Pagina 1 van 1

727 cc kit voor 660

Geplaatst: vr 18 jan, 2008 16:26
door FlangleR
hallo,klein vraagsken

waar kan je dit verkrijgen en welke aanpassingen zijn nog nodig voor dit te verwezenlijken

mvg kim

Geplaatst: vr 18 jan, 2008 16:50
door Tom#11
Die 727 zijn er alleen voor de 700 volgens mij.. :wink:
http://www.maxpower-engines.com/big-bor ... tealth.htm
YFZ 686 686cc Stealth Performance Upgrade Kit for Yamaha 660 Raptor / Rhino / Grizzly's
YFZ 720 720cc Stealth Performance Upgrade Kit for Yamaha 660 Raptor models
YFZ 727 727cc Stealth Performance Upgrade Kit for all Raptor 700 models
Er is dus wel een 720 voor de 660 :)

Geplaatst: za 19 jan, 2008 10:47
door Blaster-boy
727 bestaat ook voor raptor 660 normaal gezien .. www.trinityracing.com

edit : ze hebben daar ook al een 780 voor op een 660

Geplaatst: za 19 jan, 2008 10:58
door nickon
is uitboren van je cilinder, is dat wel goed voor je motorblokje?
zijn er misschien mensen op het forum die zoiets dergelijks al hebben laten doen? :)

Geplaatst: za 19 jan, 2008 11:11
door OpticalNicolas

Geplaatst: za 19 jan, 2008 14:32
door Twan #33
Half amerika rijd met bigbore of stroker of een combinatie van. Als zij het kunnen, kunnen wij het ook. Er zal natuurlijk wel meer slijtage optreden van onderdelen door het grotere vermogen.

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 22:24
door FlangleR
naar welk vermogen zou de quad dan gaan :?:

Geplaatst: di 12 feb, 2008 20:31
door SlOoT
Ik denk 2 keer de helft.

Geplaatst: di 12 feb, 2008 20:58
door FLIPmode
SlOoT schreef:Ik denk 2 keer de helft.
hehe zot :lol:

Geplaatst: wo 13 feb, 2008 08:23
door No Limit W-tec
Contacteer eens "john trekels" hier van het forum, die heeft zo'n kit. Is behoorlijk wat werk aan de carters ook om dit te kunnen monteren. Niet voor eerste de beste en zeker niet voor modderrijders. Temperatuur moet heel goed in gaten gehouden worden. Oversize radiator zeker aan te raden.

Geplaatst: do 14 feb, 2008 16:36
door FlangleR
ok zal ik doen,neen het is niet voor in de modder

tis voor een volgend project...
maar al wat boven de 1500€ uitkomt doe ik niet
dan word het een r1 motor

Geplaatst: do 14 feb, 2008 17:57
door gareth
Zonde van je kappen die je gemaakt hebt dan. Mag je mijn quad wel kopen :D

Geplaatst: za 16 feb, 2008 12:34
door Supermono
Mogelijke opties voor het 660 blok:

686cc doormiddel van een 102mm boring. Kan met standaard cilinder, relatief betrouwbaar. Voor alles groter dan 102mm, zul je de cilinder moeten laten verbussen.

718cc doormiddel van een 102mm boring en een +4mm stroker crank. Standaard cilinder en bijvoorbeeld een hotrods +4mm krukas. Bij deze krukassen wordt de 2mm meer hoogte compenseert door een 2mm lagere zuiger (offset zuigerpen) Betrouwbaarheid van een slag 88 is niet vrij hoog, wanneer er ook nog eens serieus getuned gaat worden.

Er zijn nog veel meer motor concepten en nagenoeg allemaal wel uitgeprobeerd, danwel in NL of de USA zoals +2mm slag, 105mm boring, 105mm boring met +4mm slag met langere drijfstang en ophogen van de cilinder etc etc.

Het gaat er dus maar net om waarvoor je je quad wilt gebruiken. Wil je echt serieus vermogen en koppel met een slag 88 krukas dan zul je aardig wat meer moeten aanpassen dan alleen een krukas en een zuigertje wisselen. Wat aardig wat geld kost. Tevens heb je met een getuned blok en slag 88mm heb je een blok dat behoorlijk onderhevig is aan slijtage.

[edit] zie net dat op de link een complete set te koop staat. Niet het meeste high level spul, maar op zich niet verkeerd als je weet hoe je ermee om moet gaan [edit]

Wil je eenvoudig en betrouwbaar veel pk's dan zou ik eerder voor het r1 blok gaan...

Geplaatst: za 16 feb, 2008 13:10
door FlangleR
gareth schreef:Zonde van je kappen die je gemaakt hebt dan. Mag je mijn quad wel kopen :D
mijn kappen ...neeneen aan deze gaan ik niet meer foefelen hoor :)

een volgend projectje he