Pagina 1 van 2
achter as: g-force, durablue, lonestar?
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 09:39
door JdmhatchR
Welka achteras zou ik nemen voor mijn blaster?
Heb gehoord dat durablue snel een slag krijgt in de achteras, toch sneller alsbij andere merken...is dit zo?
Ja lonestar heb ik niks anders dan goed gehoord, maar is ook de duurste
G-force, hoe zit het daar mee?
Iemand ervaring, een voorkeur voor 1 van deze assen en waarom?
Als ik een brede achteras plaats, is het dan slecht om er nog een spoorverbreder op te zetten?
mvg
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 09:52
door JR
Wij hebben ondervonden dat je lagers dan wel meer "afzien" en dat die locknut altijd loskomt. Dat was met een G-Force achteras. Van de as zelf hebben we tot hiertoe geen klagen van.
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 09:56
door ProBlaster
ik heb en g-force achteras heb er tot nu toe nog geen last me gekregen heb er al hoogtes van 2 meter bij gemaakt en er is nog niet aan gekomen
ik had eerst ook g-force as + spoorverbreeders dan is hij 138 breed maar dan is het niet meer leuk om er me te rijden dan draait hij zeer slecht
(maar das mijn mening)

Geplaatst: vr 07 dec, 2007 15:53
door Twan #33
Heb zelf een g-force, niks slechts over te zeggen. Locknut kwam idd in het begin 2 maal los na 100 km. Daarna een beetje locktide eraan en het probleem was verholpen.
In amerika zit er ook gewoon levenslange garantie op de g-force as. Door de afstand geven ze dit niet in europa.
Geplaatst: za 08 dec, 2007 17:24
door Sg6
Hoi,
Ik had eerst een durablue achteras, hier heb enkele problemen mee gehad dat de passing van lager niet correct was waardoor ik om de x aantal weken nieuwe lagers mocht monteren, locknut kwam ook altijd los. Deze as heb ik dank zijn ralph in garantie gehad en ben ik voor een LSR achteras gegaan. Deze achteras is heel goed qua kwaliteit. Jammer genoeg heb ik deze as ook aan de vaantjes geholpen doordat carrier in 2 gebroken is en hierdoor de as heeft doen inslijten, was er te laat bij bij het probleem anders ree ik nog met een LSR achteras. Hier had ik geen problemen met moeren die lossen.
Nu heb ik een RPM achter as en die komt qua prijs overeen met een LSR. In de VS blijkt dit de sterkste achteras te zijn volgens grafieken

. Moeren heb ik ook geen problemen mee die lossen.
Nog steeds tevreden erover. Hier heb je ook levenslange garantie op. Op de acheras hebben ze Dominator II erin gesableerd wat dus wel mooi is. 1 probleem ze hebben het ondersteboven gedaan

, blijkbaar de maandag ochtend gedaan en dachten ze dat de remschijf links zat. Verder is er een serienummer in de achteras gegraveerd.
Persoonlijke voorkeur zou voor mij een LSR zijn. RPM komt op 2e plaats (heb die nog maar 5 maand).
Geplaatst: zo 09 dec, 2007 11:24
door Teunie
Ik zou N-Duro nog opnemen in je lijstje.
Geplaatst: zo 09 dec, 2007 11:30
door OpticalNicolas
lone star, firestick,... zijn ook 3" verbreed iedere kant nu. levenslange garantie (en bij firestick zitten de hubs ook bij, ze is iets duurder, maar als je ze uit de state's kan laten komen valt het al bij al nog mee.
RPM wordt ook zeer sterk aangeraden.
Geplaatst: zo 09 dec, 2007 11:40
door epix no-fear
ik heb een N-duro as.
toch al wat redelijke sprongen mee gemaakt en hij is nog kaars recht.
erg goede en mooi afgewerkte as.
de passing is ook 100%
op mijn 250r had ik een durablue.
ook een fijne as aleen ik ben niet zo'n fan van die chroom lagen er op.
dit omdat die nog wel eens willen gaan afschilferen of gaan roesten.
wat het buigen of breken heb ik die as niet kunnen testen omdat ik er niet mee gesprongen heb.
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 21:15
door tieske
ik heb ook een durablue achteras
maar ik heb ook altijd dat die moeren loskomen
hoevast ik ze ook zet
lock tite werkt ook niet
altijd nieuwe splitpenne erin
maar hoe moet het dan wel
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 21:25
door Ralph
Nduro vind ik ook het mooiste. Alleen jammer dat het regelen van garantie niet zo soepel gaat.
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 21:28
door OpticalNicolas
tieske schreef:ik heb ook een durablue achteras
maar ik heb ook altijd dat die moeren loskomen
hoevast ik ze ook zet
lock tite werkt ook niet
altijd nieuwe splitpenne erin
maar hoe moet het dan wel
ik heb die van een maat van me vastgezet, (zonder loctite) en ze staat nog steeds vast. (gebruik andere loctite, er zijn verschillende soorten, ik dacht dat de groene zeer sterk was);
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 21:29
door yamahakoppel
inderdaad de durablue achteras is niet 100 % van maat ik had ook dat de wielhubs los kwamen zitten omdat de maat niet echt juist is ik heb nu die bussen die je achter de wielhubs plaatst nu voor de hubs gezet ( aan de moerkant ) omdat de hubs beter passen vanachter tegen de as. Alleen is hij nu terug 2" smaller
de asmaat waar de lagers staan was ook niet echt goed van maat maar heb dat met locktite opgelost ik moet de lagers eens controleren of ze nog goed vast zitten
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 22:04
door Vyrena
Hebben er in totaal 3 gebroken met de blaster. Een keer was niet echt plezant, omdat het bij de laatste Supermoto kampioenswedstrijd was, en je die natuurlijk winnend wilt afsluiten. Het ging daar serieus hard, en dan schrik je toch wel even
Een keer in Geldermalsen en 1 keer in Heerde: toen landde ik en opeens was het wiel weg
Volgende mij 1 Dura Blue, 1 eigen as en 1 Lonestar. Voor de rest met Lonestar gereden en perfect.
De locks moet je ook tapen met duck tape.
Geplaatst: di 22 jan, 2008 23:10
door Dutje#82
heb super goeie ervaring met nduro, courpie rijdt erook mee.. ?
heb al 1 ferm geplooit direct nieuwe gekregen
Geplaatst: wo 23 jan, 2008 07:54
door No Limit W-tec
Couprie rijdt NIET met N-duro