Pagina 1 van 2
warrior start niet
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 12:17
door cobby
Even schetsen wat hij wel en niet doet.
Als ik de sleutel om draai geeft hij niks geen lampje van neutral geen lampje van achteruit en wil niet starten.
Ik heb hem wel in gang kunnen duwen dus contackt geeft hij dus wel.
Als hij draait gaan de lichten heel zwak.
De batterij die heeft nog genoeg stroom, getest met 2 schroevendraaiers en da geeft veel vonken.
Ik heb geen electrometer, heb hem twee weken geleden wel afgespoten met de hogedruk en sindsdien niet veel gereden.
Enkel mijn aanhangwagen in en uit de tuin getrokken sindsdien.
Heeft die ergens zekeringen steken of dergelijke die ik kan nakijken?
Heb gezien dat er links onder het spatbord het een en ander zit maar krijg dat niet open, en in het midden zit een zwarte doos met koelribben maar die fichen die daar aanzitten krijg ik ook niet open zonder hard te wringen. En als ik niet zeker ben durf ik daar niet hard aan wringen om stukken te vermijden.
Wie kan me helpen?
Alle goede raad is welkom.
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 15:44
door WJB#222
dit had ik met mijn adly ook gehad (lang leven kick start

)
het bleek de hoofd zekering te zijn
lampen waren ook zwak/
toeter leek vol met water te zitten

(het geluid dan)
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 15:48
door cobby
ja idd zo een kikstarter mis je op zo een moment.
Die hoofdzekering waar zit die ergens, enig idee ?
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 15:49
door WJB#222
bij mijn adly zat die onder het zadel
waar die bij jou zit weet ik niet sorry
ps mijn adly had ook een kickstarter

Geplaatst: zo 15 jul, 2007 15:54
door Robby
zekering kan een oorzaak zijn, zit bij warrior onder linker achterspatbord samen met een reserve (buisjeszekering) wat doet hij als je start? hoor je soms een relais klikken? kan ook zijn dat batterij gewoon te zwak is of afloopt.
greetz
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 15:57
door cobby
banshee rijder het is idd de zekering goeie tip
robby thanks
heb de zekering gevonden en is idd door!
ga nu eens kijken of er daar ergens een res. zit van 15 A
Hen net geleken en er is geen res.
zal morgen ergens een moeten versieren, zit er bij een raptor zo eentje bij?
anders kan men quadmaatje me vandaag uit de nood helpen.
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 16:22
door fastrogeke
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 16:27
door OpticalNicolas
de + op de - zetten en dan aan elkaar je zult het wel zien

moet je is op een zware baterie van een vrachtwagen proberen, heb je zo'n lekkere masage in je armen
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 16:42
door fastrogeke
hoi.misschien dat ik het niet helemaal kan volgen.als een accu maar 9 of 9,5 volt heeft zal deze gewoon vonken,maar de accuspanning zal niet voldoende zijn om te startendit omdat de startmotor redelijk veel stroom nodig heeft om te kunnen draaien(aanloopstroom).sterker nog.dit is zeer slecht voor de accu.de platen in de accu, die in het accuzuur geplaatst zijn zullen door de warmte krom trekken en in ergste geval elkaar raken waardoor er sprake is van permanente kortsluiting.kortsamen gevat is de accu dan overleden.sterker nog,deze kan hierdoor uit elkaar springen(exploderen).door met schroevendraaiers de ladingstoestand van de accu te controleren kunnen zelfs de zekeringen van de quad stuk gaan.ik raad je toch aan om een spanningsmeter te halen om de ladingstoestand te controleren.zo heb je langer plezier van de accu en zelfs quad.
hoop dat je wat hebt aan deze uitleg.
MVG fastrogeke
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 16:44
door OpticalNicolas
je moet dit niet elke dag doen e, gewoon kijke of je accu goed geladen is als ie niet wil starten, deden ze hier altijd en die batereien gingen tog allemaal 5jaar mee. ( ik spreek wel over de grote )
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 17:02
door fastrogeke
dat klopt.moet je zeker niet elke dag doen.toch raad ik aan om een spanningsmeter te halen.deze zijn niet duur.is beter voor de gezondheid van de accu,quad en jezelf
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 19:21
door Robby
als zekering gesprongen was, is dit opgelost, maar dan moet je wel zoeken vanwaar de kortsluiting gekomen is... je hebt met remork gereden, met aankoppling van lichten of niet? anders moet je daar eens zoeken.
Op een ouwe rappy zijn er denk ik ook zo een zekeringskes. normaal zit er zo een zekeringske extra in een rubbertje.
greetz
Geplaatst: zo 15 jul, 2007 20:13
door cobby
Robby schreef:als zekering gesprongen was, is dit opgelost, maar dan moet je wel zoeken vanwaar de kortsluiting gekomen is... je hebt met remork gereden, met aankoppling van lichten of niet? anders moet je daar eens zoeken.
Op een ouwe rappy zijn er denk ik ook zo een zekeringskes. normaal zit er zo een zekeringske extra in een rubbertje.
greetz
Nee der zat geen zekeringsken extra in ma ga er morgen halen.
En die remorqeu had ik gewoon met riem getrokken in en uit den hof.
Maar ik was er mee naar men werk gereden en ben zonder problemen opgereden en bij het vertrekken op men werk wou die niet meer, dus moet gebeurd zijn in het oprijden.
Ga een paar extra zekeringskes halen en dan probleem zoeken.
wel bedankt voor de nodige info.
@fastrogeke: de reden waarom ik de battrij zo getest had was omdat zelf de lampjes niet meer branden en die hebben niet veel stroom nodig he.
maar een stroommeter staat op men boodschappenlijstje
Grts
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 17:12
door spoor!
als je toch bezig bent zal ik ook ff je contactpunten goed schoon maken lichtjes opschuren en vaseline er op doen

Geplaatst: ma 16 jul, 2007 18:01
door cobby
heb er een zekeringetje van 20 A ingestoken die van 15 A hadden ze niet waar ik geweest ben.
En alles werkt terug.
Enkel een voorlicht doet het niet meer dus dat dat moet ik nog vervangen!
En zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van het gesprongen zekeringetje!
@ spoor= die vaselinne doe je die aan de contaktpunten van de baterij na dat alles is aangesloten of ervoor?
Grts