Pagina 1 van 2
velgen omdraaien
Geplaatst: ma 06 aug, 2007 09:50
door mr. frauley
Ik heb nieuwe velgen en nu ga ik die ook omdraaien. Kheb ze juist bij de garage binnengebracht en die zei dat je u assen(a-armen veronderstel ik) er snel mee krom rijd, is dat waar.
Word u velg(douglas) daar ook nie zwakker van als je er in de andere kant een nieuw gaatje in boort, zijn er nog dingen waar ge op moet letten als ge da laat doen?
Geplaatst: ma 06 aug, 2007 10:39
door Ralph
Zoek functie.
Geplaatst: ma 06 aug, 2007 11:10
door mr. frauley
oke, kheb genoeg gevonde
Ma ist wel slim om da door ne garagist te laten doen en nie bij uwe quadwinkel?
Geplaatst: ma 06 aug, 2007 14:13
door Ralph
Je kan toch zelf wel je velgen omdraaien?

De enige vraag is of het past met het ventiel.
Geplaatst: di 07 aug, 2007 20:43
door mr. frauley
ja, ik had ze zelf omgedraaid(paste niet)en toen heb ik ze binnegebracht bij de garage...
Maar die had da nog nooit gedaan en da was slegt voor de quad zei em, en toen begon men ma ook nog es te zagen van ja is da wel goed enzo.men oude velgen waren ook omgedraait dus ik dacht da is allemaal zever, nu begon ik tog te twijfele en wou het even hier opt forum navragen of da wel egt goed was voor de quad.
De zoekfunctie was ik ff vergeten srr , men vragen zijn nu beantwoord.
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 06:49
door Ralph
Kan niet zo veel kwaad, er zijn velen die dat doen.
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 09:16
door Quad racer
maar dan worden de krachten op de hublagers toch groter
dus beter zal het zoiezo niet zijn bredere a armen is beter omdat zo je afstand van het wiel naar je hub beperkt blijft
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 18:02
door El Fred
Als je spoorverbreders steekt dan gaan uw lagers ook meer belast worden!
Bij de meeste quads zijn de voorste remklauwen dan gewoon wat kwetsbaarder!
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 18:04
door OpticalNicolas
idd, als spoorverbreders steekt zijn de schijven wat kwetsbaarder.
je zegt dat je nieuwe velgen niet passen als je ze omdraait, passen ze dan niet als je spoorverbreders steekt? (niet dat het da veel nut heeft van ze om te draaien makom).
Geplaatst: do 09 aug, 2007 10:45
door mr. frauley
ja dan gaan ze passen, maar als ze je dan ook nog eens omdraait is het nog slechter kwa stevigheid en bescherming.
A-armen is wel het beste maar ook het duurste en dan moet je er ook andere veren bij rekenen als je geen onnodige kosten wilt maken.
Geplaatst: do 09 aug, 2007 12:05
door OpticalNicolas
onnodige kosten, je veren worden gewoon wat softer omdat de hefboom wat groter wordt, als je er geen 5meter me door de lucht vliegt heb je daar geen problemen mee., zet je kliks dan onderaan je veer op het hardst en dat is al een klein beetje gecompenseert.
Geplaatst: do 09 aug, 2007 13:05
door mr. frauley
nee da is waar, ma et is altijd beter om ze samen te kopen.
Meestal als ge a-armen koopt kunt ge tog al goe quadrijden en dus mooie sprongen maken en dan hebt ge ook betere veren nodig enzo e.
Anders moet ge die later er nog bij kopen en dan passen ze misschien ni in u a-armen.
Geplaatst: do 09 aug, 2007 13:21
door OpticalNicolas
die passe altijd, als ze voor u model quad zijn.
en asge goe kunt rijde, wete oe ge moet lande en krijge u vere al veel minder te verdure, zelfs de standaard vere.
Geplaatst: do 09 aug, 2007 14:14
door mr. frauley
long travel a-armen passen tog niet op originele veren, of ben ik mis?
Ja, je kunt met je originele veren springen, maar het gaat wel beter/gemakkelijker met andere veren in kippen of springbulten .
Geplaatst: do 09 aug, 2007 14:15
door OpticalNicolas
die passen wel, allen hangt je quad dan lager tege de grond, en ik zie het nut niet in dat jij op je blaster long travel a-armen steekt.
mja, steek gewoon spoorverbreders, en als je regelmatig je a-arm bushings doorsmeert heb je niet zo veel slijtage, die rollementen kunnen tegen e stootje ze.