Pagina 1 van 1

Prestaties van de 660r standaard?

Geplaatst: za 02 feb, 2008 10:38
door morrizzio
Hello, ben nieuwe quadrijder en heb me een 660r aangeschaft. Deze staat nu nog standaard en ben niet zo tevreden over de koppeling en hij mist volgens mij beetje kracht.

Vorige zomer heb ik met 660r gereden van vriend van me, ongeveer 2 maand en deze ging merkelijk beter.
Hier zat wel een dubbele uitlaat op van fp of tp jullie weten wel wat ik bedoel. Dit was een volledige lijn.
Of er een dyno kit op zat weet ik niet met zekerheid.

Deze quad kon ik gemakkelijk omhoog krijgen in 1e en 2e met minimaal tussenambrieeren.
Bij mijn quad lukt dat dus zelden hij mist beetje power denk ik en de koppeling reageert niet altijd hetzelfde

Zou deze versleten zijn of ligt alles gewoon aan mijn standaard uitlaat?

Wat kan ik van een 660r standaard verwachten?

Heb volledig onderhoud gedaan carbu laten kuisen en regelen bij yamaha.

vind hem niet echt krachtig bij iets lagere toeren.
Is het aan te raden om vooraan tandwiel 14 of 15 te steken? Grts morrizzio

Geplaatst: za 02 feb, 2008 10:53
door Slider
ik zou sowieso een andere uitlaat en een dynojet steken.
Orginele uitlaten houden teveel tegen.

Een 660 moet je gemakkelijk omhoog krijgen zonder de koppeling te gebruiken. Zelfs zonder tikje aan het stuur.

Geplaatst: za 02 feb, 2008 10:58
door morrizzio
Ook als hij standaard staat?

Geplaatst: za 02 feb, 2008 11:27
door z400_racer
morrizzio schreef:Ook als hij standaard staat?
een 660 heeft meer dan genoeg power om zichzelf omhoog te trekken door enkel gas te geven

Geplaatst: za 02 feb, 2008 11:32
door JohnBeton
welke tandwiel verhouding heb jij en welke je vriend ?
Misschien staat de jouwe meer op topsnelheid gezet ipv op optrekken.

Geplaatst: za 02 feb, 2008 11:38
door z400_racer
JohnBeton schreef:welke tandwiel verhouding heb jij en welke je vriend ?
Misschien staat de jouwe meer op topsnelheid gezet ipv op optrekken.
aangezien hij niets vermeld ga ik ervan uit dat het de originele verhouding is :wink:
dan moet een 660 dat toch zonder koppeling kunnen!

Geplaatst: za 02 feb, 2008 16:31
door morrizzio
net eindje gereden. fucking koud...

Ja is orig verhouding 13 vooraan en achter 32? mr is zeker standaard

Heb net naftkraan gedemonteerd en zat wel beetje vuil aan filters volledig nafttank gespoeld.

Bij mijne maat heb ik eerst met 13 gereden dan 15 gestoken beiden gingen goed maar weet ondertussen dat daar ook dyno kit opzat

quad heeft weinig gereden hij is van 2004 en zou naar zeggen van de verkoopster minder dan 1000 km gereden hebben. Heeft wel 6 maand stil gestaan mss moet hij nog beetje los komen of is dat een mythe?

Geplaatst: za 02 feb, 2008 17:52
door vanpee jelle
originele verhouding van een 660R is normaal 13 op 40.
ik heb nu 14 op 38 en ben daar zeer tevreden van, en op je achterste rijden kan je wel eens veel geld kosten als je hem over zijn punt trekt het best is op je 4 wielen blijven.
ik raad je wel aan om je 660 te verbreden hij zal stabieler zijn en beter rijden op de weg.
grtz jelle

Geplaatst: za 02 feb, 2008 18:54
door ltz tje
dat verbreden is goed stabiel en mooi enzo
maar u lagers en rollementen gaan vlugger verslijten en stuk gaan
dat hebben ze mij toch wijs gemaakt
grtz mark

Geplaatst: za 02 feb, 2008 19:12
door z400_racer
ltz tje schreef:dat verbreden is goed stabiel en mooi enzo
maar u lagers en rollementen gaan vlugger verslijten en stuk gaan
dat hebben ze mij toch wijs gemaakt
grtz mark
als je daar moet naar kijken..
een rollement gaat toch niet eeuwig mee of je er nu vb. 10maand of 12maand mee doet vervangen moet je toch
maar idd het slijtage licht iets hoger bij verbreding en geeft je meer stabiliteit en een betere baanligging