Quad voor op de weg
Quad voor op de weg
Hallo iedereen,
Ik ga hier wat hele basis-vragen stellen, maar ik ben nog nooit in contact gekomen met een Quad - ik heb er nog nooit op gereden.
Eerst was ik van plan om een auto te kopen, maar die kosten liggen een beetje hoog. En, bedacht ik me, eigenlijk heb ik het helemaal niet nodig. Een Quad lijkt me eigenlijk veel leuker, en meer voor wat ik wil doen.
Ik wil eigenlijk vooral kleine afstanden reizen ermee (eventueel met iemand achterop), meer als vervanging voor een fiets dan voor een auto. Echt ruig terrein hoeft niet eens, als is het wel lekker om over het strand ofzo te kunnen rijden.
Goed, lijkt me leuk, maar ze zullen vast wel erg duur zijn. Tijd om eens te kijken op marktplaats (mijn eerste stap van orienteren). Daar leken de prijzen erg laag te liggen. Ik kwam zelfs op deze site terecht:
http://www.minibikeshop.nl/main.php?sub ... mer=101811
WAT?! 500 euro voor een nieuwe quad met 110cc... Ik weet niets van 'cc' ofzo, maar hier moet een addertje onder het gras zitten? Kan je hiermee uberhaupt mee vooruit komen?
Nou ja, mijn vragen:
- Hoeveel CC heb ik ongeveer nodig voor simpele ritten (met iemand achterop eventueel) over de gewone weg (een maximum van 70 km/h is best voor mij)?
- Hoeveel zal ik hier ongeveer voor moeten betalen, nieuw en 2ehands, voor eentje die niet na een paar kilometer uit elkaar valt? Okee, 500 euro geloof ik niet, het zal wel *veel* duurder zijn (zeker nieuw).
Mvg,
Gerben

Ik ga hier wat hele basis-vragen stellen, maar ik ben nog nooit in contact gekomen met een Quad - ik heb er nog nooit op gereden.
Eerst was ik van plan om een auto te kopen, maar die kosten liggen een beetje hoog. En, bedacht ik me, eigenlijk heb ik het helemaal niet nodig. Een Quad lijkt me eigenlijk veel leuker, en meer voor wat ik wil doen.
Ik wil eigenlijk vooral kleine afstanden reizen ermee (eventueel met iemand achterop), meer als vervanging voor een fiets dan voor een auto. Echt ruig terrein hoeft niet eens, als is het wel lekker om over het strand ofzo te kunnen rijden.
Goed, lijkt me leuk, maar ze zullen vast wel erg duur zijn. Tijd om eens te kijken op marktplaats (mijn eerste stap van orienteren). Daar leken de prijzen erg laag te liggen. Ik kwam zelfs op deze site terecht:
http://www.minibikeshop.nl/main.php?sub ... mer=101811
WAT?! 500 euro voor een nieuwe quad met 110cc... Ik weet niets van 'cc' ofzo, maar hier moet een addertje onder het gras zitten? Kan je hiermee uberhaupt mee vooruit komen?
Nou ja, mijn vragen:
- Hoeveel CC heb ik ongeveer nodig voor simpele ritten (met iemand achterop eventueel) over de gewone weg (een maximum van 70 km/h is best voor mij)?
- Hoeveel zal ik hier ongeveer voor moeten betalen, nieuw en 2ehands, voor eentje die niet na een paar kilometer uit elkaar valt? Okee, 500 euro geloof ik niet, het zal wel *veel* duurder zijn (zeker nieuw).
Mvg,
Gerben
- yamahakoppel
 - Quad GOD

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=21458
bij bespreking merken is dat een veel gevraagde vraag
ik zou toch voor min. 350 cc gaan of zelfs zwaarder als je budget het toelaat want 110 cc is niets

bij bespreking merken is dat een veel gevraagde vraag
ik zou toch voor min. 350 cc gaan of zelfs zwaarder als je budget het toelaat want 110 cc is niets
Groetjes Kris 
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !

garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
aller eerst welkom op het forum 
als het goed is bent u van nederland? of vergis ik mij?
reken dan op de prijzen van 3500/5000 euro voor een
warrior/raptor ( met kenteken ) in nederland.
dan bedoel ik beide 350cc.
ik raad u sterk af om de ''chinese quads te pakken''
blijf liever bij de grote merken zoals yamaha honda suzuki polaris enz enz enz.
zo weet u teminste dat er altijd goede onderdelen voor zijn en niet dat je opeens je frame door midden ziet gaan ofzo.
laat ons weten waarvan je bent belgie/nederland.
wat voor iets u zoekt.
al eens gekeken bij de grotere merken of u daar iets tussen hebt zien staan wat u interesseert?
dus laat maar eens wat horen

