Pagina 1 van 1

problemen met tm36

Geplaatst: do 03 mei, 2007 21:49
door Dempsey
hallo ik heb vandaag men tm36 gemonteerd
samen met een k&n powerlid(luchtfilterdeksel)

en er zit al merkbaar veel verschil in
maar als men motor op rolantie draait en ik geef volgas,dan valt ie uit

en ik krijg men afstelling niet goed
men sproeier is een 140

kan er iemand mij helpen?

Geplaatst: do 03 mei, 2007 23:13
door airwolf
ik denk dat je je naald hoger moet zetten ik had dat probleem ook met mijn originele carbu en ik heb mijn naald hoger geplaatst en het probleem was opgelost

Geplaatst: do 03 mei, 2007 23:37
door AlfA
Ofwel eens kijken dat de acceleratiepom niet te vroeg inspuit, en op de jusite plaats In. het begin had ik dit ook, maar toen spoot die pomp al nog voor de gasklep openging.

Erwin

Geplaatst: do 03 mei, 2007 23:42
door Dempsey
danku voor deze snelle rectie ik zal morgen es proberen

en wat doen jullie om de gas soepeler te maken?

Geplaatst: do 03 mei, 2007 23:52
door AlfA
Trainen :)

Neem een tennisbal, knijp er elke avond voor het slapen gaan 10min op.

Je duimspieren zullen er sterker van worden, en je zal geen problemen meer ermee hebben.
Een TM36 is nu eenmaal een straffe carbu 8)

Geplaatst: vr 04 mei, 2007 17:22
door Sg6
Mss eerst best uw carb afregelen zonder die acc pomp. Zorg ervoor dat die niet kan spuiten dan kan je gaan zien of je al of niet goed staat qua afregeling.
Waar je vooral op moet letten bij de tm36 is dat de straal op de naald moet spuiten zodat je een mooie verneveling krijgt van benzine! Je kan het plassertje gaan draaien met een bektangetje. Ook zien dat je niet op de schuif spuit. Wanneer en hoelang ie moet spuiten zal je proefondervindelijk moeten bekijken. Bij mij staat die ietsjes later, dus wanneer hij net onder de schuif kan spuiten heb ik gekozen om die nog wat later te laten spuiten.

Gas verlichten hebben wij met een veer gedaan en op de carb gemonteerd. Op de carb zelf zit een veer die je in 3 posities kunt plaatsen. Wanneer je de lichtste stand neemt dan heeft de gasschuif de neiging om niet te gaan sluiten. Dus bij het lossen van de gas blijft die nog een poos in hogere toeren draaien dan ralenti. Dit hebben wij opgelost met diezelfde veer. Onze veer doet eigenlijk dienst om de gasschuif te doen sluiten en wanneer je over een bepaald punt bent helpt die ook mee trekken aan de gaskabel. Na ongeveer 2j op de quad is de veer niet meer van doen en sluit de carb vanzelf (volgens fre zijn ondervindingen). Die van mij staat er nog op. Laten we zeggen dat de carb goed gerodeerd is.

veel suc6
Andries

Geplaatst: ma 07 mei, 2007 18:54
door Dempsey
heb je daar ook foto's van?