Pagina 1 van 3
Cross Raptor 700R
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 11:24
door trucker choco
hallokes,
ik heb een raptor 700R ga daar elke week mee crosse
quad gaat heel goed maar onder tss hebbe mijn mate waarmee ik ga crosse allemaal ne 450
nu kan ik nog wel mee met mijn quad maar het wordt moeilijk
hij is nog nog altijd standaard maar wat kan ik allemaal verandere zodat hij beter rijd op het parcoer
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 11:30
door kane
is hij nog 'volledig standaard ?
anders eerst beginnen met verbreden en vering, dat is al een grote stap vooruit, als het je budget toelaat...
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 11:30
door de_jerre
tja de vraag is eerder wat kan je niet veranderen aan een raptor
je kan een andere uitlaat in combinatie met een powercommander steken, eventueel je cilinder laten bewerken, andere cdi steken,...
een goed paar crossbandjes helpt ook altijd
grtzz de_jerre
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 11:31
door rappy 700 rijder
je kan zoveel als je wilt veranderen
ligt eraan hoeveel geld je er voor over hebt
maar heb je een special edition met betere voorveren of de blauwe?
je kan spporverbreders zetten of een andere as a-armen, stuurdemper,goede banden,powercommander,andere uitlaat enz.
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 12:23
door trucker choco
ja spoor verbreders heb ik al 35 voor en 45 achter
maar die stuurdemper wat doet die nu juist
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 12:32
door OpticalNicolas
als jij mee wilt met je maten, andere uitlaat, open luchtfilterbak, en power commander om de injectie af te stellen. hier ga je al wat pk'tjes bij hebben
en als je veren zoekt en dergelijke, hou het "te koop" van het forum in de gaten, stonden onlangs nog veren te koop.
@jerre, je bedoelt zeker kop laten flowen

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 14:40
door de_jerre
optical gy wist wa ik wou zeggen, ik kon gewoon op de benaming ni kome

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 15:40
door trucker choco
die open luchtfilterbak is da nie gevaarlijk om stof binne te krijge heb nu een luchtfilter van twinair steke
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 15:57
door de_jerre
stof kan niet zoveel kwaad, gewoon na het crossen de luchtfilter kuisen en met olie behandelen

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 18:24
door fastrogeke
hoi.als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met andere veren(yfz of andere),bredere A-armen en een brede achteras.ikzelf heb ook met spoorverbreders rond gecrosst maar vond het niks.iedereen weet dat de 700 best wel eens onstabiel kan zijn.dit vanwege zijn gewicht en hogere zitpositie.zeker op de crossbaan.ik denk dat dit al een wereld van verschil is.en daarna zou ik eens beginnen met het vermogen van de quad.het is leuk om een hoop vermogen te hebben,maar als je een quad rijdt op de crossbaan die onstabiel is of kan zijn,heb je ook niks aan het vermogen.een stuurdemper werkt ook zeker mee aan een stabielere quad.deze vangt voor een groot gedeelte de klappen in het stuur op die ontstaan daar rijden door kuilen en veranderen van spoor.op een harde baan zal de werking minder merkbaar zijn als op een mulle zandbaan.hij bevordert ook de rechtuitrij eigenschappen.
MVG fastrogeke
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 22:21
door trucker choco
gij zei die vere van ne yfz zit dan daar zo veel verschil in
en wa is een goeie tandwiel verhouding
ik rij meestal op harde zand ondergrond
heb nu de orginele nog steke
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 22:40
door fastrogeke
ik rij voor met een 16 tandwiel vooraan.achter het orginele tandwiel.zo hoef je niet zoveel te schakelen en kun je hem wat langer in dezelfde versnelling houden.gaat natuurlijk wel ten koste van iets trekkracht.maar de 700 heeft power zat.moet er wel bij zeggen dat ik een soort powercomander(jumpingjet),ander luchtfilter en andere uitlaat heb geplaatst.de standaard veren werken niet op gasdruk maar op oliedruk(behalve de achterveer).die van een yfz wel.je hebt hier meer instelmogelijk heden.je kunt de rebound en de ingaande demping regelen.bij andere veren,bijv:technoflex-reiger-ohlins en nog meerder schokbreker merken kun je de ingaande slag 2 keer regelen.de high en low speed.moet er wel bijzeggen dat je dat afstellen niet op een dag doet.daar komt aardig wat ervaring bij kijken.maar het verschil op demping en vering merk je zeer zeker.dat zullen meer mensen hier op het forum bevestigen.ik heb zelf met spoorverbreders gereden op de crossbaan.vond het persoonlijk niet fijn rijden want de quad ging veel zwaarder sturen
Geplaatst: ma 24 dec, 2007 22:46
door trucker choco
denk dat ik binne kort nog eens naar jumping jet ga quad moet toch binne en zal een zien wat er nog allemaal veranderd kan worde
Geplaatst: wo 26 dec, 2007 15:52
door trucker choco
just eens geprobeerd te rijde zonder de deksel van de lucht filter da verschil is merkbaar ja
maar als het stoffig is beter toch niet doen anders zit de luchtfilter toch te snel vol denk k
Geplaatst: do 27 dec, 2007 07:35
door flyingquad
beste,
afgelopen zondag zijn ik met men maat na lange tijd nog eens gaan trainen op het parcour in lille,
wippermx met volledig standaart raptor (2008) ik (raptor 2007) met powercommander enz...
waren 2wtec's en wat yfz 450 aan het rijden geen enkele dat ons kon volgen.
ik kon zelfs men maat ni bij houden omdat de mijne nogal hoog staat 23 en 22 duim banden!
parcour lag wel beenhard dus originele banden waren wel ideaal.
(piloot doet nog steeds het meeste werk)
dat van het zwaarte punt nou ik heb er zelf eigenlijk weinig last van gahad in het begin.
en was overgestapt van een full cross yfz naar een standaart raptor 700.
je voelt het wel maar eens je de machine kent heb je daar geen last meer van.
mijn bevindingen om op zand parcour te rijden!
stuurdemper
vooraan spoorverbreders a armen heb je totaal niet nodig(het geld dat je in je a armen zou pompen kun je dan gebruiken voor
powercommander en uitlaatje)
verbrede achteras( originele zijn nogal aan de zwakke kant als je gaat door springen dus zeker geen spoorverbreders achteraan plaatsen)
powercommander
uitlaat (ikzelf rij enkel met een van hasselt demper op parcour)en heb power op overschot.
als je se model hebt 2007 of gewoon model 2008 volstaat het met de originele
schokdempers te rijden deze zijn beter dan de originele yfz veren.
vooraan heb ik wel technoflexen zitten die doen het wel beter in de kippen.
maar originele se2007 en 2008 volstaan ruim.
vooral achteraan ga je je niet kunne verbeteren met een aftermarket vering deze is gewoon perfect.
en een setje goede achterbanden maakt het grote verschil zelf heb ik altijd gereden met maxxis sur track
heb er kampioen mc lille mee gereden(met de yfz)! heb afgelopen jaar éénmaal een wedstrijd gereden met maxxis snow op de 700.
en die maken toch nog het verschil.
bekijk dit filmpje maar:
http://nl.youtube.com/watch?v=q2j4UqB3RGg
http://nl.youtube.com/watch?v=q2j4UqB3RGg