als het goed is bent u van nederland? of vergis ik mij?
reken dan op de prijzen van 3500/5000 euro voor een
warrior/raptor ( met kenteken ) in nederland.
dan bedoel ik beide 350cc.
ik raad u sterk af om de ''chinese quads te pakken''
blijf liever bij de grote merken zoals yamaha honda suzuki polaris enz enz enz.
zo weet u teminste dat er altijd goede onderdelen voor zijn en niet dat je opeens je frame door midden ziet gaan ofzo.
laat ons weten waarvan je bent belgie/nederland.
wat voor iets u zoekt.
al eens gekeken bij de grotere merken of u daar iets tussen hebt zien staan wat u interesseert?
dus laat maar eens wat horen
Bedankt voor jullie reacties!
Ik woon in Nederland, ja. Die prijzen vallen me eigenlijk nog steeds erg mee...
Maar is het toegestaan om met een 350cc te rijden als je een gewoon autorijbewijs B hebt?
En ten slotte, is het verstandig om een 2ehandse Quad te kopen? Hoeveel zal ik dan kwijt zijn voor een aardige?
Een budget heb ik niet echt, ik zie wel hoeveel het kost voor wat ik wil en dan ga ik maar sparen...
Bedankt!
Gerben

Ik woon in Nederland, ja. Die prijzen vallen me eigenlijk nog steeds erg mee...
Maar is het toegestaan om met een 350cc te rijden als je een gewoon autorijbewijs B hebt?
En ten slotte, is het verstandig om een 2ehandse Quad te kopen? Hoeveel zal ik dan kwijt zijn voor een aardige?
Een budget heb ik niet echt, ik zie wel hoeveel het kost voor wat ik wil en dan ga ik maar sparen...
Bedankt!
Gerben
wanneer de quad een kenteken heeft en staat ingeschreven als personen auto mag je er met je rijbewijs B op 
ben zelf in het bezit van een 2dehands yamaha warrior 3 maanden ofzo. eigenlijk geen problemen meer maar alleen nu omdat men vlotterbak droog heeft gestaan en vast zit. ( eigenschuld te weinig gereden
 )
je ziet al aan een quad of hij al geleden heeft of dat er proper mee om is gegaan.
dus een 2dehands quad kan nog in perfecte staat zijn.
voor een aardige 2dehands quad raptor 350? +-5000 euro raptor 660 +-6500 raptor 700 7000/8000
suzuki z400 5000/8000 ( komt ze niet zo vaak tegen) ltr450 6000/8000
en zo kan ik nog wel even door gaan. soms kun je ook natuurlijk eens flink geluk hebben als iemand hem een stuk goedkoper aanbied. let wel op dan zijn ze ook meestal zo weg.

ben zelf in het bezit van een 2dehands yamaha warrior 3 maanden ofzo. eigenlijk geen problemen meer maar alleen nu omdat men vlotterbak droog heeft gestaan en vast zit. ( eigenschuld te weinig gereden
je ziet al aan een quad of hij al geleden heeft of dat er proper mee om is gegaan.
dus een 2dehands quad kan nog in perfecte staat zijn.
voor een aardige 2dehands quad raptor 350? +-5000 euro raptor 660 +-6500 raptor 700 7000/8000
suzuki z400 5000/8000 ( komt ze niet zo vaak tegen) ltr450 6000/8000
en zo kan ik nog wel even door gaan. soms kun je ook natuurlijk eens flink geluk hebben als iemand hem een stuk goedkoper aanbied. let wel op dan zijn ze ook meestal zo weg.
- sjmallie94
 - Quadverslaafde

- Contacteer:

quad-racerrr schreef:om een beetje achter om in de tuin te rijden![]()
idd als je er mee de crossbaan op gaat , dan heb je er niet veel aan , daar me kun je veel beter in een tuintje rijdenanders heb je niet lang plezier er van
Barossa Cheetah 170 cc  >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .   
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!

Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Ik heb er absoluut geen verstand van, maar 350cc klinkt wel als een hele erge overkill. Heeft hij écht zo veel vermogen om met iemand achterop te kunnen rijden? Het hoeft niet op de crossbaan. Iets ruig terrein (bospaadjes ofzo) is wel handig, maar zelfs dat is geen echte must. Een topsnelheid van 70 als ik alleen zit en 50 met iemand achterop zou al genoeg zijn wat mij betreft.
Het zal bijna alleen maar op de openbare weg gebruikt worden.
Maar barossa chetaa, jij hebt zo te zien dus 170 cc? Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n ding voor lichtere dingen zou gebruiken dan ik... Of is meer vermogen gewoon nodig om iemand achterop te kunnen nemen?
Bedankt!

