Pagina 1 van 2

Raptor 700

Geplaatst: wo 22 aug, 2007 00:21
door Soulle
Hallo,

heb even enkele vragen.
Heb een Raptor 700. Had het vermogen graag wat opgedreven.
Kan iemand me vertellen wat allemaal mogelijk is ?
Heb gehoord dat je de uitlaat kan vervangen en een powerbox plaatsen maar moet dit tegelijkertijd ?
Misschien luchtfilter veranderen ?

Alvast bedankt,
Soulle

Geplaatst: wo 22 aug, 2007 06:47
door Sebastien
Er is oneindig veel dingens die je kan aanpassen voor meer vermogen.

ten eerste zou ik een andere uitlaat erop zetten met andere luchtfilter en powercommander( dit om de injectie te regelen)

daarna kan je je cilinder nog laten uithonen, hoge druk piston, andere cdi, andere nokkenas...
en je kan nog veel verder. desnoods als je super veel vermogen wilt en je veel geld beschikbaar hebt kan je er nog een turbo op steken!

grtz

Geplaatst: wo 22 aug, 2007 09:24
door Dozo
gebruik de zoek functie...
de 700 is op hetymoment een van de meestbesproken machine's

Geplaatst: wo 22 aug, 2007 16:24
door Bartie
Wanneer je een andere uitlaat plaatst moet je een powercommander plaatsen.

Meer info vind je hier weer :

http://www.quadperformance.be/powercommander.htm

Geplaatst: za 25 aug, 2007 20:58
door fastrogeke
hoi ligt eraan waar je de quad voor gebruikt of gaat gebruiken.voor op de weg alsmede crossbaan is een ander luchtfilter,uitlaat en evt een powercommander ruim voldoende.een turbo voor op de crossbaan zie ik echt niet zitten.heb je zoveel vermogen dat je wielen al1 maar gaan doorslippen.ik heb een andere uitlaat,andere tandwielen, jumpingjet powercommander(bijna hetzelfde als de echte powercommander) en een ander luchtfilter.voor op de crossbaan is het eigenlijk al een beetje teveel koppel en pk's.wielen slaan erg snel door.
MVG fastrogeke

Geplaatst: za 25 aug, 2007 22:39
door DaZoe
Bartie schreef:Wanneer je een andere uitlaat plaatst moet je een powercommander plaatsen.

Meer info vind je hier weer :

http://www.quadperformance.be/powercommander.htm

hoeft toch niet per sé right ? heb er hier geen steken en heb een ander uitlaat ...
geen problemen mee enkel vet gebrul :D vergelijkbaar met ne chopper :lol:

Geplaatst: za 25 aug, 2007 23:00
door OpticalNicolas
je quad draait te arm, veel kans op verbrande kleppen.

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 10:35
door rappy 700 rijder
OpticalNicolas schreef:je quad draait te arm, veel kans op verbrande kleppen.
dit klopt echt niet wat je zegt en hoe kan jij dat nu weten je hebt geen eens een raptor 700
ik rijd zonder spark arrestor en met openluchtfilter bak en heb nu al zo,n 50 uur daar mee gereden en niks aan de hand (ik jammer hem goed door hoor) de bougie is ook mooi koffiebruin dus ik zie het probleem niet

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 12:41
door Sebastien
het is niet omsat hij geen raptor 700 heeft da ie dat niet weet he. der zijn hier al genoeg topics over.

het is eigenlijk simpel om te begrijpen!
er gaat veel meer lucht naar de motor (door bv andere luchtfilter of zonder deksle te rijden)
dus er gaat meer lucht naar je motor met evenveel benzine. waardoor hij veel te arm rijd. je zult het mms niet zien op je bougie maar als je er zo lang mee zult rijden zullen de kleppen verbrand zijn.
nuja je doet maar wat je wilt he. :wink:

het is maar een tip die we je kunnen geven :idea:


grtz

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 15:02
door rappy 700 rijder
volgens mijn dealer kan het ook geen kwaad dus we zien het wel :crossercool:

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 15:07
door Sebastien
wel waarschijnlijk zegt hij dat het de injectie is die alles regelt. maar dit is een grote fout want de injectie regelt de benzine toevoer helemaal niet

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 21:36
door DaZoe
Sebastien schreef:wel waarschijnlijk zegt hij dat het de injectie is die alles regelt. maar dit is een grote fout want de injectie regelt de benzine toevoer helemaal niet
dus zo een powercommander regelt dit allemaal bij ...
heb al gezien in topic van dograptor zen 700 dat hij dit met laptop bijregelt ... ziet me er niet zo simpel uit :roll:

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 21:58
door fastrogeke
hoi.je moet dit inderdaad via een laptop regelen door een map te plaatsen die het beste bij je uitlaat en luchtfilter uitkomt.wat nog beter is is afstellen op een testbank.dan wordt hij bijgereld op vermogen.dan weet je zeker dat hij de optimale lucht/brandstof verhouding heeft.neem maar eens contact op met jumpingjet.die hebben een kastje wat hetzelfde is als de powercommander.al1 hoef je hier geen mappen te laden.is iets goedkoper.heb zelf ook een powercommander gehad en laten afstellen op de testbank.maar helaas kregen ze hem niet afgesteld.was volgens hun een probleem met de powercommander.had wel een vermogen van bijna 60 pk.maar dat zegt me niet zoveel.het koppel(trekkracht) is veel belangrijker.

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 16:53
door Danny
En dan iedere keer als ge een nieuwe uitlaat of iets anders steekt terug laten afstellen zeker?

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 17:57
door fastrogeke
Danny schreef:En dan iedere keer als ge een nieuwe uitlaat of iets anders steekt terug laten afstellen zeker?
ligt er aan wat voor aanpassingen je doet.als het al1 een luchtfilter is,is het niet zo noodzakelijk.vervang je bijv. je air-intake zou ik het wel doen.hetzelfde bij een hoge druk zuiger.en een uitlaat.ik weet niet hoe vaak jij die wil gaan vervangen