Pagina 1 van 5
					
				benzine voor de quad
				Geplaatst: ma 15 okt, 2007 21:01
				door s.michiel
				mijn papa heeft auto garage en we hebben de probleme van goedkope benzine dus hebben wij eens gekeken bij mene ltz (die nu ondertussen verkocht is) tussen benzine van oeral en die van shell en total was een verschil van 3 pk op 32 is dat dus eigenlijk al heel veel en bij men ltr was dat ongeveer 6 pk en uw cilinder bij goedkope benzine is dus niet aantezien vergeleken met duurdere in daar bina niets aan te zien
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma 15 okt, 2007 21:32
				door rappy 700 rijder
				welke was nu het best total of shell want dat kan ik niet echt opmaken uit je verhaal
maar wel erg als het zoveel scheelt
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 09:40
				door cobby
				Als ik de tekst even goed lees denk ik dat het verschil zit tussen de oeral benzinne en chell of total.
Dus oeral = rommel
shell en total = goed.
Verbeter mij als ik verkeerd ben !
Grts
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 15:00
				door L crosser
				idd is dat zo 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 18:24
				door Robby
				bij men 2takt voel ik dit zeer goed, schell V-power is de beste die er te verkrijgen is,hij loopt veel beter door en heeft hoger koppel...
wat dien total excellium betreft heb ik geen ervaring, wel kan ik zeggen dat men jeep beroerd loopt op hun diesel en veel meer stookt... terwijl ze beweren meer km's te kunnen rijden.
greetz
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 20:27
				door ghostrider1340
				Robby schreef:bij men 2takt voel ik dit zeer goed, schell V-power is de beste die er te verkrijgen is,hij loopt veel beter door en heeft hoger koppel...
wat dien total excellium betreft heb ik geen ervaring, wel kan ik zeggen dat men jeep beroerd loopt op hun diesel en veel meer stookt... terwijl ze beweren meer km's te kunnen rijden.
greetz
ligt er aan van wanneer uw auto is, nu zit er in de diesel bio in  1 tot 2%(soort frituur vet,olie enz)en oudere auto's hebben er meer problemen 
en van die benzine het komt allemaal van de zelfde raffinaderij alleen doet de ene wat addietifen bij wat een andere niet doet en dat is het verschil de witte pompen zijn goedkoper omdat men die naam niet moet betalen zoals total,esso,schell,de naam moet je betalen
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 20:30
				door Sebastien
				ja maar zijn ook goedkoper omdat zei de resten van tanken krijgen, waar het meest vuiligheid in zit
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 21:07
				door ghostrider1340
				Sebastien schreef:ja maar zijn ook goedkoper omdat zei de resten van tanken krijgen, waar het meest vuiligheid in zit
kun je dat bewijzen  
 
 dat zijn fabeltjes 
 
waar de oorzaak ligt zijn de benzine pompen DE KETELS en FILTERS als men die op tijd nakijkt zijn er nergens problemen en in elke ketel is er condens
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 21:12
				door Sebastien
				waarom zou de ene goedkopere benzine kunnen leveren dan ander? 
enkel de naam? neeje da denk ik niet.
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 21:18
				door ghostrider1340
				Sebastien schreef:waarom zou de ene goedkopere benzine kunnen leveren dan ander? 
enkel de naam? neeje da denk ik niet.
de markt prijs is zoals op een beurs oftewel zegt men ook dagprijs daar hangt alles af 
heb er 13 jaar mee gereden dus ik ken er wel een beetje af 
als ik stond te laden stonden die van total,avia,q8 enzo ok tezamen te laden
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 21:26
				door Sebastien
				mja alles kan he 
nee ma hebben zelf twee maal meegemaakt. 
benzine getankt waar et goedkoper was en gevolg auto reed slecht. der zat water in de benzine. 
ma je kan wel gelijk hebben  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 16 okt, 2007 22:00
				door ghostrider1340
				Sebastien schreef:mja alles kan he 
nee ma hebben zelf twee maal meegemaakt. 
benzine getankt waar et goedkoper was en gevolg auto reed slecht. der zat water in de benzine. 
ma je kan wel gelijk hebben  

 
als je zoiets mee maakt met water in de benzine of diesel zal ik is een tip geven
altijd je tiket vragen of uit de automaat halen ;waarom als dit voorhebt kun je zeggen van die dag dat uur heb ik getankt 
want als de garage zegt er zit water kun je naar het beteffende stattion gaan en uw tiket voorleggen plus de uitleg van de garage of factuur 
want ze zijn er voor verzekerd  ook de grote mannen 
en als je rond kijkt (bij ons in de buurt)zijn de esso en schell (zonder bedienning)goedkoper als de witte pompen (al dan niet met bediening)
en zoals al ne keer gezegd had in elke ketel zit condens en als je ziet dat ze lossen gewoon een paar uur later terug komen
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo 17 okt, 2007 11:57
				door zilladude
				ik gebruik altijd v-power van shell , kweet niet waarom maar het is zo 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo 17 okt, 2007 12:39
				door Danny
				Sebastien schreef:mja alles kan he 
nee ma hebben zelf twee maal meegemaakt. 
benzine getankt waar et goedkoper was en gevolg auto reed slecht. der zat water in de benzine. 
ma je kan wel gelijk hebben  

 
Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ook water in de benzine en had daar een paar keer getankt (was altijd met bediening dus nooit geen ticketje gekregen) en sindsdien heeft die auto nooit nog goed gereden. Na een half jaar tijd heb ik hem kunnen opruimen. Teveel kosten aan toen  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo 17 okt, 2007 16:42
				door Twan #33
				zilladude schreef:ik gebruik altijd v-power van shell , kweet niet waarom maar het is zo 

 
weet je wel dat dat v-power maar 97 octaan geeft i.pv van de euro 98