Het zal bijna alleen maar op de openbare weg gebruikt worden.
Maar barossa chetaa, jij hebt zo te zien dus 170 cc? Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n ding voor lichtere dingen zou gebruiken dan ik... Of is meer vermogen gewoon nodig om iemand achterop te kunnen nemen?
Bedankt!
- 
				OpticalNicolas
 - Quad Expert

- Contacteer:

Op dit moment staat mn budget nog niets toe (behalve misschien een 110 ccOpticalNicolas schreef:als je budget het toelaat koop een raptor 350/ltz/trx...
2de hands kan je ook is aantal dealers bezoeken (ze geven meestal ook garantie op 2de hands quads, maar hangt ook af van dealer tot dealer).
Daarom wil ik eigenlijk zo'n goedkoop mogelijk ding waarmee ik toch kan doen wat ik wil.
- 
				OpticalNicolas
 - Quad Expert

- Contacteer:

- Paul Snip
 - Quad Master

- Contacteer:

Wat een redelijk goeie Chineze quad is, is de Bashan 200cc watergekoeld. Deze wordt nieuw vanaf 1700 euro aangeboden. Ik heb er een gehad en hij is mij eigenlijk mee gevallen.
Ik rijd nu met een Sym Track Runner van 200 cc. Dit is een heerlijke quad. Echt stukken beter nog weer dan de Chineze die ik had. Nieuw kosten deze Sym's een kleine 4000 euro. Als je goed zoekt kun je er een vinden voor 2500, gebruikt. In Duitsland zelfs nog iets goedkoper. ( www.mobile.de )
Ik heb nu net voor m'n vriendin een Aeon quad gekocht. 180 cc automaat. Dit schijnt ook wel een redelijk goed merk te zijn. Ik vind de kwaliteit en de rijeigenschappen nog niet echt zo goed als van mijn Sym. Ook vind ik de quad erg klein. Gelukkig is mijn vriendin niet zo groot.
Maar als ik zo hoor wat jij ermee wilt, dan zou ik echt eens naar een Sym gaan kijken. http://www.symscooters.nl/nl/runner.htm
En een Barossa of SMC is ook wel aan te bevelen. Maar deze quads zijn ook vrij klein.
Succes!

Ik rijd nu met een Sym Track Runner van 200 cc. Dit is een heerlijke quad. Echt stukken beter nog weer dan de Chineze die ik had. Nieuw kosten deze Sym's een kleine 4000 euro. Als je goed zoekt kun je er een vinden voor 2500, gebruikt. In Duitsland zelfs nog iets goedkoper. ( www.mobile.de )
Ik heb nu net voor m'n vriendin een Aeon quad gekocht. 180 cc automaat. Dit schijnt ook wel een redelijk goed merk te zijn. Ik vind de kwaliteit en de rijeigenschappen nog niet echt zo goed als van mijn Sym. Ook vind ik de quad erg klein. Gelukkig is mijn vriendin niet zo groot.
Maar als ik zo hoor wat jij ermee wilt, dan zou ik echt eens naar een Sym gaan kijken. http://www.symscooters.nl/nl/runner.htm
En een Barossa of SMC is ook wel aan te bevelen. Maar deze quads zijn ook vrij klein.
Succes!
Hmm het blijft moeilijk 
. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer 
. Wel erg bedankt voor jullie hulp, ik heb er veel aan gehad.
Ik vraag me af trouwens, wat nou als ik niemand achterop zou nemen? Zou ik dan alsnog 350 cc nodig hebben? Gewoon een hypothetische vraag, want ik wil wel mensen achterop kunnen nemen (en dat ik heel weinig weeg, 60 kilo, maakt ook denk ik niet veel uit
).
Bovendien vroeg ik me nog af hoe het zat met brandstof. Hoe zuinig - of niet zuinig - is een quad eigenlijk met brandstof? Hoeveel km kan je rijden per liter, ongeveer?
Ja, sorry, ik heb veel vragen. Helaas is de informatie op het internet erg gebrekkig...
Bedankt

Ik vraag me af trouwens, wat nou als ik niemand achterop zou nemen? Zou ik dan alsnog 350 cc nodig hebben? Gewoon een hypothetische vraag, want ik wil wel mensen achterop kunnen nemen (en dat ik heel weinig weeg, 60 kilo, maakt ook denk ik niet veel uit
Bovendien vroeg ik me nog af hoe het zat met brandstof. Hoe zuinig - of niet zuinig - is een quad eigenlijk met brandstof? Hoeveel km kan je rijden per liter, ongeveer?
Ja, sorry, ik heb veel vragen. Helaas is de informatie op het internet erg gebrekkig...
Bedankt