
Hoewel ik denk dat elke tuning de levensduur van je blokje naar beneden brengt.
Geplaatst: do 07 dec, 2006 18:58
door Fré
das juist, maar ik geloof nog steevast dat de pk-winst door het verhoogde toerental in vergelijking met de slijtage iets lager is dan de standaard mods.
Geplaatst: do 07 dec, 2006 19:01
door Sg6
ja ok maar een blok die hier en dan eens naar 11000 tr gaat heb ik niet echt graag. De enige tuning die eigenlijk echt slijt doen in mijn ogen zijn bigbore kits, hogere rpm door cdi, stroker in combi met bigbore. Al de rest van tuning zoals uitlaat, carb, dyno is zo een klein vermogenwinst wat een blok goed aankan voor 2a 3j. Al de rest heb ik precies geen vertrouwen in om 2j te rijden.
Je moet zelf ook een beke uw eisen stellen he. Ofwel rij je 'onderhoudsvrij' ofwel smijt ge hem ieder jaar open voor nacheck.
Geplaatst: do 07 dec, 2006 20:46
door Twan #33
Sg6 schreef:der staat hier al teen en tander op het forum van andere CDI's. Ik persoonlijk blijf ervan af omdat het de levensduur van motorblok naar beneden trekt doordat de begrenzer nu op een hoger toerental ligt.
mvg
Nuja dat ben ik met u eens , maar je hoeft hem toch nie altijd door te trekken, voor een inhaal manouvre is het altijd makkelijk
Geplaatst: do 07 dec, 2006 20:54
door Fré
Als je het niet gebruikt dan heb je geen verhoogd toerental nodig. Gebruik je het toerental wel dan zit je met meer slijtage.
Het is niet zoiets dat je kan kiezen, het vlees is zwak.
Geplaatst: do 07 dec, 2006 21:10
door Sg6
als ge gene cdi koopt koop dan vanden eerste keer een carb TM36.
Gade meer tevreden van zijn!
En als ge nog wa centjes over hebt steekt u een paar nokjes van hotcams!
Dan zult ge wel tevreden zijn.
En TM 36 doet al heel veel in zijn lage toeren (mits goed afgesteld). En de nokjes vullen gewoon de TM36 aan. Waar het koppel en vermogen afneemt zorgen de nokjes ervoor dat die blijft doortrekken tot begrenzer! In mijn ogen een heel wat betere investering dan een dom plastiek bakje waardat er ne 'weerstand' is veranderd.
Just my 300 euro.
Geplaatst: do 07 dec, 2006 21:35
door WHITE Z400
ja die hotcams heb ik ook al aan gedacht alleen vind je vlgens mij geen hotcams voor 300€ en dan de plaatsing nog want denk niet er zelf aan te beginnen

Geplaatst: do 07 dec, 2006 22:35
door Twan #33
dan zou ik eerst tm36 kopen, nokken schaf ik pas aan wanneer de zuiger aan revisie toe is...moet hij toch uit elkaar kunnen ze dat meteen mee doen.
Geplaatst: do 07 dec, 2006 22:40
door Sg6
nokken duurt 1h.
bovendeksel eraf en nokken eruit en andere erin.
Benodigd materiaal: Gezond verstand en dat is het. Geen pakkingen nodig.
Geplaatst: do 07 dec, 2006 22:54
door WHITE Z400
heb net paar reviews bekeken en filmpkes en lijkt mij inderdaad niet zo moeilijk om dit zelf te doen.
Schrikt gewoon af als je verkeerd zit met die tandjes of de stand maar dat checken we ook altijd bij distributieriem van auto door met hand rond te draaien.
Geplaatst: vr 08 dec, 2006 10:49
door ~JoAcHiM~
Ik heb binnenkort mijn beide hotcams tekoop.
pm maar als er iemand interesse heeft...
*edit*: mijn minuni tm36 moet ook weg.
reden: overstap naar ander motor, dus deze heb ik niet meer nodig. Anders zou ik ze zeker niet weg willen want het zijn uitstekende mods

Geplaatst: vr 08 dec, 2006 16:16
door Z400-zot
wa vraagt ge dan voor uwe tm 36

Geplaatst: vr 08 dec, 2006 19:31
door Teunie
Hotcams en carb zijn 2 van de beste uitbreidingen voor de Z400.