Pagina 1 van 1

240cc cilinder blaster

Geplaatst: ma 21 jan, 2008 20:49
door thomas.vc
hoeveel kost een 240cc cilinder kit voor een blaster?

Geplaatst: ma 21 jan, 2008 20:54
door Tom#11
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VITOS-BI ... 18Q2el1247
Voor als je er een wil gaan kopen zou ik het via ebay doen, daar valt de prijs nog mee

Geplaatst: ma 21 jan, 2008 21:23
door Ralph
De 240 kit van CT is beter, maar die kost 824 dollar.

Geplaatst: di 22 jan, 2008 18:10
door thomas.vc
gaat de blaster dan hard?
want heb voorlaatst op een blaster gerede met nieuwe uitlaat en ik vond dat het veel te weinig power had

Geplaatst: di 22 jan, 2008 18:37
door Ralph
Ja vet hard man... Kom op nou, wat is dat voor een vraag? Een standaard cilinder, met een goede uitlaat, goed membraan, goed luchtfilter EN goede afstelling heeft genoeg vermogen. Dan kun je beginnen aan aftermarket veren en a-armen. Als je dan nog niet hard genoeg gaat, dan ligt het aan je rijders-kwaliteit.

Geplaatst: di 22 jan, 2008 18:51
door gareth
Wil ook niet zeggen dat iedereen met ze quad crosst. Als hij ook veel op de weg rijd en rechte stukken kan je wel wat meer power kwijt.

Met die big bore krijgt die misschien het vermogen een raptor 700 met andere uitlaat en filter. (pk's)

Lijkt mij dat je hier wel goed mee kan crossen dan, toch?

Geplaatst: di 22 jan, 2008 19:46
door L crosser
das eg onzin man een blaster gaan opvoeren koop je dan iets groters en als je toch 2takt wil dan koop je een banshee dan hoef je niks meer op te voeren :wink:

Geplaatst: di 22 jan, 2008 19:50
door OpticalNicolas
als je echt het van het wil, heb je CT-racing (zoals al aangehaald is) en Airsal. (op bij project blaster kan je em nog is laten poorten ook,
in combinatie met, grotere carburator, uitlaat, alu luchtfilterbak,... gaan ze allemaal in de 40 pk, sommige zitten al in de 50.

Je kan ook gewoon je standaard cilinder laten poorten, je kop laten vlakken (dit zal je al goed voelen), en dan grotere carburator,...
En een blaster tunen, doe je best zoals ralph zegt. motor lichtjes en dan eerst al de andere nest (veertjes, armpjes, asje, achterbrug).

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 17:51
door Vyrena
Je hoeft echt geen 240 erop te zetten om een blaster goed te laten lopen. Khad toch ook wel een serieus ding aan het rijden, met een standaard cilinder :D

Aanpassingen: andere uitlaat, open luchtfilterbak, gewoon standaard carburateur... en de rest mag je zelf uitvogelen :p

Natuurlijk veel werken met de afstelling en de tandwielen. Ook zonder dikke cilinder en dikke carb kun je hem goed laten lopen.

@ optical nikolas: Zon carb moet je ook maar goed afgesteld krijgen he. Het is niet zo pleur het erop en rijden maar. En in de 50 PK met zo`n ding is wel erg overdreven, ik vraag me af hoelang je ermee kan rijden. 10 uur?

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 17:56
door Tom#11
Idd vyrena ik dacht dat ooit gehoord te hebben, rond de 10 uur..
Wat getuned word slijt harder, helaas :kniktriest:

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 18:19
door OpticalNicolas
idd, zoals je zegt de carbu moet goed afgesteld zijn.
Ik vind mijn blaster goed lopen, maar iemand die een LTR gewoon is vind dat natuurlijk niet.
en ik hoor alleen maar goede verhalen van de ct-racing en airsal cilinders.